Škola Andrije Ljudevita Adamića

Od pametnih ploča do tableta: Jedina privatna srednja škola u Rijeci proslavila desetljeće rada

Ingrid Šestan Kučić

Foto M. Gracin

Foto M. Gracin

Pametne ploče, razredni mailovi, facebook, tableti... nezaobilazan su pribor u nastavi, a osam predmeta izvodi se na engleskom, njemačkom i talijanskom



RIJEKA  Svečanom akademijom u Pomorskom i povijesnom muzeju Hrvatskog primorja privatna Srednja škola Andrije Ljudevita Adamića sinoć je obilježila svoj prvi jubilej, deset godina djelovanja, a ujedno je obilježeno i dva desetljeća od pokretanja privatnog školstva u Rijeci. U bogatom kulturno umjetničkom programu, uz učenike škole i poznate riječke pjevače, sudjelovao je i zbor Jeka Primorja, a povodom obljetnice predstavljen je i časopis »Gimnazija Adamić«.



Počasni gost Srednje škole Andrije Ljudevita Adamića povodom jubileja bio je potomak istaknutog riječkog poduzetnika, trgovca, inženjera i političara čije ime škola nosi. Riječ je o unuku Andrije Ljudevita Adamića u četvrtom koljenu, Andrei Lodovicu de Adamichu, bivšem vozaču utrka, novinaru i televizijskom voditelju koji u svojoj izuzetnoj vozačkoj karijeri bilježi čak 34 sudjelovanja na World Championship Formula One Grand Prinx, a prvi put se natjecao u siječnju 1968. godine. Počasni gost škole vlasnik je i uspješne tvrtke Centro Internazionale Guida Sicura sa sjedištem u Varanu, pokraj Parme, a ovo je njegov drugi posjet Rijeci. Jučer ga je primio i riječki gradonačelnik Vojko Obersnel, a tijekom susreta De Adamich i gradonačelnik osvrnuli su se na povijesne aspekte utjecaja obitelji Adamić na Rijeku te su razgovarali i o aktualnim temama, među ostalim i o Automotodromu Grobnik te o njegovoj perspektivi.





Naglašavajući kako se radi o školi koja se po mnogočemu razlikuje od ostalih srednjih škola, ravnateljica Denis Khermayer je istaknula da škola ima četiri razreda opće gimnazije. Gimnaziju pohađa prosječno od 60 do 65 učenika, odnosno petnaestak po razrednom odjelu, a osnovna je misija osmisliti nastavu koja će biti učenicima što zanimljivija, dinamična, učinkovita i u skladu s neprekidnim i brzim promjenama u svim sferama društva. Iz tog razloga uvedena je turnusna nastava koja se izvodi po bolonjskom modelu u cilju rasterećenja učenika na način da se iz rasporeda izuzme 5 do 6 predmeta, a tek kad završi jedan turnus i zaključe se ocjene iz turnusnih predmeta, uvodi se drugi predmetni turnus. Praksa je pokazala da su učenici jako zadovoljni takvim nastavnim modelom i da postižu bolje rezultate. Osam predmeta u toj školi izvodi se na engleskom, talijanskom i njemačkom jeziku po CLIL metodologiji i po tome je jedinstvena u Hrvatskoj.


– To će se i u budućnosti usavršavati, jer višejezičje predstavlja osobni kulturni identitet neophodan za nastavak studija, za stjecanje praktičnih životnih kompetencija i uključivanje u mobilnost koju zahtjeva tržište rada. Jedan od bitnih strateških ciljeva škole je poticati međunarodne razmjene učenika i edukaciju nastavnika putem europskih programa Erasmus i ESF, kazala je ravnateljica.


Srednja škola Andrije Ljudevita Adamića do sada je iz Europskog socijalnog fonda dobila 240 tisuća eura. Riječ je o školi koja ima sve učionice opremljene pametnim pločama te sve što se napiše ili prikaže na ploči učenicima je dostupno putem razrednog maila, facebooka i web platforme škole, a iPad, tablet i iphone su nezaobilazan i sve češći nastavni pribor. Konzultacije iz svih predmeta su zamjena za instrukcije, a drže ih predmetni nastavnici, dok fakultativna nastava jedrenja i skijanja doprinosi usvajanju praktičnih znanja i vještina. Iz tih vještina učenici polažu ispite te se ocjene unose ravnopravno uz ostale predmete u svjedodžbu. Jedna od karakteristika škole je i velik broj sati terenske nastave, a sve ono što je postignuto u prvih deset godina rada, zaključila je Khermayer, ne bi bilo moguće bez nastavnika škole.