Opovrgava sindikaliste

Direktor Zračne luke Rijeka Tomislav Palalić: ‘Sigurnost na aerodromu nije ugrožena’

Marinko Glavan

Tomislav Palalić, direktor Zračne luke Rijeka / Foto: M. GRACIN

Tomislav Palalić, direktor Zračne luke Rijeka / Foto: M. GRACIN

Agencija za civilni zračni promet najmanje dvaput godišnje inspekcijskim radnjama provjerava sve aspekte sigurnosti zračnog prometa na aerodromu. Prošle godine je nabavljeno novo vatrogasno vozilo, vrijedno dva milijuna kuna, prije toga novi mobilni agregat, pokretna traka za prtljagu ...



RIJEKA Tvrdnje predsjednika Sindikata Istre, Kvarnera i Dalmacije(SIKD) Bruna Bulića i zamjenika sindikalnog povjerenika Branka Fibingera o ugroženoj sigurnosti prometa u Zračnoj luci Rijeka ne samo da nisu točne, nego su opasne i čine izravnu štetu Zračnoj luci, odgovorio je Tomislav Palalić, direktor riječkog aerodroma, na izjave sindikalista izrečene prilikom zahtjeva SIKD-a za smjenom uprave Zračne luke, upućenog ministru pomorstva, prometa i infrastrukture Olegu Butkoviću. Palalić ističe kako su optužbe da je ugrožena sigurnost zračnog prometa apsurdne, jer aerodrom svake godine prolazi višekratne kontrole sigurnosti.


– Agencija za civilni zračni promet najmanje dvaput godišnje inspekcijskim radnjama provjerava sve aspekte sigurnosti zračnog prometa na aerodromu. Od opreme, do broja ljudi, njihovih kvalifikacija i tako redom. Pored toga, svaka kompanija čiji zrakoplovi lete u Rijeku također redovito obavlja temeljitu kontrolu sigurnosti prometa, jer nitko neće letjeti na aerodrom koji ne udovoljava propisanim standardima sigurnosti i time ugrožavati svoje putnike, posade, zrakoplove i poslovanje općenito. Ovakvim izjavama, ničim utemeljenim, samo se radi potencijalna šteta aerodromu, kaže Palalić, dodajući kako su posve neutemeljene i izjave sindikalista da od 2010. nije nabavljeno niti jedno novo sredstvo za rad na prihvatu i otpremi putnika i zrakoplova.


– Prošle godine nabavili smo novo vatrogasno vozilo vrijedno dva milijuna kuna. Prije toga, 2012. godine, pola milijuna kuna vrijedan novi mobilni agregat kojim se električnom energijom napajaju zrakoplovi dok su im ugašeni motori. Osim toga, nabavili smo i takozvani karusel, odnosno pokretnu traku za prtljagu, doduše ne posve nov, nego star dvije godine, koji smo kupili od Zračne luke Dubrovnik i koji je potpuno ispravan i funkcionalan. Nabavljen je i čitav niz drugih, manjih komada razne opreme, tako da ne razumijem zbog čega sindikat iznosi neistine i po ovom pitanju, kaže Palalić.





Na pitanje o neostvarenom Planu poslovanja, koji je predviđao 230 tisuća putnika do 2015. godine, Palalić odgovara kako Rijeka nije u ravnopravnom položaju s ostalim aerodromima po pitanju PSO programa poticanih letova.


– Netočna je tvrdnja Sindikata da imamo isti ili manji broj putnika kao i 2015. jer smo imali rast od četiri posto, odnosno više od 145 tisuća putnika. Pula i Zadar prošle su godine imali po 70 tisuća subvencioniranih mjesta na letovima, a Rijeka tri tisuće. Kada bismo bili barem ravnopravni njima, bili bi vrlo blizu brojci od 230 tisuća putnika, kaže Palalić.



Smanjenje zaposlenih


Što se tiče smanjenja broja zaposlenih i navodnog prepuštanja unosnih poslova naplate parkinga i ugostiteljstva vanjskim tvrtkama, Palalić ističe kako je većina radnika ili otišla u mirovinu ili je zbrinuta kao tehnološki višak.


– Činjenica je da je prije pet-šest godina Zračna luka, s gotovo trostruko manjim prometom, imala dvostruko više zaposlenih, njih 83, i svi su imali višak radnih sati. Sada, s upola manje ljudi, i triput više prometa, svi imaju manjak fonda radnih sati. Pa je pitanje za bivše uprave kako je to bilo moguće da su onda svi radili prekovremeno. Po pitanju navodnog prepuštanja isplativih poslova, evo dva primjera. Prvi je parking, od kojeg je 2015. godine ostvaren prihod od 360 tisuća kuna, ali su troškovi dvoje zaposlenika bili 200 tisuća kuna, dakle, uz troškove održavanja, zarada je bila nešto više od 100 tisuća kuna. U prošloj godini prihod je bio 420 tisuća kuna, a tvrtki koja je ubirala parking isplatili smo 17 tisuća, dakle s troškovima ostalo nam je gotovo 400 tisuća kuna zarade. Drugi primjer je ugostiteljstvo, koje je, dok se njime bavila sama Zračna luka, otprilike svaku godinu završavalo na nuli ili s malim profitom. Sada ostvarujemo značajnu zaradu, iznos ne želim navoditi jer je to stvar ugovora sa zakupcem, pri čemu zakupac još ima i obavezu ulaganja i uređenja prostora, kaže Palalić, koji demantira i navode sindikata da je Zračnoj luci zabranjeno novo zapošljavanje pripravnika bez zasnivanja radnog odnosa, navodeći kako takve zabrane ne postoje. Inače, Zračna luka je prije dvije godine na taj način zaposlila 12 osoba s visokom stručnom spremom, od kojih devet sada radi u Zračnoj luci.


Sudski spor


Direktor aerodroma osvrnuo se i na optužbe o friziranju poslovnih rezultata, odnosno da je očekivani prihod od sudskog spora prikazao kao prihod.


– Revizija je kazala da to uprava može ili ne mora prikazati kao prihod. Može, ako je sigurna u ishod spora. A ja sam u ishod spora siguran, jer je nedvojbeno da je komunalno društvo Općine Omišalj prodalo jednoj građevinskoj tvrtki zemljište koje nije bilo općinsko, nego od Zračne luke. Mi sada od tog građevinskog poduzeća potražujemo iznos zakupa za sve godine, osim onih koje su već u zastari, i tu je stvar nedvojbeno jasna i dokazana da je navedeno zemljište u vlasništvu Zračne luke, a oni ga koriste bez naknade, ističe Palalić.


Poseban dio priče je, dodaje Nadzorni odbor, odnosno prozivanje od strane Sindikata da uprava onemogućava sudjelovanje člana nadzornog odbora kojeg je postavila država kao većinski vlasnik, Gordana Žurge, u radu tog tijela.


– Predstavnik države imenovan je protivno zakonima i propisima po nizu osnova. Da navedem samo jedan – gospodin Žurga bio je zaposlenik Zračne luke do 30. rujna 2012. godine, što znači da je unatrag pet godina radio u Zračnoj luci i kao takav, prema Kodeksu korporativnog upravljanja trgovačkim društvima u kojima Republika Hrvatska ima dionice ili udjele, ne može biti član Nadzornog odbora. Osim toga, sam Branko Fibinger, inače predstavnik radnika u Nadzornom odboru, koji me sada proziva i po ovom pitanju, uputio je dopis ministru Butkoviću u kojemu ga upozorava da predstavnik RH u Nadzornom odboru nije valjano imenovan, sukladno pozitivnim propisima i osnivačkim aktima Društva, te ne može biti član Nadzornog odbora, kaže Palalić.


– Uz sve navedeno, koliko mi je poznato, Sindikat nije proveo nikakvo savjetovanje s radnicima, niti zatražio njihovo mišljenje oko pokretanja zahtjeva za mojom smjenom, pa ne znam odakle uopće dolazi taj zahtjev, i to u ime radnika, koje nitko ništa nije pitao.