RIJEKA – Aplikacija Gradsko oko za građane Rijeke, pomoću koje će se moći prijaviti komunalni nered, će proraditi tek sljedeće godine, saznajemo od Odjela gradske uprave za komunalni sustav.
Riječ je o aplikaciji koju je izradila riječka tvrtka Ri-Ing net i do sada je bila u internoj upotrebi odnosno služila je više kao evidencija prijava Direkciji za komunalno redarstvo koje su pristigle putem drugih građanima dostupnih kanala. Iako je riječ o riječkom proizvodu, među prvim gradovima koji su u potpunosti implementirali ovu aplikaciju za javnost bio je Grad Split.
– U tijeku je proces usklađivanja i ispitivanja načina rada aplikacije između svih navedenih sudionika i korisnika, nakon čega je planirano u konačnici uključiti i same građane, kao »produženu ruku« na terenu, koji bi imali mogućnost prijavljivanja komunalnog nereda i ostalih situacija koje nadzire komunalno redarstvo sukladno propisanim nadležnostima, konkretiziraju u Odjelu.
»Naime, poučeni iskustvom drugih gradova, koji su istovremeno uključili sve moguće korisnike, želja nam je izbjeći početnu pomutnju, preopterećenost samog sustava i potencijalne organizacijske probleme, a do čega je došlo zbog prevelikog broja korisnika aplikacije.
Stoga, kada se ocijeni da nositelji sustava dobro i efikasno surađuju, a što je trenutačno i slučaj, uz mogućnost poboljšanja, građanima će također aplikacija postati dostupna, a što je izvjesno u kratkom roku.«
Informacije radi, putem Gradskog oka (aplikacija će se moći preuzeti putem Trgovina Play) građanin će nakon registracije (jer nema anonimnih prijava) u budućnosti moći prijaviti puknuće na cesti, pomaknuti šaht ili bilo koji drugi problem.
U nekom roku, što ovisi o jedinici lokalne samouprave, prijavitelj bi trebao dobiti i odgovor kojoj je službi dodijeljen taj problem.