Grad: Rijeka (DHMZ)
Danas: 11° 6
Sutra: 11° 11° 6
15. prosinca 2019.
Kašnjenja u zračnom prijevozu

Croatia Airlines: Letovi otkazani zbog kvarova, a ne zbog štrajka

U četvrtak je pak CA bio prisiljen otkazati letove OU4404 Pula-Frankfurt  i OU4405 Frankfurt-Pula zbog tehničkog kvara zrakoplova Airbus 320 / Snimio Denis LOVROVIĆ
U četvrtak je pak CA bio prisiljen otkazati letove OU4404 Pula-Frankfurt i OU4405 Frankfurt-Pula zbog tehničkog kvara zrakoplova Airbus 320 / Snimio Denis LOVROVIĆ
Autor:
Objavljeno: 30. lipanj 2018. u 17:38 2018-06-30T17:38:04+02:00

U četvrtak su otkazani i letovi Pula-Frankfurt i Frankfurt-Pula zbog kvara Airbusa 320, u utorak se to dogodilo i na liniji iz Zagreba za Brač. U CA-u odbacuju nagađanja da je riječ o »skrivenom« štrajku osoblja, već se radi o normalnim tehničkim problemima u prenapregnutom rasporedu

ZAGREB Unatrag samo nekoliko dana, i prema informacijama koje su nam s različitih aerodroma javljali putnici, Croatia Airlines je zbog kvara zrakoplova morao otkazati nekoliko svojih letova, pa tako i s Brača u utorak poslijepodne, pri čemu putnici, kazala nam je jedna od njih, puna dva sata nisu imali informaciju što se događa i hoće li leta biti, da bi na kraju on bio otkazan te najveći dio putnika preusmjeren na »let« do Zagreba autobusom.

U četvrtak su otkazani i letovi Pula-Frankfurt i Frankfurt-Pula zbog kvara Airbusa 320.

Informativna blokada

U Croatia Airlinesu odbacuju neslužbene informacije prema kojima je riječ o »sakrivenom« štrajku njihovih radnika, već dugo nezadovoljnih uvjetima u kojima rade svoj posao, te napominju da su letovi otkazani zbog tehničkih kvarova.

Peović: Ispunili sve obaveze

Direktor ZL Brač Tonči Peović odgovara da je Aerodrom Brač putnicima pravovremeno prenosio sve informacije dobivene od Croatia Airlines.
– Kao i putnici, i Aerodrom Brač je dobivao dvojbene i nepravovremene informacije o nakanama Croatia Airlinesa u svezi s posljedicama tehničkih problema na zrakoplovu na letu iz Zagreba za Brač, koji su prouzročili prizemljenje zrakoplova planiranog za let na Brač, i sa Brača. Ne možemo prihvatiti nikakvu kritiku da je Aerodrom Brač propustio izvršiti bilo koju radnju temeljenu na obvezama prema putnicima, a koje proistječu iz obveze avioprijevoznika, zaključuje Peović.

Ovoga ljeta broje čak stotinu letova na dan, uvedene su i četiri nove linije, no sa 14 zrakoplova (12 vlastitih i dva unajmljena), priznaju i u kompaniji, posao je toliko prenapregnut da u slučaju kvara nekog od aviona ne postoji zamjenski koji bi mogao, doslovno, uletjeti na njegovo mjesto, niti si kompanija vanjski zamjenski avion može priuštiti.

– Puna dva sata, čekajući let za Zagreb, na Braču nismo dobili nikakvu informaciju o tome što se događa, hoće li leta biti, i ima li alternative. Tek smo posredno, od nekog tko je istim tim zrakoplovom trebao letjeti iz Zagreba za Brač, doznali da je avion u kvaru i da na Brač neće stići, ispričala je našem listu jedna od putnica nesuđenog leta Crioatia Airlinesa s Brača za Zagreb, pitajući se kako je moguće da se putnike toliko dugo drži u informativnoj blokadi te zašto kompanija nije u mogućnosti osigurati zamjenski let u sezoni.

Domino efekt

Upravo zato – jer je sezona i letovi su prenapregnuti pa kad bi zamjenski avion uletio na mjesto nekog drugog, kojem se dogodio kvar, nastao bi domino-efekt, koji bi onda poremetio sve – može se čuti u Croatia Airlinesu. U sezoni, kad su smještajni kapaciteti zauzeti, osim toga, nemoguće je i, napominju, organizirati hotelski smještaj za putnike koji pristaju na opciju noćenja, i polaska avionom sutradan.

Neuspješni pregovori uprave i sindikata

Sredinom lipnja je, podsjetimo, završeno neuspjelo pregovaranje između uprave Croatia Airlinesa i radnika okupljenih u sindikat zrakoplovnih tehničara, kabinskog osoblja i pilota. CA je, kazali su tada iz sindikata, »postao žrtva katastrofalne poslovne politike, za što je najbolji primjer situacija sa stotinama otkazanih letova i unamljenih tuđih aviona«. Stečeni su uvjeti za industrijske akcije, najavili su, o čemu će putnici i javnost biti na vrijeme informirani.

– Tijekom redovitog leta Croatia Airlinesa iz Zagreba na Brač u utorak došlo je do indikacije tehničkog kvara na zrakoplovu Dash 8-Q400, zbog čega je zrakoplov preventivno preusmjeren natrag u Zračnu luku Zagreb. Navedena indikacija nije predstavljala nikakav sigurnosni rizik za putnike i posadu, kažu u CA-u. Na pitanje zbog čega putnici dva sata nisu imali informaciju o otkazivanju leta, odgovaraju da je ugovorna obaveza Zračne luke Brač putnike obavještavati o poremećajima. Na Brač su, kažu u CA-u, pravovremeno slali sve informacije, a zbog čega one nisu prenošene putnicima, ne znaju. Zbog postojećih kapaciteta flote i velikog broja dnevnih letova, zaključuju, kompanija nije mogla osigurati zamjenski zrakoplov za letove te su oni otkazani, a putnicima je pružena pripadajuća skrb u skladu s odredbama europske regulative, i s raspoloživim mogućnostima. Putnicima se ispričavaju, uz napomenu da oni koji su iz Splita do Zagreba prevezeni autobusom imaju pravo na razliku između vrijednosti zrakoplovne karte koju su kupili, i prosječne cijene autobusne karte na toj liniji.

Maksimalna sigurnost

U četvrtak je pak CA bio prisiljen otkazati letove OU4404 Pula-Frankfurt  i OU4405 Frankfurt-Pula zbog tehničkog kvara zrakoplova Airbus 320.

–Tehnička smetnja uspješno je otklonjena i zrakoplov je u četvrtak poslijepodne ponovno uključen u redovan promet. U cijelosti su netočene informacije prema kojima su ti letovi, kao i let OU640 Zagreb-Brač u utorak otkazani zbog navodnog štrajka. U operativnom korištenju flote Airbus 319/A320 i flote Q400 Croatia Airlines susreće se s potpuno istim situacijama kao i svi drugi avioprijevoznici u civilnom zrakoplovstvu. Tehnički kvarovi sastavni su dio operativnog korištenja zrakoplova, a prioritet u poslovanju kompanije je zadržavanje najviše razine sigurnosti putnika, odnosno letenja. Tehnički kvarovi ne utječu na sigurnost letenja i u najvećoj se mjeri vrlo brzo otklanjaju. U posljednjih godinu dana tehnička pouzdanost u otpremi zrakoplova Q400 u floti CA iznosila je 99,13 posto, što je bolje od svjetskog prosjeka, koji je u tom razdoblju iznosio 98,91 posto, kažu u CA-u. Tehnička pouzdanost u otpremi zrakoplova Airbus (A319/A320) u posljednjih je godinu dana, zaključuju, iznosila 99,26 posto, što je također bolje od svjetskog prosjeka.

Novi list pratite putem aplikacija za Android, iPhone/iPad ili Windows Phone.