Grad: Rijeka (DHMZ)
Danas: 23° 4
Sutra: 23° 23° 4
7. prosinca 2019.
Kompaktni hatchback

Povratak talijanske mode: Vozili smo i testirali novi Fiat Tipo

Fiat Tipo
Fiat Tipo
Autor:
Objavljeno: 1. ožujak 2017. u 9:11 2017-03-01T09:11:08+01:00

Kompaktni Fiatov hatchback dugo je očekivani novitet – sada kad se pojavio možemo zaključiti kako smo dobili optimalni »koktel« talijanske mode i vrlo razumne cijene

Konačno! Bio bi to vrlo jasan, nedvosmislen usklik nakon što smo testirali hatchback verziju Fiat Tipa, kompaktnog velikoserijskog automobila iz Italije kojeg smo jako dugo čekali. I ne samo da smo ga čekali u toj klasi, čekamo ga još uvijek i u B segmentu gdje se Punto uistinu može pohvaliti pridjevom – dugovječni. Dio odgovora zašto toliko čekamo leži u Fiatovim američkim akvizicijama i investicijama tako da sad kad je tamo konačno sve posloženo, aktivnosti su se opet usmjerile prema Europi.

A petvratni Tipo uistinu je ogledni primjer svega onog zbog čega volimo talijanske automobile – pristalog izgleda, dobre dinamike, kvalitetnih materijala, a da sve zajedno itekako ima krajnju cijenu koja će u svakom slučaju biti – opravdana, pa i prihvatljiva, poticajna za odluku kako je ipak najbolji automobil – novi automobil.

Kad se svemu tome priključi i dizelski agregat snage 95 KS, jasno je kako uz sve to imamo posla i s jednim nadasve štedljivim automobilom. Njegova je dinamika pristojna, mada o nekim naglijim ubrzanjima ne treba ni sanjati. No, nisu ni potrebna jer se s druge strane respektabilne putne brzine jednostavno postižu.

Fiat Tipo

Ono što oduševljava je svakako prosječna potrošnja. U našem slučaju bilo je to 5,3 litre no može se i manje ako se izbjegava autoceste koje naglašeno dižu prosjek. Na otvorenoj smo ga cesti primjerice spuštali i ispod 4,5 litara, a ni grad nije bitno rastrošniji.

Tehničke karakteristike

KARAKTERISTIKE
ZAPREMINA
1248 ccm

SNAGA
95 KS

OKRETNI MOMENT
200 Nm

DIMENZIJE
4368/1792/1495 mm

MEĐUOSOVINSKI RAZMAK
2638 mm

UBRZANJE
12 s

MAKS. BRZINA
180 km/h

POTROŠNJA
3,3/4,5/3,7 l

EMISIJA CO2
99 g/km

PRTLJAŽNIK
440 l

TEŽINA
1440 kg

GUME
225/45 R17

plus

potrošnja, oprema

minus

plastika armature, ubrzanje

Funkcionalnost kabine je standardna, taman dovoljna za obiteljske potrebe, a prtljažnik će zadovoljiti većinu transportnih zahtjeva.
Unutrašnjost, posebice armatura, su moderni, kvalitetnih materijala zadovoljavajuća. Ima na nekim predjelima i nešto tvrđe plastike, no, ponavljamo, krajnji je »kotel« itekako dobar.

Tim više kad se zna kako mu je konačna cijena 141 tisuću kuna. Napominjemo riječ je bila o vrlo izdašnoj opremi »lounge« koja sadrži baš sve potrebno, k tome i s dizelskim agregatom. I ne samo to, ti je i multifunkcionalni LCD zaslon tako da je Tipo u cjelosti povezan s digitalnim dobom današnjice.

Talijanska se dakle »moda« u svom novom izdanju vratila i na hrvatske ceste. Ako se k tome zna da su Fiatovi domaći uvoznici pripremili i čitav paket mjera kako bi se do automobila jednostavnije i povoljnije došlo, uključujući i razumne cijene za rabljene automobile koji se potencijalno žele dati u razmjenu, vjerujemo kako će se se i domaći gradovi naveseliti povratku »stile italiana«.

Fiat Tipo

Novi list pratite putem aplikacija za Android, iPhone/iPad ili Windows Phone.