SEZONA »PRODISALA«

Ulaganje u kostrenski turistički objekt se isplatilo: Prenoćište Lucija pokazalo puni potencijal, ruše se rekordi

Alenka Juričić Bukarica

Foto Marko Gracin

Foto Marko Gracin

Riječ je o kapacitetu od 72 sobe, odnosno ukupno 146 ležajeva, a s preuređenjem objekta promijenila se i struktura turista koji odsjedaju u Prenoćištu.



KOSTRENA – Riječki Jadran hoteli ove turističke godine, kako stvari stoje, mogu očekivati rezultate čak i bolje nego 2019. Tome pridonosi i činjenica da su u sezonu ušli i s nekim novouređenim smještajnim kapacitetima u kojima se izmijenila struktura gostiju, a samim time postiže se i nešto bolja cijena. Riječ je o jednom od dva smještajna objekta u Prenoćištu Lucija u kojem su lani u prodaju pustili novouređene kapacitete, a ove godine su pokazali svoj puni potencijal.


Najjača tržišta


Prenoćište Lucija u Kostreni smješteno je unutar zone zelenila i šume, iznad plaže Žurkovo. Čine ga ukupno tri objekta, dva smještajna i jedan u kojem se nalaze recepcija te restoran.





Ukupno je riječ o kapacitetu od 72 sobe, odnosno ukupno 146 ležajeva, pojasnio nam je prilikom obilaska »Lucije« Damir Balenović, direktor prodaje i marketinga Jadran hotela. Naime, preuređenje »Lucije« počelo je 2020., no pandemija je usporila radove te su radovi završeni lani. Kako je kazao Balenović, s preuređenjem su stigli i neki novi gosti, odnosno promijenila se struktura turista koji odsjedaju u Prenoćištu. Konkretno, ranije su gro prometa činili domaći turisti i gosti iz Bosne i Hercegovine, dok se ove godine primjećuje puno više gostiju iz zapadnih zemalja. Tako je u Prenoćištu Lucija ove godine najjače talijansko emitivno tržište, domaće je na drugom mjestu, a na trećem je Njemačka. Po ostvarenom prometu, na četvrtom su mjestu Austrijanci, na petom Mađari, a šestom gosti iz Češke. Najveći porast se bilježi upravo kod gostiju iz Njemačke i Italije.


Doista je jako izazovno pronaći potreban kadar

 


Ove godine, uz sveprisutni rast cijena, najveći problem hrvatskih turističkih tvrtki je nedostatak kadrova. Pitali smo stoga, kako se s ovim problemom nose u Jadran hotelima.


– Naša je specifičnost što nam gradski hoteli, kao i Prenoćište Lucija, rade tokom cijele godine tako da je nama tri četvrtine djelatnika stalno zaposleno. Jasno, u sezoni imamo i sezonce te kao i ostali uvijek imamo potrebu za sezonskim radnicima, posebice kuharima, konobarima i spremačicama, a ove godine doista je jako izazovno naći potreban kadar, kazao je Damir Balenović.

– Za Prenoćište je karateristično to što su ovdje u odnosu na naše gradske hotele, boravci ipak nešto duži, u ljetnoj sezoni od 3 ili 4 dana do tjedan dana. Odmah ispod objekata se nalazi šljunčana plaža, gostima je na raspolaganju i mogućnost rentanja bicikala, a isto tako valja istaknuti kako je Prenoćište Lucija pet friendly objekt tako da su dobrodošli i kućni ljubimci. Prenoćište je, inače, otvoreno tijekom cijele godine, tako da van same ljetne sezone imamo i dosta poslovnih gostiju, rekao je Balenović pojasnivši kako su s preuređenjem uspjeli i postići bolje prodajne cijene tako da su porasli i prihodi koji se ostvaruju, i to za nekih 20 do 30 posto.



Svakako valja istaknuti kako je Prenoćište, primjerice, u lipnju imalo prosječnu popunjenost od 70-ak posto, dok se u srpnju i kolovozu prema stanju rezervacija očekuje popunjenje od 90 posto, pa i bolje, posebno u samom kolovozu. Ako ne bude nekih nepredviđenih situacija, u Luciji očekuju i jako dobar rujan.


Pawel: Smještaj u redu, cijene isto, hrana odlična

 


A što o Luciji kažu sami gosti, pitali smo mladog gosta iz Poljske koji je guštao u jutarnjoj kavi na terasi Lucijina restorana i uživao u pogledu. Kako nam je kazao, ovdje je s prijateljem, u Hrvatskoj je po prvi put, i, nažalost, snašlo ga je to da se pokvario auto.


– Nažalost, pokvario nam se auto pa se sad organiziramo kako natrag kući. A osim toga, mogu reći kako je ovdje jako lijepo, bili smo obići sam grad, osim toga išli smo na izlete u Bašku i Krk, sve u svemu, jako lijepo. Ovdje je smještaj stvarno u redu i dobra je cijena. A i hrana je odlična u Hrvatskoj, kazao nam je Pawel iz Poljske.

Pawelu iz Poljske pokvario se auto pa se odmara


Renato Ivančić, voditelj Prenoćišta Lucija, istaknuo je, pak, kako su gosti zadovoljni.


– Apsolutno da, s obzirom na cijenu smještaja i ono što ovdje nudimo. Ovog ljeta situacija je jako dobra, radimo puno bolje nego rekordne 2019., sa zadovoljstvom je istaknuo Ivančić. Na pitanje što gosti najviše traže od aktivnosti i atrakcija, kazao je kako im je baza ipak prekrasna plaža ispod objekta, ali i kako turisti rado odu do grada, a mnogi su čuli za Palaču šećerane i posjećuju ovu novu riječku atrakciju. Inače, dodao je kako u sezoni »Lucija« ima ukupno 16 djelatnika.


Za našeg smo obilaska »Lucije« pitali i kakva je situacija u ostalim objektima riječke turističke tvrtke.


Odličan lipanj


Direktor prodaje i marketinga Jadran hotela ukazao je kako su imali izvrstan lipanj, bez onih klasičnih »rupa« u popunjenju.


– Naši gradski hoteli su u lipnju imali 10-ak posto više noćenja nego rekordne 2019. Financijski rezultati u gradskim hotelima i »Luciji« su bili čak i bolji, i to nekih 20 do 30 posto nego 2019. Ove godine je lipanj doista bio specifičan s obzirom na to da je došlo do svojevrsnog preklapanja pa smo u objektima imali još uvijek kongresne i poslovne goste, a paralelno su u značajnom broju počeli dolaziti i turisti odmorišnog, dakle, leisure segmenta. Tako da smo imali ulazak u glavnu sezonu u punom kapacitetu. Sigurno da je tome pridonijela činjenica da je Rijeka u lipnju imala izuzetno puno događanja, poput Riječkog karnevala i ostalih. Sve to zajedno značilo je doista lijep uvod u glavnu sezonu, istaknuo je Balenović. Dodao je kako su u kampu Oštro ove godine nekih desetak posto bolji u financijskim pokazateljima nego 2019., a Uvala Scott drži brojke iz 2019. što je ustvari i dobro jer je ovaj kapacitet prije bio primarno orijentiran na grupne dolaske koji se još nisu vratili u punom broju kao prije pandemije. Inače, za našeg su obilaska i u Luciji imali grupu gostiju iz Italije koji su spojili odmor na moru s posjetom zubaru.


Traži se kvaliteta


Istaknuvši zadovoljstvo sezonom, koja je nakon dvije godine pandemije konačno »prodisala«, naš nam je sugovornik ukazao kako i u Jadran hotelima vide kako je doista izražen trend da gosti traže kvalitetu.- To je doista tako. Već nekoliko godina uočavamo kako gosti traže kvalitetniji smještaj, a on bilježi i bolju popunjenost, ali i bolju cijenu. To je trend u cijeloj Hrvatskoj, a primjećujemo ga i mi u našim objektima, zaključio je Balenović.