Svjetska premijera

Honda Civic Type R: Brutale s kojim nema šale

Edi Prodan

Likom i dijelom jedan od najprivlačnijih sportaša – Honda Civic Type R

Likom i dijelom jedan od najprivlačnijih sportaša – Honda Civic Type R

 Kao i u »običnoj« verziji, Honda u ovoj generaciji Civica baš ništa nije prepustila slučaju tako da je ovaj Type R jedan od najboljih serijskih kompaktnih automobila ikad 



Za Hondu se baš i ne bi moglo reći kako je u svojoj viziji osmišljavanja automobila lutala. No, ma koliko su joj sportski karakter i maksimalna sigurnost uvijek bili na prvom mjestu, znalo je biti i rezultata koji se nisu nalazili na samom vrhu unutar pojedinih segmenta.


Upravo to možemo ustvrditi i za neka od izdanja sportske verzije Civica, znanog naziva Type R. Uvijek dobar, nekad ne i najbolji. S najnovijom generacijom Civica nije tako. Kako u »običnom«, tako i u njegovom Type R izdanju ovog puta baš ništa nije prepušteno slučaju.Honda je naprosto željela pokazati tko je gazda unutar klase sportskih kompakata, htjela je pokazati čiji automobil ima najsportskiju dušu.


Pa je tako Type R dobio znani dvolitreni benzinski agregat ali je zahvaljujući turbo kompresoru naguran na čak 320 KS uz 400 Nm okretnog momenta! To mu omogućava da do brzine od 100 km/h stigne za samo 5,7 sekundi, a ono što do kraja fascinira je podatak kako je zahvaljujući vrhunskim materijalima zaustavljen na samo 1455 kilograma. Drugim riječima na jednu KS dolazi manje od pet kilograma, precizno 4,45! Maksimalna mu je brzina 272 km/h što ga također čini u najmanju ruku posebnim.




Zahvaljujući pak tehničkoj dorađenosti, unatoč eksplozivnosti kad je dinamika u pitanju, potrošnja goriva ostaje u razumnim granicama. Što će reći ispod deset litara. Proizvođač navodi prosjek od 7,7 litara uz 176 g/km CO2 emisije, no to ipak ide u red neke druge statistike. Realno, između 9 i 10 litara moglo bi biti dovoljno.


I ma koliko brutalno iskazivao svoje karakteristike, u Hondi su odlučili omogućiti još nekoliko stupnjeva podešavanja podvozja tako da Type R ne mora biti samo razuzdani sportaš, on se može ponašati i kao sasvim korektni, obiteljski kompaktni automobil. Red je dakako pohvaliti i odlični manualni, 6-stupanjski mjenjač.


Type R donosi i sasvim osebujnu estetiku. Najuočljivija je po nizu detalja, i to funkcionalnih, vidljivih i na vanjštini, poput povećeg stražnjeg »spojlera«, ali tu je i potpuno sportski prilagođena unutrašnjost. Ono što se također ističe su naplaci – 245/30 R20 što ovom automobilu daje do kraja posebni karakter.


Početak prodaje Civica Type R zakazan je za jesen, najvjerojatnije u listopadu dok bi mu okvirna cijena mogla biti oko 300 tisuća kuna. Ili kako se to zna događati – koliko »konja« toliko tisuća kuna.