Suradnja riječkih glazbenika

New Green Cabaret: Japanski premijeri i Vlado Simcich u sjajnoj glazbi koja je odlično izvedena

Marinko Krmpotić

Foto: MLADEN STIPANOVIĆ STIPE

Foto: MLADEN STIPANOVIĆ STIPE

Radi se o kolekciji od deset pjesama kroz koje je sjajno spojena sklonost »Japanaca« prema electro zvuku, nujazz i art rocku te eksperimentu s Vavinom klasičnom rock gitarističkom opredijeljenošću



Eto nam pod nazivom »New Green Cabaret« još jednog odličnog primjera suradnje riječkih glazbenika koji se bave različitim vrstama glazbe. Široj je javnosti puno poznatiji Vlado Simcich Vava koji je uz Urbana i Laufere još prije skoro tri desetljeća drmao hrvatskom rock scenom. Nisu ni Japanski premijeri nepoznanica, posebno onima upućenijim u alternativnu elektro i ambient scenu Rijeke i Hrvatske. Japanski premijeri su Enver Krivac, Moris Mateljan i Marin Juričić, a grupu povremeno čine i mnogi drugi pri čemu su za ovaj album vrlo bitne dvije pjevačice – Lorena Žuvić te Petra Gržetić Fućak.


Deset pjesama


Unatoč raznovrsnim glazbenim sklonostima Premijeri i Vava surađuju već nekoliko godina, a ta je suradnja sada napokon dobila i pažnje vrijedan zajednički album nazvan »New Green Cabaret«. Radi se o kolekciji od deset pjesama kroz koje je sjajno spojena sklonost »Japanaca« prema electro zvuku, nujazz i art rocku te eksperimentu s Vavinom klasičnom rock gitarističkom opredijeljenošću.


Spoj je realiziran tako da u gotovo svakoj pjesmi glazbeni temelj predstavlja zvuk kojem su skloni »Japanci«, a na njega Vava nakalemljuje svoje gitarističke solaže i rifove koji u ponekim trenucima preuzimaju »priču« i vode skladbu, dok ih ne zamijeni »japanska« podloga. I tako u krug. I pritom nije nimalo dosadno. Naprotiv, riječ je o sjajnoj glazbi koja je ne samo odlično izvedena, već i isto tako snimljena pa se »New Green Cabaret« može slušati i daleko izvan ovih naših plavih okvira Kvarnera.


Izvrsni instrumentali




Već u uvodnoj »Nanonautica« kreće se, a na to upućuje i naslov, u svijet digitalije kako bi bila naznačena okrenutost suvremenim glazbenim izrazima određenim ponajčešće i ponajviše elektronikom. No, već tren kasnije tu je jasno uočljiva i psihodelija pa klupska plesna glazba te, naravno, jako dobra rock gitara koja tu i tamo vuče na Carlosa Santanu i slične klasike.


U cjelini – itekako dobar i privlačan instrumental za uvod albuma. Još su tri takva instrumentalna bisera ponuđena slušateljima. »Pinewood Girl« je jazz synth trenutak ukrašen latino gitarama, »Point Nemo Part II« čvrsti rock instrumental s elektro podlogom i trenucima psihodeličnosti, a završna prekrasna »Heatwave music« ugodan je i opuštajući trenutak završnice uz puno dojmljivih posveta psihodeliji i surf rocku.


Foto: MLADEN STIPANOVIĆ/BLAGOJA PEŠIĆ


Ženski vokali


Od šest skladbi u kojima čujemo ženske vokale javnosti su već poznate dvije. »Phthalo Blue« prvi je singl s trajanjem od osam i pol minuta pri čemu su pjevačke dionice povjerene sjajnoj Petri Gržetić Fućak, a glazbeni okviri su bogati, raskošni i raznorodni – od dodira kineskog etno zvukovlja, art rocka i eksperimentalne glazbe pa do orgulje koje prozivaju Doorse i Raya Manzareka, da bi u drugom dijelu pjesma zašla u prog rock vode pri čemu Vava »čupa« odlične solaže i rifove po uzoru na šezdesete i sedamdesete.


Drugi video s albuma je po svemu izvrsna »Trembling Knees«, njihova posveta new wave i synth pop dobu osamdesetih, a to znači da se radi o plesnoj, poletnoj, ritmičnoj i radiofonijskoj skladbi u kojoj vokalom dominira Lorena Žuvić, inače glavna pjevačica grupe, dok su stihovi inspirirani, kažu sami članovi banda, pjesmom »Home By The Sea« grupe Genesis koju »Premijeri« jako cijene.


Elektronika i rock


Ostale pjesme ne zaostaju kvalitetom za spomenutim. Dapače, »Eon Blues« u kojem gostuje Iva Močibob iz grupe Turisti potencijalni je radijski hit, »Kangaroo Poetry« skladba je ugodna raspoloženja, posebno uz pritajeno svjetlo nekih manje napučenih plesnih prostora, »No Rushes« (fast mix) još je jedan dobar spoj elektronike i rocka, a »Streaming« nudi mračno Joy Division ozračje puno elektroničkog ritma.


Foto: Screenshot


Kompleksniji pristup


Sve u svemu »New Green Cabaret« svake je pažnje vrijedan album i jako je dobro što će privući pažnju na Japanske premijere koji su na alt-elektro ambijent sceni već desetak godina i iza njih je šest albuma, ali isključivo u digitalnom obliku. »New Green Cabaret« bit će objavljen i na vinilu i sigurno će privući pažnju, posebno onih koji vole kompleksniji pristup glazbi, bježe od prejednostavnosti i drage su im skladbe s dugim instrumentalnim dijelovima i nepoštovanjem bilo kakvih stilskih ograničenja.


Foto: Promo


 


Limitirano vinilno izdanje

Vinilno i to limitirano izdanje albuma »New Green Cabaret« pojavit će se u tijeku ove godine. Za vizualni izgled zaslužan je Mladen Stipanović (SMART69), autor fotki je beogradski fotograf Blagoja Pešić. Album je producirao svestrani Enver Krivac (književnik, strip crtač, izrađivač murala…), koji je i autor spotova, iako se sakrio iza skraćenice japanske televizije, tj. JPTV. Završni mastering vrhunski je napravio Matej Zec iz studija GIS, Kastav.