Kako konkurirati drugim aerodromima

Zračna luka Rijeka za studiju o povećanju prometa spremna platiti 637.000 kuna

Ladislav Tomičić

Natječaj za studiju je raspisan, a osim  analize gravitacijskog područja Zračne luke, predmet  nabave je i prijedlog strategije za naredno razdoblje od pet godina



ZAGREB - Zračna luka Rijeka u procesu je nabavke studije koja bi trebala odgovoriti na pitanje kako povećati promet putnika, pošte i tereta, odnosno otkriti razloge zbog kojih putnici prednost pred riječkim aerodromom daju konkurentskim zračnim lukama kao što su Zagreb, Ljubljana, Zadar, Split, Pula, Sarajevo, Trst, Venecija i Graz. Za ovu studiju Zračna luka Rijeka spremna je platiti 637.000 kuna, a posao će dobiti najbolji i najjeftiniji ponuditelj na raspisanom javnom natječaju. Osim Studije marketinške analize gravitacijskog područja Zračne luke, predmet  nabave je i prijedlog strategije za naredno razdoblje od pet godina.


– Studija predstavlja podlogu za izradu dugoročnog plana poslovanja te svojevrsnu prezentaciju potencijalnim partnerima zainteresiranima za ulaganje u razvoj Zračne luke Rijeke. Svrha izrade studije je identificiranje mogućnosti Zračne luke Rijeka na tržištu pružatelja usluga iz djelatnosti zračnih luka te definiranje mjera pomoću kojih će se povećati obujam prometa i postići veća razina konkurentnosti na tržištu, navode iz Zračne luke Rijeka.


Predmetna Studija marketinške analize mora sadržavati »rezultate detaljnog istraživanja tržišnog potencijala za nove putničke i cargo zračne linije na Zračnoj luci Rijeka i analizu utvrđene veličine primarnog i sekundarnog tržišta područja obuhvata«. Prilikom istraživanja tržišta, napominju iz riječke Zračne luke, potrebno je posebnu pozornost posvetiti trenutnoj dinamici prometa u proteklih nekoliko godina, broju i strukturi potencijalnih korisnika usluga Zračne luke Rijeka, kao i broju i strukturi onih koji to ne žele biti, nego prednost daju konkurentskim aerodromima. 




Metodologija izrade studije temeljit će se, između ostalog, i na analizi odljeva putnika sa Zračne luke Rijeka u korist konkurentskih aerodroma te ocjeni sklonosti putovanjima prema određenim odredištima s obzirom na strukturu stanovništva u odlasku i dolasku. U neposrednoj blizini Zračne luke Rijeka, ističe se u dokumentaciji za natjecanje, nalazi se poslovno središte regije, grad Rijeka, i Pomorska luka Rijeka stoga području na kojem se nalazi Zračna luka Rijeka gravitira velik broj potencijalnih putnika i tereta iz susjednih zemalja, ali i onih iz zemalja u koje je tijekom prijašnjih godina imigrirao velik broj hrvatskih državljana. 


– Strategija za naredno razdoblje mora obuhvaćati detaljnu analizu podataka o putničkom prometu po zemljama/odredištima u odnosu na konkurentske aerodrome koji se spominju u studiji, mora sadržavati detaljno razrađene mogućnosti Zračne luke Rijeka, trenutnu potražnju za uslugama zračnog prijevoza putnika i tereta, planove za uspostavu i razvoj identificiranih prioritetnih destinacija i isplativih zračnih linija, odnosno ciljeve koji se u narednom razdoblju žele postići, način ostvarivanja tih ciljeva, aktivnosti koje u tu svrhu treba poduzeti te rezultate koji se realno mogu očekivati, zaključuje se u natječajnoj dokumentaciji.