NASCAR na Grobniku

Izraelac Alon Day dohvatio četvrti naslov prvaka na utrci s dosta izlijetanja, Nizozemac Hezemans najbolji u Nascaru 2

Miroslav Krpan

V. KARUZA

V. KARUZA

Zanimljive su bile i utrke domaćeg prvenstva



GROBNIČKO POLJE Posljednji vikend listopada ostat će zapamćen po ljetnom vremenu tijekom kojeg je održan završni šesti ciklus utrka »Nascar Whelen Euro Series«, koja je treći put bila gost Automotodroma Grobnik. U izvrsnoj organizaciji Automobilističkog sportskog kluba Kastavac i Automotodroma Grobnik, uz sudjelovanje gotovo stotinu vozača iz 19 zemalja, uz Euro Nascar i završnice Prvenstva Hrvatske na kružnim stazama, ove utrke ostat će zabilježene u povijesti Nascara na europskom tlu. Naime, rekordni četvrti put naslov prvaka osvojio je Izraelac Alon Day iz belgijskog PK Carsport teama za upravljačem Chevrolet Camara. Nakon što je pobijedio u subotu, stvorio je 16 bodova razlike pa je u posljednjoj utrci sezone na Grobniku morao biti bolji od petog mjesta. I uspio je u utrci koja je bila velika promocija »Safety Cara«, pod čijim su svjetlima vozači provezli više krugova no u punoj brzini zbog čestih izlijetanja.


Uspješna premijera


U samoj završnici, nakon što su se četvorica vozača izmjenila na vodećoj poziciji, poveo je 54-godišnji Francuz Patrick Lemarie (EuroNascar FJ), postavši na kraju najstariji pobjednik PRO divizije europskog Nascara. Srušio je rekord legende Jacquesa Villeneuvea iz 2021. kada je pobijedio s 50 godina. Dayju je »izazivač« bio Talijan Gianmarco Ercolli (Chevrolet Camaro). No, on je u tom kolopletu vožnje i prekida potonuo u poretku. Drugi je bio Talijan Nicolo Rocca (Ford Mustang). Sva trojica u cilj su ušla unutar sekunde. Najbrži krug utrke ostvario je Švicarac Giorgio Maggi (Toyota Camry) s vremenom 1:30,140 minuta i prosjekom 166,461 km/sat. Iako je startao s »pole positiona«, dva kruga prije cilja kao vodeći je završio u pijesku riječkog zavoja.


Alon Day/M. KRPAN


Nizozemac Liam Hezemans (Toyota Camry) ponovio je izvrsnu vožnju od prvog dana i obranio se od napada Cipranina Vladimirosa Tziortzisa (EuroNascar FJ), koji je poslije zanimljivih 14 krugova prošao drugi ciljem uz zaostatak 793 tisućinke sekunde. Hezemans je subotnjom pobjedom stigao na minus tri boda do naslova, ali je sve nadoknadio novom pobjedom i, sretan kao malo dijete, osvojio naslov prvaka divizije 2. Treći je ciljem prošao favorit, do grobničkih nastupa vodeći Talijan Alberto »Naska« Fontana (Chevrolet Camaro). Hezemansu je ovo prva automobilistička sezona, u svijet velikih stigao je iz kartinga.


Podvig Badurine




Zanimljive su bile i utrke hrvatskog prvenstva. U skupini automobila do 1.600 ccm ukupnu pobjedu ostvario je Đivo Franić (AK Dubrovnik Racing) vozeći Hondu Civic i najboljim vremenom utrke 1:46,107 minuta uz prosjek kruga 141,412 km/sat. Drugo mjesto, iako je startao u Peugeotu 106 s desete pozicije, osvojio je Lovro Badurina (Karting klub Rijeka) zaostavši poslije 14 krugova tek 2,478 sekundi. No, to mu je donijelo potvrdu novog, trećeg u nizu naslova državnog prvaka Hrvatske, a time i Zlatnu kacigu HAKS-a. Treći je u utrci, ali i diviziji 2 bio Tomislav Jaklin (AKK DS Racing Prelog, Suzuki Swift).


U skupini jačih automobila maestralna je bila pobjeda Žarka Knega (AK Dubrovnik Racing) koji je u Cupri Leon TCR vozio i najbrži krug 1:31,735 minutra (prosjek 163,567 km/sat). Drugi je bio Frano Dubreta (Cupra TCR), a treći Nikola Radnjić (Seat Leon Cup Racing). U diviziji 3 nakon dugog vremena pobjedu je ostvario Ogulinac Milan Brozinić (VW Golf V).