Krizna tržišta

JGL se ne povlači iz Rusije i Ukrajine

Barbara Čalušić

Najveći utjecaj na poslovanje ima pad potražnje i rast cijena zbog slabljenja lokalnih valuta u Ukrajini i Rusiji, kažu u JGL



RIJEKA » Nedavno su iz riječke farmaceutske tvrtke Jadran galenski laboratorij objavili da su ukupni prihodi u 2013. godini rasli su po stopi od 11 posto i iznosili 685 milijuna kuna, od čega je 510 milijuna kuna realizirano na izvoznim tržištima. Pritom, najznačajniji rezultati prodaje postignuti su na tržištu Rusije gdje je zabilježen rast od 24 posto.


   Realno gledano, ovo dosad rastuće tržište kad je JGL u pitanju, čini se prilično ugroženo s prekidom odnosa Rusije i Ukrajine i najavljenih sankcija Europske unije.


   Iz JGL-a poručuju da zasad ne razmatraju povlačenje s tržišta Rusije i Ukrajine u kojoj se iz Moskve koordinira dio korporativne podrške poput ljudskih resursa i registracije te kontrolira usklađenost poslovanja s propisanim standardima i zakonskim okvirima. Tržište Ukrajine pritom ima samostalnost u poslovnom upravljanju, a samostalno koordinira i tržišta Gruzije, Armenije, Azerbajdžana i Moldavije u kojima JGL posredstvom zastupnika.




   – Što se tiče eventualnih sankcija koje EU razmatra uvesti prema Rusiji, svjesni smo pozicije Hrvatske u geopolitičkim nadigravanjima i razmatramo opcije koje mogu minimalizirati potencijalne gubitke, kaže Jasmin Huljaj, izvršni direktor operativnih poslova u JGL-u.


   Pritom dodaje da će JGL i dalje poslovati na tržištima i Rusije i Ukrajine te da će podržavati oba tržišta i tražiti svoju priliku na njima. Prema njegovim riječima, u JGL-u postoje svakodnevni kontakti s ukrajinskim zaposlenicima te se aktivno razvijaju strategije održavanja sa što manjim padom prodaje i što većim aktivnostima na tržištu.


  – Najveći utjecaj na poslovanje u ovom trenutku ima pad potražnje i rast cijena zbog slabljenja lokalnih valuta u Ukrajini i Rusiji. Međutim, za sada je efekt u padu prodaje od par posto što nije strašno. Tvrtka je izvršila rezervaciju cjelokupnog iznosa potraživanja od ukrajinskih kupaca u iznosu od oko tri milijuna eura. Međutim, neovisno o trenutnoj situaciji, tržište Ukrajine ostaje u našim dugoročnim planovima, a tvrtka pomno prati zbivanja ondje i pravovremeno će izvještavati o značajnim događajima koji imaju utjecaj na poslovanje, ističe Huljaj.


   Na tržištu Rusije i Ukrajine JGL zapošljava 230 djelatnika koji rade na projektima podrške prodaje postojećih i razvoju novih proizvoda, a u riječkoj farmaceutskoj firmi ne kriju da su im oba jako bitna. To i ne čudi s obzirom na činjenicu da je unatrag desetak godina veliki dio rasta i razvoja tvrtke ostvaren upravo zahvaljujući tim dvama tržištima. U JGL-u tome dodaju dvadesetak tržišta u svijetu i pritom posebno ističu američko tržište te nova tržišta poput Meksika, Južne Koreje, Indonezije i Turske.


Osvajanje Amerike


   JGL trenutno, samostalno ili uz podršku partnera, posluje na još dvadesetak tržišta svijeta. Uz to, naš tim iz Regije Globalna tržišta u sklopu projekta Europa trenutno pregovara s devet multinacionalnih kompanija koje su se iskristalizirale kao prvi kandidati za plasman proizvoda JGL-a, bilo da se radi o prodaji licenci, ugovornoj proizvodnji ili ekskluzivnoj distribuciji naših brendova. Paralelno, naša tvrtka JGL North America LLC krenula je s distribucijom i prodajom JGL proizvoda na američkom tržištu, a aktivno se fokusiramo i na tzv. »emerging markets« u koje spadaju zemlje BRIC-a (Brazil, Indija i Kina) i MIKT-a (Meksiko, Indonezija, Južna Koreja i Turska), zaključuje Huljaj.