Pitali smo geometre što rade, a oni su pojasnili da mjere budući koridor ceste. Kad smo vidjeli papire, shvatili smo da je u planu rušenje naših domova, kažu uznemireni građani
Nismo protiv izgradnje infrastrukture koja je potrebna, ali smo protiv toga da se na račun ceste uništavaju kuće i ljudi koji žive u njima, ogorčen je Tomislav Jukić
– Nismo mi ništa znali ni slutili dok jednog dana nisu došli geometri i počeli nešto mjeriti. Pitali smo ih što rade, a oni su pojasnili da mjere budući koridor te prometnice. Kada smo se raspitali i vidjeli papire i dokumentaciju, shvatili smo da je u planu rušenje naših domova.
I to potpuno nepotrebno. Jer, da je tunelski izlaz bio nekoliko stotina metara prema zaobilaznici, ništa se ne bi moralo rušiti, a dio infrastrukture već je izgrađen jer postoji cesta koja je spoj na Osječku ulicu, objašnjava Ivan Došen koji je počeo potpisivati peticiju s ostalim susjedima kako bi pokušali utjecati na promjenu koridora prometnice koja bi trebala spojiti Zagrebačku obalu s čvorom Škurinje na zaobilaznici.
Nepotreban izlaz iz tunela
Ogorčeni mještani Smućenog brega, da ironija bude veća lokalitet na kojmu žive zaista se tako zove, do sada su u nekoliko dana prikupili potpise preko 300 građana. Pomoć u borbi protiv trase pružaju im i iz stanice za tehnički pregled vozila koja bi ostala prometno izolirana ako se ostvari vizija projektanata.
– Izlaz iz tunela predviđen je točno usred našega naselja i u blizini riječke mljekare.
Mještani su u nekoliko dana su prikupili potpise više od 300 građana
To je u potpunosti nepotrebno. Građani su to prepoznali i u velikom broju potpisuju peticiju. Uvjereni smo da će netko shvatiti da je naš prijedlog kvalitetniji i jeftiniji.
Znamo da je to i te kako moguće i borim ćemo se do kraja, i svojim životima ako treba, da obranimo domove u kojima živimo desetljećima. Nismo protiv izgradnje infrastrukture koja je potrebna, ali smo protiv toga da se na račun ceste uništavaju kuće i ljudi koji žive u njima, ogorčen je Tomislav Jukić.
Loša iskustva s Hrvatskim cestama
Građani Smućenog brega najavljuju provođenje raznih akcija kako bi upozorili na njihov gorući problem jer im nije ostavljen nikakav izbor. Oni ga nude Hrvatskim cestama (HC) – tunelski izlaz nekoliko stotina metara zapadnije prema zaobilaznici.
Jer, investitor ovog kapitalnog cestovnog projekta su upravo Hrvatske ceste s kojima građani Rijeke imaju užasno loša iskustva. Primjerice, zatvaranje čvora Orehovica za lokalni promet osmislili su projektanti koji su radili u HC-u u vremenu kada mu je na čelu bio Riječanin Vladimir Bizjak.
Izgradnja ceste D-403 financirat će se sredstvima Svjetske banke u sklopu Rijeka gateway projekta II. Trebala bi se graditi paralelno s izgradnjom zagrebačke obale u zoni Torpeda gdje bi se trebao smjestiti novi kontejnerski terminal.
Taj projekt trebao je prema prvim rokovima koji je najavljivao ravnatelj Lučke uprave Bojan Hlača davno biti završen. Zapelo je zbog katastrofe s planiranjem terminala pa je čak raskinut ugovor s japanskom tvrtkom koja je to trebala odraditi. Kao novi rok navodi se sredina 2015. godine.
Sama prometnica bit će duga 2,5 kilometara, a idejnim rješenjem predviđena je gradnja nekoliko vrlo skupih i zahtjevnih objekata kao što je trotračni tunel Rujevica u dužini od oko 1,3 kilometra.