REUTERS
Vlakovi na vodik opremljeni su gorivnim ćelijama koje proizvode električnu energiju iz vodika i kisika
Francuska se priključuje ‘zelenoj’ revoluciji na željeznici kupnjom 15 vlakova na vodik, koji ne proizvode emisije ugljičnog dioksida a trebali bi zamijeniti postojeće dizelske modele, najavio je čelnik francuskog državnog željezničkog prijevoznika SNCF.
Vlakovi na vodik opremljeni su gorivnim ćelijama koje proizvode električnu energiju iz vodika i kisika.
Njemačka je prva zemlja koja je uvela tu tehnologiju prije godinu dana, stavivši u promet dva vlaka francuskog proizvođača TGV-a Alastom, na pruzi dužine 100 kilometara.
»Nadamo se da ćemo za nekoliko tjedana potpisati narudžbu za proizvodnju 15 vlakova na vodik«, rekao je izvršni direktor SNCF-a Guillaume Pepy dodajući da bi vlakovi trebali biti u funkciji za »otprilike dvije godine«.
Dosad je Francuska imala problema s dobivanjem »čistog« vodika, s time da se 95 posto vodika dobivao iz prirodnog plina. Alstom je predložio prilagodbu modela koji se koristi u Njemačkoj, pa će vlakovi SNCF-a umjesto čistog vodika koristiti kombinaciju električne energije i vodika.
Pepy navodi kako je cilj SNCF-a »da kroz 15 godina na francuskim željeznicama ne ostane nijedan dizelski vlak«.
Francuske željeznice do 2021. godine također planiraju zamijeniti neke dizelske modele s novim dizelsko-električnim hibridnim vlakovima na sjeveroistoku, zapadu i jugu zemlje.