Stručnjaci raznih profila nezadovoljni načinom provedbe

Zdravstveni odgoj: Rukovanje kao spolni odnos s bolesnikom

Ingrid Šestan Kučić

Radionica prema ideji Agencije za odgoj i obrazovanje umjesto da daje pozitivnu sliku seksualnosti, upućuje na strah i bolesti, kazala je psihologinja Tanja Brdar



RIJEKA Ustanova za savjetovanje i komunikaciju »ASK RI« jučer je održala sastanak stručnjaka raznih profila s ciljem donošenja zaključaka kojima će se dati doprinos javnoj raspravi Agencije za odgoj i obrazovanje koja je otvorena na temu radionica iz područja zdravstvenog odgoja. Izražavajući nezadovoljstvo činjenicom da Agencija predviđa samo 45 minuta za održavanje jedne radionice, psihologinja Tanja Brdar istaknula je da svatko tko je ikada radio radionicu s učenicima zna da je to nedostatno vrijeme te je upozorila na prilično pedagoški upitnu radionicu za učenike prvih razreda srednjih škola na temu spolnosti. 


Mobilni stručni timovi


Naime, prema ideji Agencije radionica bi se trebala organizirati s 30 učenika tako da im se podijele kartončići s uputama o promjeni mjesta te kada promijene mjesto, moraju se rukovati s najbližim kolegama, a nakon toga im se priopći da rukovanje zapravo simbolizira čin spolnog odnosa te ih se obavijesti da je osoba s kojom su se rukovali zaražena HIV-om, hepatitisom i sličnim spolno prenosivim bolestima. Takav vid vježbe s učenicima jučer okupljeni stručnjaci, među kojima su bili liječnici, pedagozi, psiholozi i socijalni radnici, jednoglasno su ocjenili su neprihvatljivim.


– Radi se o tome da jedna takva radionica umjesto da daje pozitivnu sliku seksualnosti, upućuje na strah i bolesti, kazala je Brdar.




Svoje nezadovoljstvo takvom vrstom radionica okupljeni stručnjaci uputit će kroz javnu raspravu Agenciji, a prema njihovu mišljenju jedan od ključnih problema zdravstvenog odgoja je način na koji se provodi i tko ga provodi. Naime, tvrde stručnjaci, zdravstveni odgoj nikako ne bi trebao pasti na leđa razrednika te ne bi smio biti dio sata razredne zajednice, već bi za njegovu provedbu trebali biti zaduženi stručni timovi škola. Međutim, kako je većina škola deficitarna po pitanju stručnih timova, jedan od zaključaka jučerašnjeg sastanka je potreba za formiranjem mobilnih stručnih timova koji bi bili na usluzi svim osnovnim i srednjim školama, a takva će se inicijativa uputiti Gradu Rijeci i Primorsko-goranskoj županiji, kao i Ministarstvu znanosti, obrazovanja i sporta.


Upitan način


– Kod zdravstvenog odgoja nije upitan sadržaj, već način na koji se taj sadržaj provodi i tko ga provodi. Nisu svi razrednici kompetentni za teme koje moraju obraditi s učenicima. Taj problem je istaknut i na nedavnoj tribini koja je održana u sklopu »Rijeke psihologije«, a naše ponovno okupljanje rezultat je upravo te tribine. Ideja formiranja mobilnih stručnih timova ne bi olakšala samo školama provedbu programa, već bi ti timovi pomagali i učenicima te njihovim roditeljima, pojasnila je Brdar.


Formiranjem mobilnih stručnih timova riješio bi se i problem nepostojanja socijalnih radnika u školama, jer kako je pojasnila Dragica Bojka Gergorić, svega u pet hrvatskih škola postoje socijalni radnici čiji posao sada odrađuju stručnjaci drugih profila.