Multimedijski projekt

Oštija – domaći aforizmi Primorja i Istre ponovo žive!

Ivana Kocijan

Foto Screenshot

Foto Screenshot

Multimedijalni projekt započinje danas s početkom u 8 sati i traje svakodnevno sve do 1. srpnja 2021.



Multimedijski projekt Oštija koji oživljava stare, domaće aforizme Primorja i Istre, ide dalje.


– Kroz natječaj Ministarstva kulture i medija Republike Hrvatske i Grada Kastva, projekt ide dalje.


Novi su videofilmovi spremni da još jednom ožive našu nepravedno zapostavljenu čakavštinu.




Projekt počinje danas, u subotu 26. lipnja, s početkom u 8 sati i traje svakodnevno sve do 1. srpnja 2021. te će biti, kao i dosad, predstavljen putem naših profila na društvenim mrežama i našeg YouTube kanala, otkriva inicijator projekta, kastavski jazz glazbenik Damjan Grbac.



Podsjeća kako u domaćem govoru postoji niz aforizama koji žive kroz situacije, govor, komunikaciju… No sve manja zastupljenost čakavštine u svakodnevnom govoru učinila je da aforizmi polako gube svoje mjesto, nestaju te se zaboravlja njihova važnost i značenje.


Grupa zaljubljenika u čakavski govor stoga je u proteklim dvjema godinama odlučila vratiti zaboravljene domaće aforizame u našu svakodnevicu, kroz inovativan projekt očuvanja i njegovanja kulturne baštine – šest serijala videouradaka i predstavu »Oštija« koja oživljava domaću riječ.


– Kroz kratku konverzaciju aforizmi ponovo ožive i podsjete nas na svoje značenje. Uz glumce, atmosferu, ambijent, komediju i spontanost, videouradci prilagođeni su današnjim načinima komunikacije na pametnim telefonima, tabletima, računalima i društvenim mrežama.


Više od tri tisuće pratitelja projekta, više tisuća pregleda pojedinog videa, uz rekordno posjećenu predstavu »Oštija« na Kastafskom kulturnom letu u Kastvu u protekle dvije godine, svjedoči da publike za ovaj kreativni kulturni projekt ne nedostaje, da publika želi čuti domaći aforizmi, dodaje Grbac.


Glumci i organizatori Oštije su: Zoran Kinkela Mežnjar, Andy Cech, Zoran Ravnić, Dražen Turina Šajeta i Damjan Grbac. Za videorealizaciju zaduženi su: Igor Modrić, Robert Kalčić, Novinet.tv – ProRec. Promociju osiguravaju: PolakMedia, Newsletter, torpedomedia, podučkun.net, društvene mreže, Facebook, Youtube.