Foto Marko Gracin
Očito je da su angažiranje vanjske agencije i javno promoviranje natječaja, te visoka razina transparentnosti, dali rezultate što se tiče broja prijava, izjavila je gradonačelnica Rinčić
povezane vijesti
RIJEKA – Gradonačelnica Rijeke Iva Rinčić izrazila je zadovoljstvo velikim brojem prijava koje su stigle na natječaje za direktore šest komunalnih društava, pojasnivši da će nakon što natječajni proces završi prikupljanjem mogućih novih prijava koje stignu poštom, povjerenstva u komunalnim društvima obraditi prijave, a konačnu odluku o izboru donijet će skupštine gradskih tvrtki. Njezina je procjena da bi Poslovni sustavi, Kozala, Čistoća, Vodovod i kanalizacija, Autotrolej i Rijeka plus trebali imati novoizabrane čelne ljude.
“Imamo 95 kandidata”
– Natječaj je zatvoren 9. prosinca ove godine, a mogle su se poslati i poštom. Potencijalno čelamo još neke prijave, stiglo ih je još nekoliko, a s današnjim danom u Poslovne sustave stiglo je 23 prijave, u Kozalu 16, Čistoću 20, Vodovod i kanalizaciju 12, Autotrolej osam i Rijeka plus 16 prijava. Iznimno smo zadovoljni odazivom kandidata jer imamo 95 kandidata za šest gradskih poduzeća.
Vjerujemo da to jasno pokazuje da je prepoznat novi način provedbe natječaja i novi način rada koji temeljimo na otvorenosti, profesionalnosti i odgovornosti. Ljudi natječaje shvaćaju kao poruku o promjeni i na njih se prijavljuju. Vjerujem da u tako velikom bazenu kandidata možemo pronaći kvalitetne ljude za vođenje sustava. Očito je da su angažiranje vanjske agencije i javno promoviranje natječaja, te visoka razina transparentnosti, dali rezultate što se tiče broja prijava, izjavila je gradonačelnica Rinčić. Ona je dodala da će sada imenovana povjerenstva obraditi prispjele prijave na javni natječaj za izbor i imenovanje direktora te na temelju prijava i provedenih usmenih razgovora podnijeti izvješće Skupštini Društva.
– U konačnici, odluku o izboru i imenovanju direktora donosi Skupština. Headhunting agencija će dostaviti ovjereno izvješće o kandidatima koje je motivirala da se jave na natječaj, a podatak će biti i podložan provjeri neposredno kod samih kandidata. Dakle, tek po provjeri dostavljenoga od strane agencije, za što je krajnji rok 31. prosinca 2025. godine, znat ćemo koliko je kandidata upravo agencija motivirala za javljanje na natječaj.
Zadaća agencije je bila, između ostalog, da osiguraju da se na objavljeni javni natječaj prijave najmanje tri kandidata koji ispunjavaju sve propisane uvjete natječaja. Ako se utvrdi da to nije ispunjeno, agencija neće imati pravo na isplatu ugovorene naknade niti na naknadu bilo kakvih drugih troškova ili izdataka koji bi mogli proizaći iz izvršenja ugovora, navela je riječka gradonačelnica.
Onda je naglasila da je Grad Rijeka raspisao javne natječaje za direktore komunalnih društava jer nova riječka vlast želi jasno postaviti standarde upravljanja koji se temelje na stručnosti, odgovornosti i rezultatima, a ne na političkoj pripadnosti ili zatvorenim krugovima odlučivanja.
– Naš je cilj izgraditi učinkovitiji i profesionalniji sustav komunalnih društava, koji će odgovarati na stvarne potrebe građana i odgovorno upravljati javnim resursima. Očekujemo da novi direktori donesu višu razinu upravljanja, financijske discipline i operativne učinkovitosti, jer komunalna društva moraju biti servis građanima, a ne sama sebi svrha, naglasila je gradonačelnica Rinčić.
Riječka gradonačelnica osvrnula se na Program za mlade Grada Rijeke za razdoblje od 2023. do 2030. godine, odnosno na temeljni strateški dokument kojim Grad Rijeka dugoročno i sustavno gradi politike usmjerene na mlade – njihovu dobrobit, stjecanje kompetencija, osamostaljivanje i aktivno sudjelovanje u životu grada.

– Program je zamišljen kao osmogodišnji okvir, s obvezom srednjoročne revizije nakon prve tri godine provedbe.
Grad Rijeka je, u skladu s tom obvezom, proveo opsežno istraživanje o uspješnosti provedbe Programa za razdoblje 2023. godine do 2025. godine. U istraživanju je sudjelovalo 1.007 mladih osoba u dobi od 15 do 30 godina iz Rijeke i okolice. Istraživanje nije provedeno “reda radi”, nego s jasnom namjerom da čujemo stvarne potrebe, iskustva i prijedloge mladih te da politike prilagodimo stvarnom životu. Gotovo polovica mladih – njih 46 posto – upoznata je s Programom za mlade, a 23 posto ga može detaljno opisati.
To govori da Program ima vidljivost, ali i jasno upozorava da komunikaciju moramo dodatno unaprijediti. Mladi vrlo jasno poručuju gdje su – više od 70 posto informira se putem Instagrama i TikToka. Grad Rijeka je prisutan na Instagramu, ali nema službeni TikTok kanal. To je poruka koju shvaćamo ozbiljno jer mladi od nas očekuju komunikaciju koja je kratka, jasna, vizualna i interaktivna, izjavila je gradonačelnica Rinčić. Kada je riječ o prirotetima, istraživanje je pokazalo da mladi vrlo jasno izdvajaju egzistencijalna pitanja.
– Stanovanje je apsolutni prioritet – za 57 posto ispitanika. Slijede zapošljavanje i poduzetništvo, participacija u odlučivanju, kulturni i sportski sadržaji te mentalno zdravlje. Mladi posebno naglašavaju potrebu za sigurnim i dostupnim stanovanjem kao preduvjetom ostanka u gradu i osamostaljivanja. Sudjelovanje u aktivnostima Programa doseglo je 31 posto, a dodatnih 40 posto mladih izražava spremnost uključiti se. To smatram ohrabrujućim rezultatom, osobito jer govorimo o prvim godinama provedbe Programa i generaciji mladih koja preferira fleksibilne, digitalne i neformalne oblike angažmana. Zadovoljstvo postojećim mjerama je stabilno – prosječne ocjene kreću se između 3,27 i 3,49. Najbolje su ocijenjene gradske stipendije, programi zdravstvene podrške i kulturni sadržaji. Mladi su kroz istraživanje dali više od 300 konkretnih prijedloga – od stambenih politika i multifunkcionalnog centra za mlade, do zelenijih javnih prostora i novih modela participacije, uključujući digitalne platforme i fizičke punktove u gradskim četvrtima, navela je Rinčić.
Tijekom istraživanja određena su top tri prijedloga mladih građana Rijeke.
– Stanovanje – subvencionirani najam stanova za studente i mlade poduzetnike, više gradskih stanova za mlade, bolja informiranje o mogućnostima, zapošljavanje – više poticaja za samozapošljavanje, jača promocija poduzetničkih programa, i mentorskih podrška, financijska pismenost – edukacije o financijama, karijernom planiranju i održivom razvoju. Također, ključno je i osigurati nove načine komunikacije s mladima, zaključila je gradonačelnica Rinčić.
Učinak agencije tek će se vidjeti
Budući da je gradonačelnica Iva Rinčić izrazila zadovoljstvo radom headhunting agencije kada je riječ o broju pristiglih prijava, novinare je zanimalo hoće li angažman takvih agencija postati pravilo kada je riječ o javnim natječajima koje raspisuje Grad Rijeka za izbor kadrovskih rješenja.
– Moram priznati da nismo razmišljali o tome. U ovom slučaju zadovoljni smo brojem prijava, ali ne znamo je li to učinak agencije, ne znamo ni koji su se knadidati javili. Za odgovor na to pitanje trebat će nam još neke informacije o natječajima.