Buzetski dani

Talijan Christian Merli opravdao ulogu favorita na buzetskoj stazi, njegov sunarodnjak postavio novi rekord

Miroslav Krpan

Chistian Merli/Foto M. KRPAN

Chistian Merli/Foto M. KRPAN

Apsolutni rekord nije pao, ali Kategorija I dobila je na buzetskoj stazi novog rekordera, Talijana Manuela Dondija, s vremenom 2:24.811 minuta i prosjekom od 124,324 km/sat



BUZET Poslije subotnjeg nevremena i gotovo nemogućih uvjeta odvijanja manifestacije, međunarodna brdska utrka »41. INA buzetski dani 2022.«, tijekom dviju bodovnih vožnji protekla je po sunčanom i toplom danu, u izvrsnom ozračju natjecateljskog duha 198 vozača iz 15 europskih zemalja. Očekivanja da padne apsolutni rekord star pet godina, nisu se obistinila, ali je zato, poslije 2018. godine, popravljen rekord Kategorije I turističkih automobila. Do njega je izvrsnom drugom vožnjom stigao talijanski as Manuel Dondi, u Fiatu X 1/9, vozeći dionicom 5.001 metar duge staze 2:24.811 minuta, uz prosjek od 124,324 km/sat, »skinuvši« tako s trona Austrijanca Karla Schagerla za više od tri i pol sekunde.


Do ukupne pobjede očekivano je stigao stari i novi, sada već četverostruki prvak Europe Talijan Christian Merli, koji je prototipom Osella FA30 Jud LRM, uz dvije izvrsne vožnje, prvoj 2:08,199 minuta i drugoj 2:06,397 minuta, u konačnici bio uspješniji za 3.913 sekundi ispred najvećeg rivala Čeha Petra Trnke (Norma M20 PC). Treće mjesto postolja posljednje, devete ovogodišnje utrke FIA European Hill Climb Championship-a, osvojio je Nijemac Alexander Hin (Osella FA30), čiji je ukupni zaostatak bio 12,128 sekundi.


U znaku formula


Među deset najboljih sudionika ovogodišnje buzetske utrke, u još jednoj izvrsnoj organizaciji Autokluba Buzet, devet je formulaša, a tek jedan u klasičnom automobilu. Bio je to, na devetoj poziciji, Austrijanac Karl Schagerl u svom trofejnom VW Golfu Rallye. Preostala dvojica za postolje Kategorije I (turistički automobili) bili su Manuel Dondi (14. ukupno) i Francuz Nicolas Werver (Porsche 997 GT3R), ukupno petnaesti.




Najbolje plasmane među 70-tak hrvatskih vozača ove skupine ostvarili su u Kategoriji II Mađar Laszlo Szasz (AK Dubrovnik racing), osvojivši Formulom Reynard F3000 11. mjesto ukupno, dok je Zagrepčanin Domagoj Pereković (AMK Zanatlija Zagreb) u Mitsubishi Lanceru Evo IX 22. mjestom ukupno, pobjednik Kategorije I hrvatskog prvenstva. Drugo mjesto u toj je konkurenciji osvojio Tomislav Muhvić (AKK Petar Klepac, Mitsubishi Lancer Evo IX), a treće Riječanin Matija Jurišić (AK Župa Dubrovačka, Audi A4 STW). Do sada vodeći PH Dejan Dimitrijević (AKK Fly with Kolman Zagreb) odustao je zbog tehničkog kvara, tako da je Jurišić ponovo preuzeo, utrku prije kraja sezone (Dubrovnik), lidersku poziciju.


Kljun na vrhu


Zapažen rezultat u europskoj konkurenciji, među prvom trojicom na ovoj utrci, svaki u svojoj grupi, ostvarili su Tomislav Muhvić drugim mjestom FIA Grupe 2, Domagoj Pereković trećim mjestom FIA Grupe 1 te Matija Jurišić trećim mjestom FIA Grupe 3, osvojivši također jedno od prva tri postolja na kraju sezone europskog prvenstva. Novi prvak Europe Kategorije I postao je Crnogorac Vasilije Jakšić (Mitsubishi Lancer).


U hrvatskom prvenstvu, pored Laszla Szasza u Kategoriji II, nakon svog prvog nastupa u Formuli, drugo je mjesto osvojio Donald Milokanović (AKORK Skok racing 1993) u bolidu Wolf Racing Car Thunder, dok je u PH povijesnih automobila ukupnom pobjedom slavio Dorijan Kljun (AK Rijeka) ispred Branimira Polića (AKK Rogoznica) i trećeg Sandra Poldrugovca (AK Buzet Autosport).


Utrku je uz prigodni pozdrav Davorina Štetnera, predsjednika Hrvatskog auto i karting saveza, otvorio buzetski gradonačelnik Damir Kajin.


Europsko prvenstvo zaključeno je buzetskom utrkom, dok će hrvatsko finale biti u Dubrovniku 8. i 9. listopada.