Grad: Rijeka (DHMZ)
Danas: 29° 2
Sutra: 29° 29° 2
25. lipnja 2019.
Lov u mutnom

Osiguranicima su kod ugovornih liječnika sve usluge besplatne

Građani mogu prijaviti spornu naplatu usluge / Snimio Denis LOVROVIĆ / NL arhiva
Građani mogu prijaviti spornu naplatu usluge / Snimio Denis LOVROVIĆ / NL arhiva
Autor:
Objavljeno: 17. lipanj 2015. u 19:37 2015-06-17T19:37:59+02:00

U obiteljskoj medicini problem je izdavanje raznoraznih potvrda za pacijente, koju besplatno izdaje obiteljski liječnik, a naplati medicina rada, kaže dr. Morena Butković

PULA  U obiteljskoj medicini ne postoje usluge koje se mogu naplatiti od osiguranika. Za osiguranike su sve usluge besplatne – pregledi u ambulanti, kućni pregledi, telefonski savjeti i konzultacije, konzultacije mailom, vađenje krvi, previjanja, injekcije, tretmani kroničnih rana, obrada akutnih rana, savjetovanja, skrb i praćenje kroničara, preventivne aktivnosti, suportivna psihoterapija, EKG i slično, kažu liječnici s kojima smo razgovarali, komentirajući pritužbe pojedinih pacijenata kako im u obiteljskoj medicini »ponešto i naplate«.

– Potpisujući s HZZO-om Ugovor o provođenju primarne zdravstvene zaštite iz obveznog zdravstvenog osiguranja, prihvatili smo obvezu da ne smijemo naplatiti ugovorenu zdravstvenu zaštitu opredijeljenim osiguranim osobama, kaže dr. Morena Butković, specijalistica obiteljske medicine iz Pule.

Dr. Moreno Milevoj iz Labina naglašava da su sve usluge besplatne i u ginekološkim ordinacijama, jedino što se pacijenticama koje nemaju dopunsko osiguranje naplaćuje participacija od 10 kuna po pregledu i receptu. Tako je i kod stomatologa i obiteljskih liječnika, dok su pedijatrijski pacijenti, djeca i mladi do 18 godina, oslobođeni i participacije.

– U obiteljskoj medicini jedan od problema je i izdavanje raznoraznih potvrda koje naši pacijenti svakodnevno traže. Trenutno postoje potvrde o zdravstvenom stanju za potrebe medicine rada, recimo za nošenje oružja ili produljenje vozačke dozvole. Pacijenti dolaze svom obiteljskom liječniku koji besplatno izdaje potvrdu temeljem koje medicina rada naplati svoju uslugu od pacijenta, napominje dr. Butković.

Košarica usluga jedina je jasno određena u stomatologiji, i to prije više od 20 godina. Osiguranici HZZO-a kod stomatologa koji imaju ugovor s HZZO-om mogu besplatno dobiti ove usluge: liječenje zuba, vađenje zuba, upućivanje na specijalističko liječenje izdavanjem uputnice za teže zahvate po procjeni izabranog stomatologa, liječenje parodontoze, čišćenje kamenca do dva puta godišnje, na protetske radove poput zubne krunice te djelomične i totalne zubne proteze, ovisno o dobi. Djeca do 18 godina imaju pravo na bijele ispune na svim zubima, a odrasli samo za sjekutiće i očnjake (od jedinice do trojke u gornjoj i donjoj čeljusti), dok za ostale zube imaju pravo na amalgamske ispune. Pacijenti bez dopunskog osiguranja plaćaju participaciju, a svi osiguranici plaćaju tzv. nadstandard.

– Najčešće izvanstandardne usluge koje osiguranici traže su bijele plombe na stražnjim zubima, premolari i molari, fiksni protetski radovi, izbjeljivanje zuba. Ovisno o kupljenoj dodatnoj opremi, svaka pojedina ordinacija u mogućnosti je pružati i druge izvanstandardne usluge – kaže dr. Ljiljana Miletić, stomatologinja iz Pule.

Podsjećaju na zajedničku kampanju Ministarstva zdravlja i HZZO-a, koja se od početka svibnja provodi pod sloganom »Prijavite nepravilnosti«.

Pacijenti su pozvani prijaviti liječnike koji rade netransparentno, traže mito ili naplaćuju usluge koje ne bi smjeli naplaćivati. Građani mogu nepravilnosti i korupciju prijaviti na broj tzv. Bijelog telefona Ministarstva zdravlja 0800 7999 te putem maila antikorupcija@hzzo.hr.

Novi list pratite putem aplikacija za Android, iPhone/iPad ili Windows Phone.

HNK Rijeka