Grad: Rijeka (DHMZ)
Danas: 22° 1
Sutra: 22° 22° 1
21. kolovoza 2019.
Skupno izlaže osmero austrijskih umjetnika

foto Izložba u MSU-u: Hrvatska i Austrija-tako blizu, a tako daleko

foto: D.KOVAČEVIĆ
foto: D.KOVAČEVIĆ
Austrijski umjetnici u MSU Zagreb foto D.KOVAČEVIĆ (3)
Austrijski umjetnici u MSU Zagreb foto D.KOVAČEVIĆ (3)
Austrijski umjetnici u MSU Zagreb foto D.KOVAČEVIĆ
Austrijski umjetnici u MSU Zagreb foto D.KOVAČEVIĆ
Austrijski umjetnici u MSU Zagreb foto D.KOVAČEVIĆ (4)
Austrijski umjetnici u MSU Zagreb foto D.KOVAČEVIĆ (4)
Austrijski umjetnici u MSU Zagreb foto D.KOVAČEVIĆ (1)
Austrijski umjetnici u MSU Zagreb foto D.KOVAČEVIĆ (1)
Austrijski umjetnici u MSU Zagreb foto D.KOVAČEVIĆ (2)
Austrijski umjetnici u MSU Zagreb foto D.KOVAČEVIĆ (2)
Autor:
Objavljeno: 15. lipanj 2011. u 14:51 2011-06-15T14:51:20+02:00

Zbog gravitacije prema zapadu, hrvatska kulturna publika bolje poznaje Beč negoli bečka publika poznaje suvremenu hrvatsku umjetnost

ZAGREB  Računajući s time da će nazivom »Sensitiv EXTRA« pobuditi asocijaciju na vrstu prezervativa, kustosi izložbe koja je pod tim imenom postavljena ovog mjeseca u Muzeju suvremene umjetnosti nakanili su domaćoj javnosti predstaviti radove suvremenih austrijskih autora koji, po njihovom mišljenju, proizvode umjetnost koja je ultra osjetljiva, koja izbjegava napadnu prezentaciju, čiji je smisao dohvatljiv tek intenzivnijim promišljanjem i proučavanjem.

Kustosica i galeristica Michaela Stock, inicijatorica ovog projekta kulturne suradnje Austrije i Hrvatske, kaže da su radovi ovih osmero Austrijanaca sukobljeni s lakoprobavljivim, dopadljivim, nametljivim načinima umjetničkog dijaloga s publikom, i da je baš u tome njihova duboka vrijednost.

Dinamika i energija

Ipak, za puni doživljaj izložbe potrebno je pojam »pojačane osjetljivosti« još malo proširiti – tako da on obuhvati i osjetljivost prema tradiciji performansa (kao u radu Alexandra Viscia), minimalizma (Hans Kotter), ili stila arte povera (kao kod Patricka Baumuellera). Na prvi pogled, atribut pojačane osjetljivosti i ne odgovara najbolje ovim (uglavnom) bečkim mladim autorima: većina radova vrišti nekom uzbudljivom dinamikom, čvrstom energijom.

Ima tu i humora, i intenzivnog kolorita, i zaigranih svjetlosnih instalacija, i odvažnih prostornih instalacija bujnog kolorita. Najzanimljiviji je, možda, rad Alexandra Viscia koji se na prošlotjednom otvorenju predstavio intrigantnim performansom: »živ zakopan« u nekovrsni drveni lijes, sa svijetom je komunicirao modernim tehnološkim rekvizitima, laptopom s kamerom i internetskom vezom. 

– Izloženi radovi progovaraju i o radikalnom opiranju žanrovskim podjelama unutar polja suvremene umjetničke proizvodnje, karakterističnom za mladu bečku scenu – kaže Michaela Stock, koja je priredila izložbu zajedno s kolegom Lucasom Ghermannom.

Vibrantna kultura

Beč je zajednički nazivnik ovih individualnih umjetničkih svjetova: u tome gradu stvaraju, ili su iz njega potekli, autori Patrick Baumuller, Sabine Groschup, Hans Kotter, Michael Nitsche, Christiane Spatt, Viktors Svikis, Alexander Viscio, Marko Zink.

– Jedno od europskih kulturnih žarišta, današnji Beč je oaza multikulturalnosti, vibrantne kulture. Mislim da ova izložba to najbolje pokazuje – istaknuo je na otvorenju veleposlanik Republike Austrije Jan Kickert.

Tako blizu, a tako daleko: zbog gravitacije prema zapadu, hrvatska kulturna publika bolje poznaje Beč negoli bečka publika poznaje suvremenu hrvatsku umjetnost. Tako barem vjeruje Michaela Stock, koja drži potrebnim uložiti veće napore u intenzivnije predstavljanje domaćih umjetnika u Austriji. Zato je »Sensitiv EXTRA« tek prvi dio obimnije izlagačke suradnje dviju zemalja; ona će se nastaviti gostovanjem hrvatskih mlađih umjetnika u Beču.

Novi list pratite putem aplikacija za Android, iPhone/iPad ili Windows Phone.

HNK Rijeka