Zanimljiva i napeta radnja

“Ubice mog oca”: Hit serijal koji bi se mogao prodati i na strano tržište

Marinko Krmpotić

Nova sezona izvrsne kriminalističke serije iščekuje se s nestrpljenjem



Kad na kraju četvrte sezone gledatelji s velikim iščekivanjem očekuju što raniji početak pete, onda je to znak da je riječ o odličnoj TV seriji koja se »uvukla« pod kožu onima koji je prate.


Upravo takva je srpska kriminalistička serija »Ubice mog oca« koja – što za ovu vrstu TV serija nije nimalo lako – pažnju sve većeg broja fanova uspješno drži već pune četiri sezone. A da će i gledanost pete biti velika, jamči završna scena četvrte sezone u kojoj svjedočimo egzekuciji glavnog lika, policijskog inspektora Aleksandra Jakovljevića.


Je li Jakovljević (odlično ga glumi Vuk Kostić) zaista i priveo kraju svoju nazočnost u seriji, znat ćemo tek sljedeće sezone kad autori (Nataša Drakulić, Predrag Antonijević i Marko Mišković) otkriju daljni tijek radnje, ali bez obira na to ostaje činjenica kako su »Ubice mog oca« jedna od onih TV serija s ovih prostora koja se po svim elementima može uspoređivati s najjačim svjetskim i europskim TV serijalima.


Društveno-kritični ton




Zanimljiva i napeta radnja, izvrsne glumačke kreacije, odličan ritam pripovijedanja i režija te znalački raspoređene količine neizvjesnosti uz pravovremene i neočekivane obrate radnje, glavni su aduti serije koja je krajem 2016. godine krenula pomalo i sramežljivo da bi se vrlo brzo pretvorila u ultimativni hit u cijeloj regiji, odnosno serijal koji se itekako dobro može prodati i na strano tržište.



Prva sezona počinje ubojstvom mlade Milice Despotović, kćeri bogatog i vrlo uspješnog srpskog biznismena Jovana (prve dvije sezone izvrsno ga glumi pokojni Nebojša Glogovac). Istraga je povjerena mladom inspektorskom dvojcu koji čine spomenuti Jakovljević i Mirko Pavlović (odlični Marko Janketić).


Korak po korak, uz brojne opasnosti i prijetnje, oni se približavaju ubojici, ali istraga tog zločina na vidjelo dovodi i brojne druge nepravilnosti i nezakonite radnje pa će se pred očima gledatelja razotkrivati veze između vodećih kriminalaca i vrha policije, još i više povezanost politike i kriminala, opća korumpiranost sustava, najčešće negativna uloga novinarstva svedenog na senzacionalizam, nasilje kao sveprisutan način života…


U svakoj od sezona autori uspješno obrađuju neki od aktualnih problema suvremenog srpskog društva (građevinska mafija i politika, nasilje nogometnih navijača, povezanost kriminalnog miljea sa svijetom estrade i sporta, korumpirani policijski i zdravstveni sustav…) čime priči vezanoj uz istragu konkretnog zločina daju dodatnu draž, svakako i vrijednost, jer time cjelokupni serijal dobiva i snažan društveno-kritični ton.



Ta je kritika potencirana temeljnom pričom svih sezona, pričom iz koje nastaje i naziv cijele serije, a vezana je uz činjenicu da je dvije godine prije početka priče ubijen Aleksandrov otac Mile, uspješan i nepotkupljiv policajac čije ubojice njegov sin želi otkriti i privesti pravdi, bez obzira na cijenu koju će pritom morati platiti.


Ljubavi i veze


Naravno, od prve je sezone jasno da je njegov otac mnogima smetao te da su za njegovu smrt krivi politički moćnici, ali i neki od njegovih najbližih suradnika. U beskompromisnoj istrazi, koju često vodi i na svoju ruku, Aleksandar će ugroziti svoj, kao i živote mnogih ljudi do kojih mu je stalo pa je baš taj dio radnje često zaslužan za visoku razinu emocionalnosti te napetost i neizvjesnost radnje.



Drugi bitan i vrlo dobro obrađen element priče su ljubavni odnosi i veze među likovima pri čemu su u prvom planu ljubavi inspektora Jakovljevića koji svoj šarm koristi ponajprije da bi došao do bitnih mu iskoraka u poslu.


Zato se i povezuje s javnom tužiteljicom Marijom (Katarina Radivojević) te potom i forenzičarkom Jelenom (sjajna Nina Janković Dičić), a to njegovo korištenje ljubavnih veza na poslu, uz jaku sklonost k alkoholu, ne samo da odlično generira najemocionalnije dijelove priče, već ga kao lik čini životnim i realnim.


Isto se može reći i za njegovog kolegu Pavlovića koji je razapet između posla, obitelji i čežnje za lijepom policajkom Milankom (vrlo dojmljiva Ivana Dudić), kao i za do sada nerealiziranu ljubavnu priču između šefa forenzike Save i forenzičarke Rade koje su iznimno dobro utjelovili srpski glumački veterani Slavko Štimac i uvijek lijepa Anica Dobra.


Ovakvih je emocijama nabijenih priča još podosta i nisu uvijek vezane uz ljubav muškarca prema ženi, već i roditeljsku ljubav, pa čak i homoerotsku vezu, a zbog njih ovu seriju rado gleda i ženski dio populacije.


Vrhunski glumci serije »Ubice mog oca«


Naravno, iznimno važan razlog uspjeha ove serije su i glumci. Uz već spomenute – od kojih je u vrh popularnosti serija izbacila do sada manje poznate Ninu Janković Dičić i Ivanu Dudić – sjajnu je ulogu praktičnog negativca odigrao Tihomir Stanić koji glumi Predraga Marjanovića, načelnika te potom i direktora policije.


Iznimna je u ulozi ministrice Obradović veteranka Mirjana Karanović, a unatoč nizu lijepih mladih žena show je svima u ove četiri sezone »ukrala« također lijepa, ali i iskusna Nataša Ninković koja je upravo maestralno odigrala ulogu neurotične, alkoholom i drogom načete Natalije Despotović, majke ubijene Milice.


Nepravedno bi bilo ne spomenuti i Predraga Bjelca u izvrsnoj ulozi pokvarenog političara Nikole Kovačevića, odličnog Branislava Tomaševića kao nasilnika zvanog Miša Zvornik ili pak Slobodu Mićalović koja glumi detektivku Dunju i plijeni ljepotom u, za sada, završnoj četvrtoj sezoni. Sve u svemu »Ubice mog oca« garantiraju dobru zabavu pa nije čudo da se peta – je li i posljednja sezona – već sada očekuje s velikim nestrpljenjem.