D-403

Došlo je do novog zastoja u projektu riječke ceste, najskuplje u Hrvatskoj. Zašto opet?

Marinko Glavan

Foto arhiva NL

Foto arhiva NL

Kao i kod prethodne dvije žalbe, riječ je o tvrtki bez značajnijih referenci u cestogradnji, a u građevinskim krugovima priča se kako je i ova žalba, kao i prethodne dvije, zapravo podnesena u korist neke od velikih građevinskih tvrtki



RIJEKA – Rok za predaju, odnosno otvaranje ponuda za gradnju pola milijarde kuna vrijedne državne ceste D-403, u Rijeci, ponovno je, zbog žalbe na natječajnu dokumentaciju, odgođen na neodređeno vrijeme, potvrđeno nam je iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.


Nakon što je, od rujna naovamo, ovaj strateški projekt kojim se novoizgrađeni kontejnerski terminal na Zagrebačkoj obali treba povezati s riječkom zaobilaznicom, već dva put odgađan zbog žalbi, ovog puta žalbu je uložila, kako neslužbeno saznajemo, zagrebačka tvrtka Jurcon projekt.


Godina kašnjenja


Kao i kod prethodne dvije žalbe, riječ je o tvrtki bez značajnijih referenci u cestogradnji, a u građevinskim krugovima priča se kako je i ova žalba, kao i prethodne dvije, zapravo podnesena u korist neke od velikih građevinskih tvrtki, kako bi se dobilo na vremenu za sastavljanje ponude za izvođenje radova na »najskupljoj cesti u Hrvatskoj« koja će stajati više od 150 milijuna kuna po kilometru, a s 85 posto sredstava je sufinancirana iz fondova Europske unije. Navodno iza najnovije žalbe stoji jedna velika talijanska građevinska tvrtka.




Kada će biti određen novi rok za predaju i otvaranje ponuda, nitko sa sigurnošću ne zna, s obzirom da Državna komisija za kontrolu postupaka javne nabave ima rok od mjesec dana za rješavanje žalbenog postupka koji počinje teći od dana podnošenja svih dokumenata od strane žalitelja, a ne od dana podnošenja žalbe.


Zbog toga je već sada sasvim izvjesno da će cijeli projekt ozbiljno kasniti u odnosu na prvotno planirane rokove, najavljene prilikom potpisivanja ugovora o njenom financiranju, krajem prošle godine. Tada je rečeno da će gradnja započeti u prvoj polovici ove godine.


Nakon treće po redu žalbe na natječajnu dokumentaciju, moglo bi se dogoditi da rok za otvaranje ponuda bude pomaknut za početak 2020. godine, a radovi će, bez obzira na krajnji rok, u najboljem slučaju započeti u prvoj polovici iduće godine, dakle godinu dana kasnije od planiranog.


Važna uloga


Cesta D-403 bit će duga nešto manje od tri kilometra, a gotovo cijelom trasom prolazi tunelima i vijaduktima. Predviđena je cijena više od 500 milijuna kuna, što je čini i jednom od najskupljih cestovnih projekata u povijesti Hrvatske po odnosu cijene i duljine.


Na trasi ceste predviđena su tri vijadukta ukupne duljine veće od 500 metara, tunel Podmurvice, dug 1.263 metra te podvožnjak ispod željezničkog kolosijeka dug šezdeset metara, uz još gotovo kilometar i pol potpornih zidova.


Zbog velikog uspona, najvećim će dijelom biti izgrađena kao trotračna cesta, kako teretna vozila u odlasku s kontejnerskog terminala ne bi usporavala promet, slično kao cesta D-404, na istočnom dijelu grada, koja s obilaznicom spaja kontejnerski terminal na Brajdici. Osim povezivanja novog terminala, cesta će imati i važnu ulogu spajanja zapadnog dijela Rijeke sa zaobilaznicom i mrežom autocesta.


Gorko iskustvo


Rok za izgradnju ceste D-403 je dvije i pol godine od uvođenja izvođača u gradilište, što znači da bi u idealnim okolnostima, mogla biti završena tek u drugoj polovici 2022. godine. No tu valja podsjetiti da je cesta D-404, sličnih karakteristika, građena gotovo osam godina, od početka projekta do puštanja ceste u promet pa ostaje nadati se da se slična priča neće ponoviti i na D-403.