Bloom

Napeta i dinamična serija koja priča o prolaznosti i smislu života i kojoj je nemoguće odoljeti

Marinko Krmpotić

Bloom/YouTube Screenshot

Bloom/YouTube Screenshot

Mitski izvor vječne mladosti, odnosno u umjetnosti često obrađivana tema povratka u mladost, magični je sadržaj ove hvaljene serije koja je tijekom dviju sezona gledatelje privlačila poput magneta



Ljubitelji dobrih mistery/fantasy TV serija svakako su ove i prošle godine uočili pažnje vrijednu australsku TV seriju »Bloom« čija je druga sezona ovih dana privedena kraju te, na radost sve brojnijih ljubitelja, očigledno sadržajem pruža mogućnost nastavka priče.


Da bi nove sezone moglo biti, pokazuju i vrlo dobre ocjene kritike, ali i rast popularnosti glavnih glumaca pri čemu je to za veterana Bryana Browna nešto sasvim prirodno, ali svakako sretnom čini mladu Phoebe Tonkin kojoj baš jako dobro odigrana uloga u drugoj sezoni itekako pomaže u razvoju karijere.


Od tragedije do čuda


Ono što je velik broj gledatelja privuklo ovoj seriji, uočljivo je već iz osnovnih premisa sadržaja. Radnja se zbiva u ovo naše suvremeno doba, a mjesto radnje je gradić Mullen, smješten negdje u provinciju savezne države Victoria.




Uobičajeni spori način života jednog proljeća mijenja tragedija koja je pogodila cijelo mjesto. Velika oluja i kiša dovela je do izlijevanja obližnje rijeke, a vodeni val je u svom divljanju zauvijek prekinuo živote petero mještana.


Budući da je riječ o mjestašcu s malim brojem stanovnika, svi su na svoj način pogođeni, a među onima koji najviše pate je Ryan Reed (sjajni Bryan Brown) u čijem je dvorištu poginuo njegov jedanaestogodišnji susjed koji mu je često pomagao oko svega, pa i oko dementne supruge Gwen koju Alzhaimerova bolest sve više pretvara u ljudsku ruinu.


Ryan to teško prihvaća jer je iza njihova više desetljeća dugog zajedničkog života velika i lijepa ljubavna priča koja za njega nije gotova jer on nju i dalje jako voli, ali i pati jer ga ona više i ne prepoznaje. Uz tu muku Ryana u danima nakon smrtonosne poplave brine sve veća starost i nemoć njihove retriverke Honey čija ga sudbina podsjeća na Gwen pa su ti dani za njega prepuni straha od starosti i smrti voljenih bića.


A onda se jednog jutra, nakon što se dan ranije jedva kretala po dvorištu te potom nešto pojela pod drvom pod kojim je poginuo nesretni dječak, stara retriverka Honey na vratima pojavljuje kao – štene!


Naravno, Ryan ne vjeruje očima, ali se brzo uvjerava da je riječ o Honey – ali puno mlađoj! Prisjetivši se da je dan ranije nešto jela na mjestu dječakove pogibije, Ryan odlazi pod drvo te ubrzo otkriva neobičnu bobičastu biljku intenzivno žute boje i svjetlucave tekućine u prozirnoj opni.


Ubire nekoliko bobica te, jer ionako nema što izgubiti, odluči jednu dati Gwen. Sljedećeg jutra ona nestaje iz starčakog doma u kojem o njoj brinu, a Ryan je uskoro pronalazi – mladu i prekrasnu!


Dvanaest neizvjesnih i napetih epizoda


Dakle, mitski izvor vječne mladosti, odnosno u umjetnosti često obrađivana tema povratka u mladost, magični je sadržaj ove priče koji gledatelje privlači poput magneta jer, zaista, postoji li bilo tko u zrelim ili poznim godinama tko nije poželio vratiti se u mladost, ponovo proživjeti to divno doba te, možda, od života učiniti i nešto drugo od onoga što je ispalo.


Upravo to događa se ne samo Ryanu i Gwen, već i nizu drugih likova ove serije. Naime, vrlo brzo nekolicina ljudi iz mjesta saznaje kako čarobna i lijepa biljka koja vraća mladost, cvate isključivo na mjestima gdje je poginulo petero mještana. No, saznaju i to da svaka od njenih bobica ima ograničavajući utjecaj i kad efekt eliksira mladosti nestane – surovo se vraća starost!


Naravno, takvi okviri radnje pružaju autoru (Glen Dolman) brojne mogućnosti pa uz sjajno osmišljene i odglumljene likove pratimo pokušaje nekolicine njih da uhvate i što duže zadrže slatku pticu mladosti.



Sve su te priče dramatski jako dobro koncipirane, pune napetosti i dinamike pa svaka od do sada ukupno 12 epizoda (šest po svakoj sezoni) donosi neizvjesne trenutke, neočekivane obrate i napetost. Nakon postavljanja temelja cijele priče u prvoj sezoni, u drugoj u prvom je planu sudbina Gwen i Ryana, odnosno njihov pokušaj druge mladosti pri čemu posebnu pažnju privlači činjenica da eliksir mladosti na Ryana ne djeluje!


Istodobno, itekako djeluje na Maxa, njegovog suparnika iz mladosti kojem se pomlađena Gwen okreće sa željom da napokon ostvari nedosanjani san – dobije dijete. Njihova, ali i sudbine drugih likova kojima je odjednom pružena druga prilika, pred očima gledatelja odvijaju se tako da se kako sami likovi, tako i gledatelji, jednostavno moraju zapitati o moralnim, etičkim i religijskim stranama toga što im se događa.


Neodoljiva životna tema


Jer, zahvaljujući potrazi za čudom, ljudi se mijenjaju pa su neki spremni za žutu svjetlucavu bobicu i ubiti, drugima je cilj zarada, treći žele samo osjetiti vjetar mladosti, četvrtima je cilj pojavu proučiti sa znanstvenog stajališta, peti u svemu vide priliku stjecanja statusa proroka…


I sve to u malom gradiću koji, kao i cijela priča, postaje metafora za čovjeka i prolaznost vremena općenito.


Temu natprirodnog (ili neprirodnog?) serija »Bloom« obradila je na dobar način i stoga što je te fantasy/mistery elemente postavila u stvarne i realne okvire stvorivši time temelje ne samo za zanimljivu i napetu radnju, već i za analizu brojnih pitanja veznih uz prolaznost i smisao života.


Zahvaljujući svemu tome gledatelji su dobili vrlo zanimljivu TV seriju koju je žanrovski teško odrediti jer istodobno nudi elemente drama, trilera, ljubavne priče, psihološke drame, fantasy i mistery teme… Baš stoga teško joj je odoljeti.


Sjajni, uvjerljivi glumci

Uz Bryana Browna i Phoebe Tonkin pažnje vrijedne uloge ostvario je i niz drugih glumaca. Jacki Weaver vrlo je uvjerljiva u ulozi stare i dementne Gwen. John Stanton i Sam Reid odlično su odigrali ulogu starog i mladog Maxa McKinnona. Iznimno je dojmljiv u ulozi kriminaca s dušom Ryan Corr čije prijateljstvo s dječakom Isacom (Thomas Fisher) i ljubavna veza s Tinom (Nikki Shiels) bitno dižu emocionalnu stranu priče, a vrlo dobra uloga u vjeru nesigurnog svećenika Johna (Toby Schmitz) pruža mogućnosti za religijsko propitivanje ideje vječne mladosti