Treći program Hrvatske televizije

Kreativni iskorak – retro spot emisije Art a la carte

Ivana Kocijan

Foto: Press HRT

Foto: Press HRT

Art a la carte je emisija koju prati specifičan broj gledatelja, kao i ostale emisije iz kulture.



Promotivni spot emisije Art a la carte koji se ovih dana zavrtio na ekranima Trećeg programa Hrvatske televizije, mnogi su gledatelji pozdravili s oduševljenjem, i ne znajući da se iza njega kriju note svjetskog virtuoza Mateja Meštrovića


. Četiri urednice: Lidija Špiranec (urednica odjela Kulture HTV-a i začetnica emisije, te urednica i voditeljica emisija o arhitekturi), Maja Njirjak (urednica i voditeljica emisija o suvremenom plesu), te dvije dugogodišnje radijske urednice koje posljednjih sezona gledatelji prate i putem malih ekrana – Jana Haluza (urednica i voditeljica emisija o operi i baletu te klasičnoj glazbi) i Lidija Lacko Vidulić (urednica i voditeljica emisija o književnosti) – našle su se u novim su plesno-pjevačkim ulogama, ali samo za potrebe promospota u trajanju od 40-ak sekundi.


Lidija Špiranec, urednica emisije Art a la carte koja se već treću godinu emitira na Trećem programu Hrvatske televizije, većinom u kasnovečernjem nedjeljnom terminu, a obuhvaća teme od arhitekture, kazališta i opere do suvremenog plesa – odlučila se za iskorak u vrsti promidžbe i napravila televizijski spot u duhu ‘60-ih godina prošloga stoljeća.




– Art a la carte je emisija koju prati specifičan broj gledatelja, kao i ostale emisije iz kulture. Budući da sadržaj iz kulture i umjetnosti teško dopire do gledatelja, ideja je bila promijeniti pristup, proširiti okvir, tzv. elitističke kulture. Napravili smo svojevrsnu parodiju. Ujedinili smo kreativni potencijal, osmislili promospot koji je prema mom mišljenju duhovit i retro – a stih i glazba lako ulaze u uho. Nas četiri urednice zakoračile smo u potpuno drugo područje, sa željom da skrenemo pozornost gledatelja na emisiju koja ima i njeguje vrijedan i kvalitetan sadržaj, istaknula je Špiranec.


Tekst za najavnu špicu je nastajao zajedničkim snagama, a glazbu je skladao svjetski priznati pijanistički virtuoz Matej Meštrović, doslovce u »jednom dahu«.


– Vraćajući se s puta, na autoputu sam uzeo predah, pročitao tekst pjesme i iz prve, »u mobitel«, otpjevao i snimio melodiju čitave najavne špice.


Već sutra ujutro napisao sam aranžman i note. Energija i polet bili su toliko pozitivni, da sam odmah znao da svi skupa stvaramo nešto originalno i nešto što će zasigurno dati jedan novi i svježi identitet emisiji Art a la Carte, rekao je.


Koreografski potpis dala je Vesna Mimica.


– Imamo neuobičajeni, retro, malo otkačeni foršpan, za emisiju kulture koja će time privući i širu publiku, rekla je.


Plesači su Branko Banković, član Studija za suvremeni ples, i Tomislav Strmečki, mlađe ime plesne scene koji aktivno sudjeluje u plesnom centru Osmijeh. Kostimografski identitet uz šminkerice Hrvatske radiotelevizije potpisuje kostimografkinja Vesna Šipušić Buljan. Potpis čitavom projektu daje redatelj Ivan Mokrović, mlađe ime u HRT-ovom adresariju, ali vrlo vezan uz nostalgično vrijeme HRT-a. Glazbeni promospot montirao je višestruko nagrađivani Hrvoje Mršić, a kako je video nastao, gledatelji mogu vidjeti na Instagram stranici emisije.