"Dan i noć"

Novi album Miroslava i Gordane Evačić mogao bi im donijeti uspjeh i na široj razini

Marinko Krmpotić

PHOTO NEXUS

PHOTO NEXUS

Koprivnički bračni i umjetnički par na dvanaestom albumu sjajno prilagođava općepoznate izraze suvremene glazbe mentalitetu i zvuku Podravine



Odlukom da dvanaesti studijski album »zaogrnu« u pop-rock izričaj, koprivnički bračni i umjetnički par Miroslav i Gordana Evačić zasigurno će privući znatno više pažnje no što su to učinili vrijednim nizom od čak 11 albuma objavljenih prije ovoga nazvanoga »Dan i noć«.


Istina, prethodni albumi itekako su bili cijenjeni i primijećeni na etno i world music sceni (i to ne samo u Hrvatskoj!), ali uspjeha na široj razini, nažalost, nije bilo. Album »Dan i noć« mogao bi to promijeniti jer je vrlo slušljiv i melodiozan pa bi se pjesme mogle vrtjeti na radijskim i TV programima, odnosno sveprisutnom internetu.


Deset pjesama


Evačići su se u pop/rock svjetlu predstavili kroz deset, bolje reći, šest pjesama. Naime, od deset na albumu zabilježenih pjesama njih četiri prepjevi su s hrvatskog na engleski jezik, ali budući da u nekima od njih imamo različite glazbene izraze, ne može se baš reći da su potpuno jednake.




Radiofonijski gledano pravi rock hit je uvodna »Gubim se«, odnosno njen engleski blizanac »Can’t Hold On«. Potpuna ljubavna izgubljenost i ovisnost zbog naraslih emocija pretočena je u zavodljivi plesni blues rock s boogie woogie podlogom koju pojačavaju »prljavi« i sirovi zvuk »garažne« gitare.


I naslovna tema »Dan i noć« ima svog »blizanca« u završnoj »The dream is gone«, pažnje vrijednoj pop baladi koja u pjesmi koja govori o prolaznosti svega inteligentno koristi etno motive spajajući podravske glazbene korijene sa soulom pri čemu je posebno dojmljiva, u obje pjesme, vokalna izvedba Gordane Evačić.


Englesku i hrvatsku verziju nudi i čuvena obrada Gershwinove teme »Summertime« pri čemu zaista oduševljava hrvatska, bolje reći podravska verzija u kojoj slušamo podravski kajkavski i svjedočimo tome kako »v parku žabe mučiju, ščuke skaču, seno diši«. Četvrti prepjev na albumu je pjesma »Brand New Day« koja je na hrvatskome »Potpuno novi dan«, odlična pjesma o potrebi i nužnosti onog lošeg i okretanja životu, hrabrom odlasku u novi dan.


No, za razliku od već spomenutih gotovo istih verzija, u slučaju ove pjesme hrvatska je varijanta uokvirena glazbenim izrazom u kojem ima podosta elemenata klupske plesne glazbe, dok je u engleskoj verziji bitno promijenjen glazbeni izraz pa slušamo akustični pristup tipičan za rock uz logorsku vatru.


Čvrsti temelji


Uz spomenutih osam pjesama tu su još dvije odlične. Prije svega je to divna soul balada »Sve to vreme«, na podravskom otpjevana pjesma o zajedničkom životu, dugogodišnjoj vezi u kojoj sada i sjećanja predstavljaju pravo malo bogatstvo i temelj za nastavak ljubavi.


Divna ljubavna pjesma o zreloj ljubavi, a takve su rijetke, nadopunjena je kroz također ljubavnu temu »Anđeo lakih krila« u kojoj se glazba temelji na etno zvukovlju Podravine. Pjesme ovog albuma, kako sami Evačići kažu, akumulirale su se u njima godinama i na kraju svoj izraz dobile u sasvim dobrom albumu na kojem, iako su se okrenuli svijetu pop i rock zvukovlja, ipak nisu zaboravili svoje temelje, svoj čardaš blues potvrdivši još jednom kako sjajno prilagođavaju općepoznate izraze suvremene glazbe mentalitetu i zvuku Podravine.


Hvaljena izdanja

Debitantski album pod nazivom »Čardaš Blues« – na kojem je surađivala i Gordana Evačić – Miroslav Evačić objavio je 2003., a vrijednost tog albuma prepoznao je i Ian Anderson, glavni urednik vodećeg svjetskog world music magazina fRoots. Uslijedio je potom niz albuma kojih s »Dan i noć« ukupno ima 12, a neki od njih dobili su i značajna priznanja i nagrade – »Blues reke Drave« dobio je Porin za najbolji album etno glazbe 2007. godine, a šest godina potom uslijedio je novi Porin u istoj kategoriji za album »N.E.W.S. Blues«.