Biznis prije svega

Ultimatum Neila Younga Spotifyju: Ili ja ili antivakser Joe Rogan. Spotify se odlučio za slušanijeg

T.I.

Foto: Kris Krüg/Flickr

Foto: Kris Krüg/Flickr

Presudila je očito činjenica da Roganov podcast po emisiji prati 11 milijuna tjedno, dok Youngovu glazbu na Spotufyju sluša nešto više od 6 milijuna – mjesečno



Spotify, najveći svjetski servis za strimanje glazbe našao se u neobičnoj dilemi početkom ovog tjedna koja bi ga na kraju mogla stajati ugleda u visoko polariziranoj javnosti po pitanju informacija i dezinforrmacija o COVIDU-19 i cijepljenju, iako za takve stvari na jednom glazbenom servisu ne bi uopće trebalo biti mjesta.


Naime, u ponedjeljak je slavni i uvijek angažirani veteran rock’n’rolla Neil Young objavio otvoreno pismo u kojem proziva Spotify što sa svog programa ne miče podcaste (razgovorne emisije koje se emitiraju preko njega), koje otvoreno šire lažne vijesti i teorije zavjere o cijepljenju protiv korona virusa. Prije svih, mislio je na popularni podcast Joea Rogana, stand up komičara, prezentera i komentatora UFC-a. No uz prozivku, Young je Spotifyju zapravo dao ultimatum koja im je ostavila malo mogućnosti da se izvuku samo općenitim priopćenjem.


“Mogu imati Rogana ili Younga. Ne jednog i drugog. S procijenjenih 11 milijuna slušatelja po epizodi podcasta Joe Rogan Experience koji se emitira isključivo na Spotifyju, najveći je podcast na svijetu i ima ogroman utjecaj. Spotify ima odgovornost ublažiti širenje dezinformacija na svojoj platformi, no to ne čini“ – napisao je Neil Young.




Očekivano, vodstvo Spotifyja je između čovjeka koji ugošćuje „doktore“ koji šire alternativne istine o COVID-u, koji umjesto cjepiva propagira antivaksersku panaceju ivermektin čija je primarna namjena liječenje konja od parazita, i glazbe Neila Younga, odlučila za onog koji privlači više slušatelja. Nije puno pomogla ni činjenica da je prije Younga Spotify primio otvoreno pismo potpisano od stotina znanstvenika i  medicinskih stručnjaka u kojem se upozorava da se preko podcasta Joea Rogana šire „opasne dezinformacije“ vezane uz COVID-19 i pandemiju i podriva povjerenje u službenu medicinu. Presudila je očito činjenica da Roganov podcast po emisiji prati 11 milijuna tjedno, dok Youngovu glazbu na Spotufyju sluša nešto više od 6 milijuna – mjesečno.


“S željom da imamo svu glazbu na Spotifyju dolazi velika odgovornost u balansiranju sigurnosti za slušatelje i slobode za kreatore. Imamo detaljna pravila o sadržaju i uklonili smo preko 20.000 epizoda podcasta povezanih s COVID-19 od početka pandemije. Žalimo zbog Neilove odluke da ukloni svoju glazbu sa Spotifyja, ali nadamo se da to nije trajna odluka i da ćemo mu uskoro poželjeti dobrodošlicu” – odgovorili su iz Spotifyja PR-ovski elegantno s prizvukom licemjerja. Čak 20 tisuća epizoda koje nitko ne sluša i na koje se nitko ne tuži su uklonjene iz programa, onaj pak podcast na koju se znanstvena zajednica najviše žali kao „opasan“ i  koji otvoreno odvraća ljude od službene medicine i znanosti, ne diraju. Jer je najslušaniji i donosi novac.


Neil Young, čiji su stavovi protiv ljudske gluposti svake vrste jasni i glasni, smatra da samo ako se pridržavamo preporuka službene medicine imamo šansu pobijediti pandemiju.


U tom smislu, Neil Young je obznanio da neće nastupati uživo dok pandemija ne prođe kako ni sebe ni duge ne bi dovodio u nepotrebni zdravstveni rizik. „Baš me  briga ako budem i jedini koji će inzistirati na tome“ – rekao je u radio showu Howarda Sterna  stari roker.


“Ljudi nisu realni i nisu znanstvenici. Kad bismo slijedili znanstvena pravila i svi bi bili cijepljeni, imali bismo puno veće šanse da pobijedimo pandemiju” – principijelan je Youngov stav kojim se svjesno odrekao tantijema sa Spotifyja od strimanja njegovih pjesama i albuma. Kako piše NME, povlačenje njegove glazbe sa Spotifyja zasad ne vrijedi za Veliku Britaniju jer su tamo albumi i pjesme dostupni. U Hrvatskoj očito vrijedi jer kad se u tražilicu ukuca njegovo ime, od obilne diskografije od 40-ak albuma, dostupan je tek nekakav live bootleg s kraja 80-ih i nekoliko hitova zaostalih na kompilacijama s više izvođača.