Tko će kome, ako ne svoj svome

Uljanik kasni s gradnjom trajekata za Jadroliniju, upitni su za ljeto

Darko Pajić

Postojeća flota je spremna, te korisnici sigurno neće ništa osjetiti u kvaliteti usluge, čak i ako četiri nova trajekta ne budu radila u sezoni, kažu u Jadroliniji



RIJEKA Svi trajekti koji se za Jadroliniju grade u pulskom Brodogradilištu Uljanik vjerojatno neće biti završeni na vrijeme i čini se sasvim izvjesno kako sva četiri broda neće biti u plovidbi ove turističke sezone. Izuzev cijene, upravo je taj ambiciozan i kratak rok bio vrlo važan razlog zbog kojeg je Jadrolinija ovaj posao na natječaju dodijelila Uljaniku. Međutim, kašnjenje u rokovima evidentno postoji već duže vrijeme, iako je prvi trajekt u Uljaniku porinut 25. siječnja, a drugi 8. veljače ove godine.


Prema ugovorenim rokovima prvi trajekt trebao je biti isporučen u drugoj polovici veljače, a drugi u prvoj polovici ožujka, što se nije dogodilo, te bi prema optimističnim varijantama prvi trajekt mogao biti isporučen u travnju. Takav slijed događaja neumitno pomiče rokove i za ostale brodove, te je nerealno očekivati da bi treći i četvrti trajekt mogli biti isporučeni u travnju, kao što je predviđeno ugovorom. Zbog toga je objektivno upitno hoće li treći i četvrti trajekt ovog ljeta zaploviti u floti Jadrolinije.  


Ništa dramatično


Da određeni problemi postoje potvrđuje i predsjednik Uprave Jadrolinije Alan Klanac, koji ipak naglašava kako postoji mogućnost da Uljanik nadoknadi dio izgubljenog vremena, što se pogotovo odnosi na dva posljednja trajekta u seriji.            




– Ne možemo pobjeći od toga da određeno kašnjenje postoji. Nije u pitanju ništa toliko dramatično. Prvi trajekt je prototip i u takvim slučajevima uvijek postoje dodatni tehnički izazovi i problemi za graditelje. Podržavamo ih u njihovim nastojanjima i vjerujemo da ovu situaciju, koja je prilično zahtjevna, mogu prevladati, kazao je Klanac, koji na dodatni upit hoće li Jadrolinija imati probleme u predstojećoj sezoni, ukoliko trajekti ne budu spremni za plovidbu, odgovara kako kvaliteta održavanja linija nije upitna. 


– Zadržali smo sve brodove, obavili remonte, flota je spremna, te korisnici sigurno neće ništa osjetiti u kvaliteti naše usluge, čak i ukoliko sva četiri nova trajekta ne budu radila u sezoni. Međutim, to bi nam donijelo i dodatne troškove, pa se još uvijek nadamo da se to neće dogoditi, zaključuje Klanac. 


Probne plovidbe


Inače je riječ o poslu ukupno vrijednom 32 milijuna eura koliko košta izgradnja najvećih trajekata u floti Jadrolinije. Svaki od njih imat će kapacitet od 616 putnika i 145 vozila. Bit će dugi 100 metara, a široki 17,5 s gazom od 2,4 metra. Predviđena snaga motora je četiri puta 450 kW, a brzina 12,5 čvorova. Isporuka prije ulaska u špicu turističke sezone u ovom se trenutku čini kao pretežak zadatak za Uljanik, kojemu je svaki dan izuzetno važan. Možda i najvažnija bi mogla biti testiranja prvog trajekta na probnim plovidbama kada će se dobiti odgovor o eventualnim nedostacima, kao i potrebnom vremenu da se oni uklone. U međuvremenu Jadrolinija je odradila promotivnu akciju u kojoj su korisnici glasali i predlagali imena novih brodova. Anketa je pokazala da će trajekti ponijeti imena »Kornati«, »Brač«, »Krk« i »Mljet« ukoliko taj prijedlog usvoji Ministarstvo pomorstva. Nepoznato je tek kad će svaki od njih zaploviti.