
Foto: D. HRVOJ
Festival, održan u organizaciji Dubrovačke baštine, odvijao se u znaku promocije novih albuma i propagiranja ploča. Otvorena je i »Izložba koja se sluša« s naslovnicama jazz vinila
povezane vijesti
DUBROVNIK – Tek nekoliko metara od stijena o koje su se razbijali valovi kovitlani jakim jugom, u Lazaretima se od 10. do 12. studenoga održao Dubrovnik Jazz Outbrake Festival, treći po redu. Manifestacija, održana u organizaciji Dubrovačke baštine, odvijala se u znaku promocije novih albuma i propagiranja ploča. Prije i poslije koncerata održane su slušaonice, isključivo s glazbom objavljenom na vinilnim izdanjima. Pod nazivom »Izložba koja se sluša«, prve večeri otvorena je izložba naslovnica jazz vinila iz zbirke Maria Polzera koji je govorio o svojoj zaljubljenosti u vinilna diskografska izdanja i važnosti slušanja ploča, ali i jazzu u Dubrovniku nekad i danas, a druge dvije održan je sajam vinila, uz slušaonice, u organizaciji udruge Dubrovnik 33/45. Također, publika je uživala u jam sessionima, pokazujući da drži do istinskih kulturnih vrijednosti. Grad Dubrovnik i Dubrovčani uistinu mogu biti ponosni na svoj jazz festival.
Programom nazvanim Koncert 25/50 otvorio ga je trio pijanista Matije Dedića, koji je svirao s kontrabasistom Zvonimirom Šestakom i bubnjarom Krunom Levačićem. Među ostalim oduševili su furioznim izvedbama uglavnom Dedićevih skladbi, primjerice »Slawenskaya«. Iako je najavljen kao koncert u povodu obilježavanja 50. rođendana i 25. godišnjice djelovanja u tri formaciji, bila je to i promocija njegovog novog CD-a, »Family & Friends«. Naime odsvirao je i neke skladbe s tog albuma kao što su njegova »Hybrid« i traditional »Grad se beli«. U izvedbi skladbe »Humpty Dumpty« Chicka Coreae, također sa spomenutog CD-a, pridružio im se dubrovački tenor saksofonist Ivan Bonačić koji je, prema Dedićevim riječima, član njegovog novog kvarteta. Saksofonist zaokruženog tona i osjećajne izvedbe, Bonačić je briljirao i u izvedbi balade »Budy and Soul«. Izvedbama još dvaju standarda: »Nardis« i »I Love You«, želio je naglasiti važnost sviranja standarda, a u »Final Destination« još je jednom podsjetio na svoj osebujan skladateljski rukopis.
Zajedništvo i kompaktnost
Klavijaturist Joe Kaplowitz je promovirao svoj album »Keyboard Extravaganza« koji je osmislio kao posvetu glazbi njegove mladosti, što znači da su zastupljeni razni stilovi aktualni u to doba, od jazza preko fusiona do prog-rocka. Dok je za snimanje albuma ugostio sedam klavijaturista koji su se izmjenjivali u pojedinim izvedbama, na ovom koncertu sudjelovala su dvojica: Hrvoje Galler i Viktor Lipić, naravno uz Joea, dok je stalni suradnik bubnjar Janko Novoselić. S određenim vremenskim odmakom od objavljivanja albuma, Kaplowitzeve skladbe u ovim izvedbama zvučale su još moćnije i uzbudljivije. Svirali su nadahnuto, u zanosu, s poletom i entuzijazmom.
B’s FUNstallation, sastav trubača Zvonimira Bajevića, predstavio se autorskim izvedbama članova, objavljenim na njihovom novom albumu »Hold On«, ali i na prethodnim izdanjima. Uz vođu sastava svirali su njegovi prijatelji i suradnici u nebrojenim situacijama: tenor saksofonist Mario Bočić, pijanist i svirač električnog klavira Luka Žužić, gitarist Davor Doležal, bas gitarist Goran Rukavina i bubnjar Borko Rupena. Dugogodišnja je to postava koja je s tek manjim izmjenama, što je utjecalo na pomalo drukčiji zvuk, ostvarila iznimno zajedništvo i kompaktnost, a uz lijepa sola publiku su osvojili i zanimljivim aranžmanima.
Neobična ljepota
»Music For Standing/Music For Kneeling« naziv je albuma koji je predstavio kvartet kontrabasista i skladatelja Tina Džaferovića, glazbenika koji je rodom iz Slavonskog Broda, školovao se u Grazu, a živi i djeluje u Beču. Uz njega svirali su trubač Nikola Vuković, gitarist Luka Čapeta i bubnjar Borko Rupena. Radi se o skladbama koje su nastale iz Džaferovićeve želje da spoji jazz sa sakralnom glazbom, a donijeli su ih u dvjema cjelinama. Zapravo odlike njihovih izvedbi bile su duhovnost i meditativnost, suzdržanost i prigušenost, mekoća i nježnost, ali u drugoj cjelini potpuno oprečne: agresivnije, rastrzane, užurbane, na tragu ranog Ornettea Colemana.
Osim što je svirao kao član sastava B’s FUNstallation, Davor Doležal je nastupio i s vlastitim kvartetom s kojim je skrenuo pažnju na svoj CD »Strange Beauty«. Svirao je s istim glazbenicima s kojima ga je i snimio: klaviristom Nikolom Šantekom, kontrabasistom Zvonimirom Šestakom i bubnjarom Mirsadom Dalipijem. Izvodili su Doležalove skladbe od kojih je većina posvećena njemu važnim i dragim osobama. Možda su upravo zato bile lirične, melodične, pozitivne, umirujuće, nepretenciozne. Sjajno je odabran naslov albuma, a simbolika se osjećala i u izvedbi te skladbe – uistinu, ta glazba odiše nekom neobičnom ljepotom, kao uostalom i sve što smo čuli na ovogodišnjem Dubrovnik Jazz Outbrake Festivalu.