Predstavljena elektronička knjiga

Ri lit: Besplatno do prvog oknjiženja riječkog književnog kružoka

Davor Mandić

Prvo oknjiženje »Ri lita« uključuje priče Tee Tulić, Vlade Simčića Vave, Alena Kapidžića, Envera Krivca, Zorana Krušvara, Morisa Mateljana, Bojana Mušćeta, Milana Zagorca i Zorana Žmirića



RIJEKA  Riječki ljubitelji književnosti, pogotovo mlađi, itekako su već čuli za festival/skupinu »Ri lit«. Iako mlada, ova je skupina riječkih autora mlađe i srednje generacije postigla solidnu društvenu, a onda i medijsku vidljivost.


Nije stoga čudilo da je jučerašnji kasni program predstavljanja elektroničke knjige »Ri lita« u sklopu ovogodišnjeg Riječkog sajma knjiga prizvao u Galeriju »Kortil« solidan broj posjetitelja i tako popravio prosjek posjećenosti programa 7. Kičme.


Publika je na kraju dobila po što je došla: kratki uvod u elektroničko izdanje, ali i cjelokupni projekt »Ri lita«, kao i priče nekih od sudionika. 




   Ulogu voditelja preuzeo je Milan Zagorac, pa se tako moglo saznati da je prvo knjižno predstavljanje »Ri lita« bilo zamišljeno puno ambicioznije, kroz jedno tiskano izdanje u puno primjeraka, no nedostatak novca prisilio ih je na kudikamo jeftiniji projekt. Objavljene su priče svih autora koji su nastupili na siječanjskom uvodnom predstavljanju, uz kratku biografsku bilješku i fotografije Karmele Žmirić.


Knjiga je besplatno dostupna na Issuu, na stranicama Studija Tim te preko profila »Književnosti uživo«, Facebook projekta koji je izrastao upravo iz »Ri lita«. 


   Prvo oknjiženje »Ri lita« uključuje priče Tee Tulić, Vlade Simčića Vave, Alena Kapidžića, Envera Krivca, Zorana Krušvara, Morisa Mateljana, Bojana Mušćeta, Milana Zagorca i Zorana Žmirića.   

Nisu svi jučer i čitali. Prvi se predstavio Moris Mateljan kratkom pričom »Rebra«. Priča je objavljena u e-knjizi, a u fokusu je pronalazak leša u vrtu ispred mjesta boravka jednog para, što postaje podlogom za kratku makabričnu studiju njihova odnosa.


    Tea Tulić pročitala je priču koju je okarakterizirala gotovo pjesmom u prozi, što su rečenice-stihovi bez puno ukrasa i sugerirali, a motiv »naših« majki koje su prisiljene zarađivati »perući talijanske guzice«, u njenoj je finoj, formalno škrtoj ali emocionalno nabijenoj priči, naišao na odobravanje publike. 

   Zoran Krušvar je posegnuo za jednom svojm starijom pričom, objavljenom u njegovoj prvoj knjizi. Priča naslova »Ivanuška Budaletina« humorna je bajka u kojoj glupost/naivnost ne bude kažnjena, a arhaičnim jezikom i bizarnim obratima u nekoliko je navrata poprilično nasmijala publiku. 


   Nije bilo do smijeha Krumpirku Jonesu koji ide u grad, u interpretaciji Envera Krivca, budući da u toj njegovoj priči glavni lik ne stoji dobro u vezi sa svojom dragom pa se liječi agresivnim planovima o promjeni ličnog opisa stvari, ljudi i pojava na koje nailazi. 


   Posljednji je čitao Alen Kapidžić priču »Mobitel«, sastavljenu gotovo po pravilu žanra kratke priče. Intrigantan uvod, jedan glavni motiv, obrat i poanta koja proizlazi iz priče. Prepoznala je to i publika te ga nagradila dugim pljeskom.