APEL ODGOVORNIMA

Zaštitimo djecu: Matuljci traže usporivače i svjetlosnu signalizaciju, posebno kod škola i vrtića

Marina Kirigin

SNIMIO: VEDRAN KARUZA

SNIMIO: VEDRAN KARUZA

Mi sami ne možemo stavljati nikakve prepreke, možemo samo razgovarati – govori matuljski načelnik Vedran Kinkela



MATULJI – Tražimo da se postave usporivači prometa i svjetlosna signalizacija. Prometni znakovi nisu dovoljni, vozači ne mare za ograničenje brzine. Ugrožena su djeca, cesta uz školu trkaća je staza… Ovakvi komentari matuljskih vijećnika i apeli da se riješe neke prometne situacije na području Matulja, posebno u blizini škola i vrtića, vrlo su česta tema u sklopu aktualnog sata na sjednici Općinskog vijeća. Jedna od posljednjih upućena je za lokaciju u blizini škole u Brešcima, a s terena stiže i apel mještana vezano uz dionicu ceste kojom se iz Jušića dolazi do Rukavca, koju redovito prelaze najmlađi učenici područne škole u Jušićima. Tako je vijećnik Vladan Mekterović (SDP) aktualizirao probleme mještana Jušića i Jurdanića i ponovo postavio prometna pitanja vezana uz taj matuljski kraj.


Peticija i zahtjevi


– Već sam u dva navrata postavljao pitanja temeljem zahtjeva Mjesnog odbora Jušići – Jurdanići, kao i samih mještana, a vezano uz rješavanje prometnih problema. Naime, već je iznesen zahtjev za postavljanje ležećih policajaca i signalizacije kojom bi se riješio problem prebrze vožnje i vožnje velikih kamiona kod bivše ambulante, kao i potreba za ucrtavanjem pješačkog prijelaza zbog blizine škole i vrtića. Pokrenuta je i peticija za postavljanje pješačkog prijelaza »kod križa«, a predan je i zahtjev za postavljanjem pješačkog prijelaza kod Omege za rješavanje problematike prometa kroz stari grad – rekao je Mekterović na posljednjoj sjednici Vijeća.


Načelnik Matulja Vedran Kinkela, odgovarajući na pitanje o situaciji u blizini škole u Brešcima, na dionici ceste Mučići – Brešca, objasnio je da je riječ o prometnici kojom upravlja Županijska uprava za ceste.




– Činjenica je da ŽUC ima projekt rekonstrukcije koji se novelira, što traje. No, bez obzira na to, mi ćemo njima još jednom prenijeti apel mještana. Mi smo već nekoliko puta razgovarali o toj dionici ceste, kao i o nekim drugima. Vidjet ćemo može li se na pojedinim dionicama nešto napraviti, za jedan dio ceste već smo razgovarali, međutim, to sve ide dosta sporo. Mi sami na vlastitu ruku ne možemo stavljati nikakve prepreke, možemo samo razgovarati, predlagati i apelirati. Na sljedećem sastanku sa ŽUC-om ćemo opet razgovarati i o toj dionici i vidjeti ako se nešto može napraviti, kao hitna mjera. Nešto što bi poboljšalo situaciju dok se ne napravi sama rekonstrukcija – rekao je načelnik.


Prometna sigurnost


U Općinu Matulji u proteklim mjesecima pristiglo je 30-ak raznih zahtjeva kojima se traže bolja prometna rješenja ili bolja prometna signalizacija, bilo da je riječ o dionicama nerazvrstanih cesta, županijskih ili državnih cesta. Mještanima Matulja, naravno, nije važno tko određenom cestom upravlja, već traže da one budu prometno sigurne. Odgovarajući na pitanje o situaciji u Jurdanićima, načelnik Kinkela dao je sveobuhvatni pregled situacije po pitanju prometa i prometne politike.


– Dobili smo oko 50 kilometara novih nerazvrstanih cesta. Neke od tih prometnih problema riješit će se pripremom prometnih elaborata za nerazvrstane ceste – za to se priprema dokumentacija za javnu nabavu. Što se tiče prijelaza u Jušićima i u Jurdanićima, razgovaralo se s više prometnih inženjera i s obzirom na to da su to neke dugogodišnje problematike, prijedlog je bio da se elaboratima neće na dovoljno kvalitetan način riješiti ti problemi. Već smo onda naručili izradu prometnih studija koje na sveobuhvatnijem, širem području sagledavaju situaciju i predlažu nekakva rješenja, kao i koje bi bilo najoptimalnije u skladu sa strukom. Moram istaknuti da smo upravo zbog toga povećali iznos u proračunu sa 100 na 350 tisuća kuna upravo kako bismo najveći dio tih zahtjeva probali obraditi, ali jednostavno ima ih jako puno i kako se neki rješavaju tako dolaze novi. Isto tako u široj okolici Matulja ima jako malo renomiranih trgovačkih društava i projektanata prometne struke koji se time bave. Kada vi naručite desetak elaborata ili nekakvih studija, to potraje dok se sve to skupa izradi. Naručeno je četiri ili pet studija i više elaborata za neke pojedine dionice i onda ćemo u skladu s prioritetima i raspoloživim sredstvima rješavati to što se elaboratima i studijama pokaže najbolje. Naravno da ćemo i u daljnjim proračunima osiguravati sredstva za provođenje drugih elaborata i studija. Trenutačno ih imamo 30-ak aktivnih, a siguran sam da će ih uskoro biti i više – rekao je načelnik Kinkela.