Grad: Rijeka (DHMZ)
Danas: 23° 4
Sutra: 23° 23° 4
15. studenoga 2019.
Stiže li elitni turizam?

Ulazak Rijeke u Hiltonovo društvo diže razinu ponude Kvarnera. No znači li to i turizam s "5 zvjezdica"?

foto: Hilton
foto: Hilton
Autor:
Objavljeno: 30. travanj 2019. u 7:12 2019-04-30T07:12:03+02:00

Sigurno je da će se po tom pitanju morati napraviti korak više, ali treba reći kako ovaj projekt zasigurno nadilazi okvire same Rijeke, te je organski nadovezan na Opatijsku rivijeru, a uostalom i na čitavu regiju.

RIJEKA - Uz Dubrovnik, kao prvi u Hrvatskoj, te Zagreb koji ima tri Hiltonova hotela, Kvarner je ušao u društvo destinacija koje će imati hotele s ovim prestižnim imenom. Dolazak ovakvih franšiza u destinaciju, tom području na turističkoj karti daje svojevrsnu težinu jer pretpostavlja na svjetskoj razini definiran standard kvalitete kao i, bez dvojbe, svjetsku prepoznatljivost.

Rijeka će tako nagodinu, kada postaje Europska prijestolnica kulture i kada Hrvatska predsjeda Europskom unijom, dobiti na Kostabeli petozvjezdani hotel češkog investitora Jaroslava Trešnjaka, vrijedan 80 milijuna eura, a koji će raditi upravo pod prestižnim Hiltonovim brendom. Iako je oduvijek bilo za očekivati da će takvo zvučno ime najprije doći u Opatiju, a što se već godinama, ako ne i zadnja dva, tri desetljeća, svako toliko najavljivalo, upravo je eto Rijeka ušla u prestižno Hiltonovo društvo.

Turistički stručnjaci se slažu, Hilton na Kvarneru izvrsna je reklama za čitavu regiju, ne samo Rijeku.

– Kao svjetski poznat brand, Hilton će svakako pridonijeti promociji Rijeke i Kvarnera u svijetu. Osim toga, sigurno će privući partnere i goste lojalne Hilton hotelima u naš kraj – istaknuo je turistički znalac Nedo Pinezić.

Luksuzne zone

Inače, da podsjetimo, već godinama spominjalo se kako će u Opatiju doći Sheraton. Posljednje se govorilo da će Sheratonov menadžment dobiti opatijski Belvedere, međutim od svega toga ništa. Nažalost, stara dama turizma još uvijek nije u ovom društvu te joj nedostaje snažniji investicijski iskorak, poput ovog riječkog projekta, a već je godinama i svojevrstan talac činjenice da najveća hotelska kuća na Liburniji, LRH, čeka kupca i teško je očekivati da će biti značajnijih ulaganja dok se to ne dogodi. Investitora iz Singapura više nema, za sada se još ne čuje da je na vratima netko novi s torbom punom novca.

»Crna rupa« između Hiltona i Navisa

Realnost aktualnog trenutka u Hrvatskoj je da će i Hilton i Navis »pod nosom« imati kamp Preluk koji tamo već godinama radi pratički ilegalno, i još uvijek se to ruglo na inače lijepoj lokaciji s pogledom na Opatiju, nije uspjelo iseliti. Godine sudovanja prolaze, od 2015. od kada je uveden sustav e-visitora se gosti niti ne broje u sustavu Turističke zajednice jer ih očito vlasnik ne može ni prijaviti, no ta crna rupa i dalje stoji na toj poziciji. Da se ondje nalazi kamp s četiri ili pet zvjezdica, glampingom koji privlači goste dubljeg đepa, ali i s uređenim zaleđem i hotelom Panorama koji bi trebao postati edukativni centar, bila bi to sasvim druga priča.

S druge strane, u jednoj Rijeci, koja je svoj turistički život započela tek prije pet-šest godina i koju, ruku na srce, mnogi još ne vide kao turističku destinaciju, iako bilježi stalan rast, u tijeku je gradnja luksuznog hotela s pet zvjedica koji će raditi pod Hiltonovim brendom. Mnogi će upitati je li Rijeka uopće destinacija za goste koji dolaze u Hilton s pet zvjezdica te što im ona može ponuditi.

Sigurno je da će se po tom pitanju morati napraviti korak više, ali treba reći kako ovaj projekt zasigurno nadilazi okvire same Rijeke, te je organski nadovezan na Opatijsku rivijeru, a uostalom i na čitavu regiju. Kao i Istru koja je tu, »preko puta«. Isto tako, ne treba zaboraviti da je Kostabela nekad bila upravo luksuzna turistička zona, kao i da je na Preluku izgrađen prepoznatljiv dizajn hotel Navis, a turistička zona koja je ondje predviđena prostornoplanskom dokumentacijom ovdje predviđa i niz drugih sadržaja.

Marina u Porto Barošu – dobrodošla nadgradnja

Dodajmo i kako bi Rijeci i riječkoj mlađahnoj turističkoj priči svakako na imidžu pridonijela i marina u Porto Barošu, projekt koji bi trebao donijeti 200 vezova, a koju se vidi kao marinu za luksuzne – megajahte. Intres ACI-ja za ovom marinom još uvijek postoji, potvrdio je nedavno i prvi čovjek ACI-ja Kristijan Pavić, no zapelo je na izmjenama GUP-a. Za nadati se da će Rijeka, a i regija, skoro i ovdje dobiti lijepu turističku nadgradnju.

Danas u Hrvatskoj, osim Dubrovnika i eventualno Hvara, nema destinacija s pet zvjezdica. Može se reći da se toj priči priključuje i Rovinj s Maistrinom zonom Monte Mulini, jednom od najluksuznijih na Jadranu, a u kojoj je prošlog tjedna otvorena i ACI marina s pet sidara, kao nastavak najnovije Adrisove investicije – Grand Park hotela u koji je uloženo 700 milijuna kuna. Inače, u cijelu tu zonu Adris je posljednjih godina uložio oko milijardu i pol kuna, s time da su osim hotelskih objekata uredili i plažni dio. Destinaciju ovdje grade i kroz manifestacije svjetskog značaja, od Red Bull atrakcija, polo turnira, do toga da će ponovno ugostiti jedno od najatraktivnijih svjetskih jedriličarskih natjecanja – Adris 44Cup.

Razvoj destinacije

Na Kvarneru je slična petozvjezdana priča ona na Lošinju. U zoni Čikat ruski je investitor podigao hotel Bellevue na pet zvjezdica, tu je još luksuznija Alhambra, a čitava zona je povezana prekrasno uređenom šetnicom. Isto tako u najavi je gradnja golf terena koji bi zaokružili čitavu tu priču. No, kao i kod riječke priče, i tu je pitanje prati li destinacija petozvjezdanu ponudu privatnog investitora ili pet zvjezdica prestaje sa završetkom šetnice ispred hotela.

Restorani s Michelinovim zvjezdicama, agroturizmi, manifestacije, a uostalom i šoping i slično, sve to čini jednu zaokruženu priču. Ruku na srce, po tom pitanju je Istra otišla naprijed u odnosu na Kvarner, a ruralni dijelovi otoka, Primorja, a i Gorski kotar još uvijek čekaju razvoj kakav ima primjerice unutrašnjost Istre. Svakako treba napomenuti da je ovo godina u kojoj je na Kvarner stigla i prva Michelinova zvjezdica – restoranu Draga di Lovrana što je još jedan odličan marketinški plus koji ovo područje čini još vidljivijim na turističkoj karti. Naravno, tu su i drugi restorani koji nose oznake svjetskih vodiča poput Gault Millau.

Uz ovih nekoliko luksuznih točaka ponude, Kvarner gradi svoju priču kvalitetne destinacije za cjelogodišnji turizam, koji bazira, uz ostalo, i na ponudi zdravstvenog turizma koji je velik adut upravo ove regije. Svakako se i s investicijama s pet zvjezdica poput aktualne riječke, kao i lošinjske, ili nedavne u Iki gdje je Pavo Zubak otvorio luksuzni hotel Ikador, kao i s nekoliko petozvjezdanih hotela u Opatiji, dodatno ističe na turističkom tržištu te time zaokružuje turističku priču.

Novi list pratite putem aplikacija za Android, iPhone/iPad ili Windows Phone.