Investicije "teške" milijardu eura

Izgradnja drugog kolosijeka pruge kroz Rijeku 2015.

Damir Cupać

Bavimo se projekcijama stavljanja željeznice u funkciju javnog prijevoza. Zahvat je skup i znači niz zahtjevnih projekata kao što je denivelacija ceste u u Krešimirovoj ulici kako bi sve četiri četiri cestovne trake išle ispod podvožnjaka kroz prošireni tunel, kazao je predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture Darko Peričić



RIJEKA – Gradonačelnik Rijeke Vojko Obersnel i predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture Darko Peričić razgovarali su na radnom sastanku o nizu projekata u riječkoj regiji koji su vrijedni stotine milijuna eura.


– Ulaganje u željezničku infrastrukturu povezano je s nizom projekata koji imaju državno značenje. Riječ je o proširenju terminala na Brajdici, izgradnji novoga terminala na Zagrebačkoj obali do 2017. godine, ali za buduće investicije u željezničku infrastrukturu bitni su i projekti izgradnje novoga autobusnog kolodvora na Žabici i izgradnja podzemne veze od Žabice do Mlake. Riječ je o velikim investicijama i zbog toga je izuzetno važna dobra koordinacija s HŽ-om jer sve to ne može funkcionirati bez značajnih zahvata u željezničku infrastrukturu, izjavio je Obersnel. On je naglasio da će paralelno s modernizacijom željezničke pruge krenuti izgradnja drugog kolosijeka od Rijeke do Škrljeva u prvoj fazi, u drugoj fazi od Rijeke do Jurdana, a u trećoj do Šapjana.


– Kako se bude realizirao taj projekt, tako će se u funkciju javnog prijevoza puštati željeznica. U prostorno-planskoj dokumentaciji ti su projekti predviđeni, kao i stajališta budućega željezničkog prijevoza. Riječ je o skupim projektima koji su tehnički zahtjevni i vjerujemo da ćemo uz dobru koordinaciju i uz potporu vlade to realizirati. U kontekstu izgradnje drugog kolosijeka do Škrljeva uklonit će se nasip na Školiću i izgraditi vijadukt. Nakon toga će se preseliti Autotrolejeva baza u tom dijelu grada kako bi se Školjić na što kvalitetniji način integrirao u gradsko tkivo, pojasnio je Obersnel.




Peričić je ponovio da je željeznica jedan od prioriteta aktualne vlade, te da je Rijeka broj jedan kada je riječ o investicijama.


– Prvi projekt, a riječ je o rekonstrukciji kolodvora Brajdica, koštat će oko 100 milijuna kuna. U tijeku je mijenjanje sustava elekrične vuče i to bi trebalo biti gotovo do kraja godine. Nakon toga se više neće mijenjati lokomotiva u Moravicama pa će se putovanje do Zagreba skratiti za 15 minuta. Jednako tako se bavimo projekcijama stavljanja željeznice u funkciju javnog prijevoza. Zahvat je skup i znači niz zahtjevnih projekata kao što je denivelacija ceste u u Krešimirovoj ulici kako bi sve četiri četiri cestovne trake išle ispod podvožnjaka kroz prošireni tunel. Riječke investicije vrijedne su oko milijardu eura.


Tijekom realizacije projekata rušit će se i pojedini stambeni objekti. Kada sve bude gotovo, izvan funkcije bit će pruga kroz središte grada na Rivi. Rijeka će biti, uz Zagreb i Vinkovce, jedan od centara daljinskog upravljanja. Da bi to funkcioniralo, izgradit ćemo novu zgradu preko puta riječke bolnice, a napustit ćemo zgradu na Žabici. Očekujemo da bi gradnja drugog kolosijeka mogla početi 2015. godine, a iste godine bi trebala početi rekonstrukcija putničkog kolodvora u Rijeci, rekao je Peričić. D. CUPAĆ