Prvi ovogodišnji vlak RegioJeta

Žutim vlakom sutra u Rijeku stiže prvih 500 putnika iz Češke. Već je prodana polovina karata za ovu sezonu

Alenka Juričić Bukarica

Putovanje vlakom iz Praga u Rijeku bit će hit i ovog ljeta - prošlogodišnji dolazak na željeznički kolodvor / Foto V. KARUZA

Putovanje vlakom iz Praga u Rijeku bit će hit i ovog ljeta - prošlogodišnji dolazak na željeznički kolodvor / Foto V. KARUZA

Na riječki željeznički kolodvor vlak bi trebao stići sutra oko 10.40. Iako će ovog ljeta voziti samo tri puta tjedno, za razliku od lani, kada je u srpnju i kolovozu vozio svakodnevno, već je prodana polovina karata za ovu sezonu. Iz Rijeke i Ogulina organiziran je daljnji prijevoz autobusima



Prvi ovogodišnji vlak češkog prijevoznika RegioJeta stiže ove subote u Rijeku te će tako otvoriti već četvrtu sezonu dolazaka prepoznatljivih žutih vlakova na Kvarner i u Hrvatsku.


Kako nam je potvrdila Alexandra Janoušek Kostòicová, glasnogovornica RegioJeta, prvi ovogodišnji vlak kreće danas u 16.45 iz Praga te će u Rijeku stići u subotu prijepodne, točnije oko 10.40.


Prema najavama već u subotu će u Rijeku ovom linijom stići više od 500 putnika, dakle, vlak bi trebao biti gotovo popunjenog kapaciteta.




Do sada je, doznajemo, prodana polovina karata za ovu sezonu, a novost je da će ove godine vlakovi voziti tri puta tjedno od 16. lipnja do kraja rujna.


Svaki utorak, petak i nedjelju od Praga do Rijeke te ponedjeljkom, srijedom i subotom iz Rijeke za Prag. Naime, do sada se Regiojetom u srpnju i kolovozu iz Praga moglo svakodnevno, dok će ove godine i u samoj špici vlak, dakle, ići tri puta tjedno, kao i u lipnju i rujnu.


Osim toga, ove godine nema vlaka za Split, već za Dalmaciju vozi autobus. Linija vlakom je tako ove godine dopunjena izravnom autobusnom linijom Prag – Split, na kojoj autobusi prometuju svakodnevno tijekom ljetnih praznika.


Već iduće godine RegioJet očekuje nastavak svakodnevne vožnje vlakom do Splita. A interes za karte je i ove godine velik.


– Polovina kapaciteta karata za željezničku liniju za Rijeku već je rasprodana. Najveći interes je za vezu petkom za Rijeku i subotom iz Rijeke za Češku.


Ove godine u srpnju i kolovozu vlakovi također dolaze tri puta tjedno, a ne svakog dana, čemu su razlog zatvaranja na liniji. Naime, zbog njih smo morali promijeniti i trasu, pojasnila je Janoušek Kostòicová.


Autobus Prag – Split

 


Dostupnost popularnih hrvatskih odredišta osigurat će i izravna autobusna linija Prag – Split, koja će prometovati svakodnevno tijekom ljetnih praznika. Svaki dan u srpnju i kolovozu iz Praga, Brna i Bratislave do popularnih odredišta poput Zadra, Sukošana, Biograda na Moru, Pakoštana, Vodica, Šibenika, Primoštena, Trogira i Splita moći će se stići bez presjedanja.


U lipnju i rujnu autobusi će prema Hrvatskoj ići jednom tjedno – iz Praga u Split petkom, a natrag subotom.

Zaobilaženje Mađarske


Konkretno, vlak za Rijeku će od 16. do 30 lipnja ići iz Praga te dalje kroz Kolin, Havličkuv Brod, Zdar n. Sazavou, Brno, Breclav, Bratislavu, Celje, Zagreb i Ogulin sve do Rijeke.


Od početka srpnja se, pak, trasa nešto mijenja, pa će tako od 1. srpnja do 30. rujna vlak iz Praga ići kroz Pardubice, Brno, Breclav, Bratislavu, Celje, Zagreb i dalje preko Ogulina za Rijeku. Ponovo će, dakle, linija »hvatati« i Bratislavu, tako da će na Kvarner stizati ne samo češki već i slovački gosti.


Ove godine vlakovi neće ići kroz Mađarsku kao što je to bilo prijašnjih godina, kada je vlak išao i kroz Budimpeštu, no očito nije bilo dovoljno interesa putnika, odnosno ta dionica se nije pokazala kao profitabilna.


– Intenzivno smo radili na pripremi i otklanjanju nedostataka koji su nas mučili prošle sezone. Želimo da naši korisnici budu zadovoljni pruženom uslugom.


Putnici se tako mogu veseliti jelovniku kreiranom posebno za našu hrvatsku liniju, kaže Jakub Svoboda, izvršni direktor prijevoza željeznicom RegioJet.


Putnici će do svih svojih omiljenih odredišta za odmor moći ponovo doći i autobusima koji će ih čekati nakon iskrcavanja s vlaka na željezničkim kolodvorima u Rijeci i Ogulinu.


Autobusima će dalje moći do svih većih destinacija kao što su Makarska, Krk, Pula, Zadar ili Split. Konkretno iz Rijeke autobusi će putnike dalje prevoziti za Pulu, Poreč, Bašku i Novi Vinodolski. Iz Ogulina, pak, idu za Zadar, Trogir i Gradac.


Skraćeno putovanje


Cijene karata za RegioJetove vlakove i ove su godine povoljne, što je jedan od najvažnijih faktora koji je utjecao na veliku popularnost ovih željezničkih linija za Hrvatsku.


Uz činjenicu da je trend »zelenih« putovanja među Europljanima sve izraženiji te se sve veći broj njih odlučuje za putovanja s nižim ugljičnim otiskom, a što vlak definitivno jest. I u odnosu na putovanje autobusom i automobilom, a pogotovo u odnosu na aviopromet.


Za jednosmjernu kartu, koja uključuje rezervaciju i druge usluge, poput doručka koji uključuje kroasan i kavu ili čaj, putnici u vagonu sa sjedalima platit će cijenu od 41,90 eura, za kartu u spavaćim kolima cijena će biti od oko 54 eura. Cijena privatnog kupea za četiri putnika kreće se od oko 160 eura naviše, ovisno o datumu.


Ono što će svakako obradovati putnike jest i činjenica da je Hrvatska od ove godine članica šengenskog prostora, što znači da nema čekanja na granicama.


– Pozitivan faktor za ovu sezonu je ulazak Hrvatske u šengenski prostor. Ukinute su granične kontrole putovnica koje su prethodnih godina produljivale vrijeme putovanja i smetale putnicima, dodala je tako Tereza Ptáčková, voditeljica međunarodnih projekata u RegioJetu osvrnuvši se na ovu novost koja će skratiti putovanje.