Od ponedjeljka

Riječane čeka godinu dana prometnih gužvi: Kreću radovi u Krešimirovoj, evo što trebate znati

Marinko Glavan

Foto Roni Brmalj

Foto Roni Brmalj

Radovi, vrijedni gotovo 35 milijuna kuna, osim obnove kolnika, obuhvaćaju i izgradnju kolektora otpadnih voda, vodovodne mreže i druge infrastrukture, na potezu dugom gotovo kilometar



RIJEKA – Nakon što su u proteklih mjesec dana izvedeni probni iskopi i ispitivanja, s ciljem preciznog utvrđivanja smještaja postojećih instalacija pod kolnikom, u ponedjeljak, 24. lipnja, započinju radovi na rekonstrukciji Krešimirove ulice, jedne od najfrekventnijih prometnica u Rijeci, koji će potrajati sve do svibnja iduće godine, do kad se na potezu od Žabice do Mlake očekuju povremene prometne gužve i zastoji pa se vozačima savjetuje korištenje obilaznih prometnih pravaca, a iz Gradskog prometnog centra ih pozivaju na oprez i strpljenje.


Radovi, ukupne vrijednosti gotovo 35 milijuna kuna, osim obnove kolnika, obuhvaćaju i izgradnju novog kolektora otpadnih voda, vodovodne mreže i druge infrastrukture, na potezu dugom gotovo kilometar, a zajednički ih financiraju Hrvatske ceste, KD Vodovod i kanalizacija, Hrvatske vode i Grad Rijeka.


Iz dvije točke


Trasa odvijanja radova u prvoj fazi obuhvaća dva južna prometna traka Krešimirove i proteže se od raskrižja s ulicom Blaža Polića, kod Indexa, do raskrižja s Ulicom Milutina Barača na Mlaki. Započet će istodobno iz dvije točke, od Indexa prema zapadu, te od raskrižja kod Nastavnog zavoda za javno zdravstvo, odakle će se krenuti u oba smjera, prema raskrižju s Baračevom, te na istok prema Željezničkom kolodvoru.




Na toj dionici promet će se odvijati dvosmjerno na dva sjeverna prometna traka. Radi održavanja minimalne protočnosti prometa, novom regulacijom prometa na većini raskrižja bit će zabranjena skretanja ulijevo, zbog čega će na kolnicima biti postavljene i fizičke prepreke, kako bi se onemogućilo neodgovorne vozače da to čine, unatoč znakovima zabrane.


Konkretno, za sva vozila bit će zabranjeno lijevo skretanje iz Krešimirove, na raskrižju prema Zavodu za javno zdravstvo, kao i lijevo skretanje iz Krešimirove u Manzonijevu ulicu, kod tržnice Brajda. Vozačima iz zapadnog dijela grada, s Podmurvica, Turnića, Banderova i Krnjeva vjerojatno će najteže pasti zabrana skretanja ulijevo iz Tesline u Krešimirovu, kod Željezničkog kolodvora. Stoga se savjetuje »spuštanje« u Krešimirovu iz Čanekove Ulicom Rikarda Benčića kraj zgrade Novog lista, ili Ulicom Vinka Benca do ZTC-a.



Za one koji Vukovarskom idu prema gradu alternativa je i da produže takozvanim sjevernim koridorom, odnosno Ulicom Viktora Cara Emina, te dalje Ulicom Fiorello la Guardia i Pomeriom. U sva tri slučaja, sigurno je da će biti gužvi i zastoja, posebno u jutarnjim i popodnevnim špicama pa će valjati krenuti ranije i oboružati se strpljenjem. Iz Ulice Nikole Tesle u Krešimirovu lijevo će smjeti skretati isključivo vozila javnog gradskog prometa i interventnih službi.


Najbolje obilazno


Na trasi odvijanja radova u Krešimirovoj ulici ukidaju se sve autobusne postaje osim onih kod restorana Index (u oba smjera) koje se neznatno pomiču prema Trgu Žabica, a autobusna postaja na raskrižju Krešimirova-Milutina Barača-Zvonimirova (u smjeru prema središtu grada) premješta se u Zvonimirovu ulicu neposredno prije raskrižja. Autobusne postaje u Manzonijevoj ulici i Ulici Nikole Tesle ostaju u funkciji.


Sve gradske autobusne linije ostaju neizmijenjene i funkcionirat će prema redu vožnje, osim linije br. 3, koja mijenja smjer prometovanja u povratku prema centru grada, i umjesto Zvonimirovom i Krešimirovom, kretat će se relacijom Zvonimirova-Rikarda Benčića-Franje Čandeka-Vukovarska-Viktora Cara Emina-Fiorello la Guardia-Pomerio-Žrtava fašizma-Delta.



U Gradskom prometnom centru očekuju da će suženje Krešimirove ulice s četiri na dva prometna traka izazvati stalne prometne gužve i zastoje u prometu, koje će biti osobito izražene u vršnim satima prilikom dolaska na posao i odlaska sa posla, pa se svim sudionicima u prometu savjetuje da što više koriste javni gradski prijevoz ili obilazne pravce, koji će biti označeni odgovarajućom prometnom signalizacijom. Također se za promet između istočnog i zapadnog dijela grada savjetuje korištenje Riječke obilaznice koja je velike propusne moći.


– Mole se svi sudionici u prometu za razumijevanje, te se upućuju da obavezno koriste obilazne pravce u cilju izbjegavanja gužvi. Ujedno se svi vozači upozoravaju da poštuju privremenu prometnu signalizaciju a da u zoni preregulacije prometa povećaju oprez, pozivaju iz Gradskog prometnog centra.


Radovi u Krešimirovoj izvode se kao zajednički projekt ViK-a, Hrvatskih cesta i Grada Rijeke, u sklopu kojega su Hrvatske ceste zadužene za rekonstrukciju kolnika u duljini od 1.100 metara, uz prateću opremu i dio infrastrukture, dok je KD ViK zadužen za izgradnju transportnog kolektora za odvodnju otpadnih voda, dugog 1.080 metara, uz još sto metara odvojaka, rekonstrukciju oko kilometar dugih dionica vodovoda, paralelno uz navedeni kolektor te polaganje DTK mreže.


Zahvati koje u Krešimirovoj planira KD ViK prvi su radovi u sklopu velikog projekta »Poboljšanje vodno-komunalne infrastrukture na području aglomeracije Rijeka«, vrijednog 1,76 milijardi kuna, koji se sa 71 posto sufinancira sredstvima Europske unije kroz Operativni program »Konkurentnost i kohezija« za razdoblje 2014. – 2020.


Izvođači GP Krk i slovenska Godina


Izvođač radova je zajednica ponuditelja koju čine GP Krk i slovenska Godina, izabrani na natječaju raspisanom još prošle godine, no procedura do uvođenja u posao protegla se sve do travnja ove godine, jer su obje pristigle ponude bile znatno više od procijenjene vrijednosti radova.


Čak i niža ponuda GP Krka i Godine, od 34.800.000 kuna, odabrana kao najpovoljnija, za pet milijuna je premašivala procijenjenih 29,3 milijuna kuna, od čega se najveći dio odnosio na radove koje financira KD ViK.


Kako se sredstva iz EU fondova odnose na procijenjenu vrijednosti, a ne ugovorenu, razliku u troškovima najvećim će dijelom pokriti Hrvatske vode, a manjim dijelom KD ViK i Grad Rijeka, te Hrvatske ceste.