Planovi Hrvatskih cesta za Rijeku

Rijeka grad rotora: Ove i iduće godine gradit će se čak četiri nova kružna toka

Darko Pajić

Foto S. Drechsler

Foto S. Drechsler

Rotori će biti izgrađeni na Plumbumu, Pavlovcu, Martinkovcu i križanju Osječke, Prvomajske, Tizianove i Kresnikove. Većina je u fazi projektiranja, sa solidnim izgledima za realizaciju do kraja godine



RIJEKA » Četiri kružna toka na području Grada Rijeke planiraju se graditi ove ili iduće godine, pored čega je predviđena i sanacija asfalta na nekoliko najvažnijih ulica u središtu Rijeke, a riječ je o asfaltiranju Adamićeve i Krešimirove ulice, te Rive. Navedene investicije planirane su ove godine u proračunu Hrvatskih cesta, većina je u fazi projektiranja, ali sa solidnim izgledima za realizaciju do kraja godine.


  Za gradnju kružnog toka na lokaciji Plumbum izdvojeno je oko 211.000 kuna bez PDV-a, te su izrađeni idejni projekti i skupljeni posebni uvjeti. Ugovor o izradi idejnog, glavnog i izvedbenog projekta rekonstrukcije raskrižja državne ceste D8, odnosno raskrižja Šetališta 13. divizije i Ulice Janka Polića Kamova, pripao je Rijekaprojektu, te bi trebao biti realiziran do kraja srpnja, što znači da nakon toga predstoji provedba javnog natječaja, te se krajem godine najranije može očekivati izgradnja rotora.


Na navedenom raskrižju u pravilu nema nikakvih gužvi niti čekanja tako da se ne može reći kako će rotor na Plumbumu imati neki veliki značaj u kontekstu protočnosti prometa.




Isto se nipošto ne može reći za kružni tok na Martinkovcu, čija se izgradnja već dugo iščekuje. Riječ je o raskrižju Ulice Martinkovac i Ulice Miroslava Krleže, koja vodi do naselja Srdoči, lokaciji koja je često zagušena automobilima, te se pogotovo u jutarnjim i poslijepodnevnim satima na ovom mjestu stvaraju kolone vozila. Izrada idejnog i glavnog projekta prošle godine povjerena je Rijekaprojektu, a ugovor je vrijedan 120.000 kuna bez PDV-a. Glavni projekti su gotovi, te je početkom veljače predan zahtjev za izdavanje građevinske dozvole. U Hrvatskim cestama planiraju izgradnju obaviti ove godine, ali vjerojatno u posljednjem kvartalu u najboljem slučaju, jer dinamika izgradnje ovisi o dobivanju građevinske dozvole i rješavanju imovinsko-pravnih odnosa. Stoga se još uvijek ne može reći kada će izgradnja započeti, a Riječanima, pogotovo mještanima Srdoča, preostaje još neko vrijeme trpjeti gužve u prometu. Pritom treba napomenuti kako niti izgradnja rotora na Martinkovcu problem neće u potpunosti riješiti, već tek donekle olakšati situaciju, jer i dalje ostaje problem visoke opterećenosti državne ceste, koja povezuje Diračje, Srdoče i Kastav.


Uplanu je i gradnja rotora Pavlovac na raskrižju Ljubljanske ceste, Kvarnerske ceste i Ulice Pavlovac, gdje je na snazi privremeno prometno rješenje. Ugovor o izradi idejnog, glavnog i izvedbenog projekta rekonstrukcije raskrižja povjeren je Rijekaprojektu i vrijedan je 192.000 kuna bez PDV-a. U tijeku je izrada idejnog projekta rekonstrukcije raskrižja u kružno raskrižje, te je zatraženo produženje roka za ovaj posao do kraja srpnja, što znači da nakon toga može ići raspis natječaja za izgradnju, koja bi najranije mogla početi krajem godine.


  Zadnji četvrti rotor Riječanima bi mogao biti možda i najzanimljiviji. Riječ je o rekonstrukciji raskrižja Osječke, Prvomajske, Tizianove i Ulice Frana Kresnika, gdje je veliki promet, te su učestale i gužve. Riječ je o prometnoj točki koja povezuje Škurinje i Rastočine na jednoj strani, područje Belvedera i Kozale na drugoj, Banderovo na trećoj, te preko Prvomajske ulice ide do Brajde i Potoka, odnosno središta Rijeke. Za projektiranje ovog rotora izdvojeno je 209.000 kuna.


Cijeli tekst pročitajte u tiskanom izdanju Novog lista…