Izazovan posao

RINKLUZIJA Riječki model podrške učenicima za djecu s teškoćama: Pomoćnik u nastavi – spona s vršnjacima

Ingrid Šestan Kučić

Foto I. Tomić

Foto I. Tomić



RIJEKA Biti pomoćnik u nastavi izazovan je posao, jer svatko je dijete različito. To je posao u kojem se susrećete s različitim teškoćama i specifičnim potrebama djece, a ono što me najviše motivira je kada se učenik s teškoćama osjeća jednako vrijedno kao i svi ostali učenici – ispričala je Tamara Polegubić koja se već tri godine bavi tim poslom. Ona je s kolegama, kojih je ove školske godine bilo 43 u 16 riječkih osnovnih škola, sudjelovala na završnoj konferenciji projekta »RInkluzija – riječki model podrške učenicima za djecu s teškoćama« koja se održala u Centru za odgoj i obrazovanje.


Brošura i igra


Riječ je o projektu čiji je cilj doprinijeti socijalnoj uključenosti i integraciji učenika s teškoćama u razvoju u redovitim školama i posebnim odgojno-obrazovnim institucijama čiji je osnivač Grad Rijeka putem podrške pomoćnika u nastavi, a upravo je Centar jedan od partnera projekta. Ovogodišnja provedba projekta rezultirala je i izradom brošure o inkluzivnom obrazovanju u Rijeci, kao i društvene igre »Putem prijateljstva« koju su u cjelosti osmislili i izradili djelatnici te polaznici Centra za odgoj i obrazovanje, a cilj je igre poticanje različitih oblika socijalnog ponašanja kod djece osnovnoškolske dobi.

Predstavljajući brošuru pročelnica Odjela gradske uprave za odgoj i obrazovanje Sanda Sušanj istaknula je da je brošura rezultat rada pomoćnika u nastavi i koordinatora, a u kraćim segmentima opisuje inkluziju i proces inkluzije u Rijeci, zadaće pomoćnika u nastavi, kao i stručnih suradnika u nastavi, a obrađuje i područje suradnje s roditeljima. Osvrćući se na problem nesustavnog zapošljavanja pomoćnika u nastavi riječki gradonačelnik Vojko Obersnel istaknuo je da je jedno od temeljnih ljudskih prava pravo na jednakost, a upravo RInkluzija stvara pretpostavke jednakosti u obrazovanju za učenike koji zbog određenih problema bez pomoći ne bi mogli pratiti nastavu na odgovarajući način.


– S projektom smo krenuli 2009. godine i to sa skromnih šest pomoćnika u nastavi, a kroz godine njihov se broj postupno povećavao. pored dobrobiti za učenike projekt djeluje i na nezaposlene osobe kojima se otvaraju radna mjesta.


Potpora EU-a


Međutim, stalno se zalažem da se ovakvi programi trebaju riješiti putem Državnog pedagoškog standarda, jer ako govorimo o jednakosti ne možemo provedbu programa prepustiti jedinicama lokalne samouprave među kojima nemaju svi sredstva za provođenje programa – napomenuo je Obersnel.U riječkim osnovnim školama trenutno je integriran 551 učenik s teškoćama, a pomoćnik u nastavi za mnoge od njih predstavlja sponu koja im omogućava pohađanje škole s vršnjacima. Ukupna ovogodišnja vrijednost projekta RInkluzija iznosi 1,9 milijuna kuna, od čega se 85 posto financira iz EU fondova, dok 15 posto sredstava osigurava Grad Rijeka.