Vječni dječak

Balet ”Petar Pan” Brune Bjelinskog premijerno izveden u zagrebačkom HNK

Hina

Foto HNK Zagreb

Foto HNK Zagreb



Balet hrvatskog skladatelja Brune Bjelinskog »Petar Pan» posljednja je ovosezonska premijera izvedena u četvrtak na pozornici Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu u koreografiji talijanskoga baletnog umjetnika Giorgia Madije i pod ravnanjem maestra Alana Bjelinskog.


Baletna priča o dječaku koji nije želio odrasti vraća se na pozornicu pedeset godina nakon praizvedbe u Hrvatskome narodnom kazalištu kada je izvedena u koreografiji Nenada Lhotke i pod ravnanjem Mire Belamarića.


Jedan od najuspješnijih i najpopularnijih dječjih klasika svih vremena škotskoga pisca Jamesa Matthewa Barriea, Bjelinski je »ispričao» u šest slika koje se odvijaju u dječjoj sobi, na obali drveća, u domu izgubljenih dječaka u sedam velikih stabala, na morskoj obali, ponovno u sedam stabala i na kraju na gusarskome brodu.


Talijanski plesač, koreograf i redatelj Giorgio Madia, kojemu je ovo prvo gostovanje u zagrebačkom Baletu, novo uprizorenje »Petra Pana« postavio je kao, kako je sam napisao, »igralište za mnoge dječje fantazije, po kojemu jurcaju gusari, Indijanci, vile, izgubljeni dječaci, krokodili…«U ulozi vječnoga dječaka Petra Pana nastupa Kornel Palinko, ljubomorna i prkosna Zvončica je Catarina Meneses, Wendy, Michaela i Johna utjelovljuju Iva Vitić Gameiro, Gianmarco Beoni i Adam Harris.

Razigrani izgubljeni dječaci su Tomaž Golub, Kristian Manev, Andrea Schifano, Takuya Sumimoto, Sebastian Šimić i Simon Yoshida.


U velikom ansamblu uz ostale su i George Stanciu (Kapetan Kuka), Rieka Suzuki (Indijanska princeza Tigrica Lily), Guilherme Gameiro Alves (Indijanski Princ), Natalia Horsnell (Vila), Milka Hribar Bartolović (gospođa Darling, majka), a kostim krokodila »dijele« Denis Rubinić i Hrvoje Vidović.Osim koreografije i režije, Madia potpisuje i oblikovanje svjetla, dramaturginja Annegret Gertz, atraktivne zračne efekte režirao je Ran Arthur Braun, scenograf je Kinsun Chan, a kostimografkinja Adriana Mortelliti.

Giorgio Madia koreografijom se počeo baviti 1995., nakon uspješne plesačke karijere. Osim velikih djela klasične baletne literature poput »Trnoružice«, »Orašara« ili »Labuđeg jezera«, za Državni balet u Berlinu postavio je i »Alisine zemlje čudesa« na glazbu Nina Rote i »Oza – divnog čarobnjaka« na glazbu Dmitrija Šostakoviča.