Grad: Rijeka (DHMZ)
Danas: 11° 1
Sutra: 11° 11° 1
9. prosinca 2019.
Izazovan posao

RINKLUZIJA Riječki model podrške učenicima za djecu s teškoćama: Pomoćnik u nastavi – spona s vršnjacima

Foto I. Tomić
Foto I. Tomić
Autor:
Objavljeno: 10. lipanj 2017. u 14:48 2017-06-10T14:48:07+02:00

RIJEKA Biti pomoćnik u nastavi izazovan je posao, jer svatko je dijete različito. To je posao u kojem se susrećete s različitim teškoćama i specifičnim potrebama djece, a ono što me najviše motivira je kada se učenik s teškoćama osjeća jednako vrijedno kao i svi ostali učenici – ispričala je Tamara Polegubić koja se već tri godine bavi tim poslom. Ona je s kolegama, kojih je ove školske godine bilo 43 u 16 riječkih osnovnih škola, sudjelovala na završnoj konferenciji projekta »RInkluzija – riječki model podrške učenicima za djecu s teškoćama« koja se održala u Centru za odgoj i obrazovanje.

Brošura i igra

Riječ je o projektu čiji je cilj doprinijeti socijalnoj uključenosti i integraciji učenika s teškoćama u razvoju u redovitim školama i posebnim odgojno-obrazovnim institucijama čiji je osnivač Grad Rijeka putem podrške pomoćnika u nastavi, a upravo je Centar jedan od partnera projekta.
Ovogodišnja provedba projekta rezultirala je i izradom brošure o inkluzivnom obrazovanju u Rijeci, kao i društvene igre »Putem prijateljstva« koju su u cjelosti osmislili i izradili djelatnici te polaznici Centra za odgoj i obrazovanje, a cilj je igre poticanje različitih oblika socijalnog ponašanja kod djece osnovnoškolske dobi.

Predstavljajući brošuru pročelnica Odjela gradske uprave za odgoj i obrazovanje Sanda Sušanj istaknula je da je brošura rezultat rada pomoćnika u nastavi i koordinatora, a u kraćim segmentima opisuje inkluziju i proces inkluzije u Rijeci, zadaće pomoćnika u nastavi, kao i stručnih suradnika u nastavi, a obrađuje i područje suradnje s roditeljima. Osvrćući se na problem nesustavnog zapošljavanja pomoćnika u nastavi riječki gradonačelnik Vojko Obersnel istaknuo je da je jedno od temeljnih ljudskih prava pravo na jednakost, a upravo RInkluzija stvara pretpostavke jednakosti u obrazovanju za učenike koji zbog određenih problema bez pomoći ne bi mogli pratiti nastavu na odgovarajući način.

– S projektom smo krenuli 2009. godine i to sa skromnih šest pomoćnika u nastavi, a kroz godine njihov se broj postupno povećavao. pored dobrobiti za učenike projekt djeluje i na nezaposlene osobe kojima se otvaraju radna mjesta.

Potpora EU-a

Međutim, stalno se zalažem da se ovakvi programi trebaju riješiti putem Državnog pedagoškog standarda, jer ako govorimo o jednakosti ne možemo provedbu programa prepustiti jedinicama lokalne samouprave među kojima nemaju svi sredstva za provođenje programa – napomenuo je Obersnel.
U riječkim osnovnim školama trenutno je integriran 551 učenik s teškoćama, a pomoćnik u nastavi za mnoge od njih predstavlja sponu koja im omogućava pohađanje škole s vršnjacima. Ukupna ovogodišnja vrijednost projekta RInkluzija iznosi 1,9 milijuna kuna, od čega se 85 posto financira iz EU fondova, dok 15 posto sredstava osigurava Grad Rijeka.

Novi list pratite putem aplikacija za Android, iPhone/iPad ili Windows Phone.