Mnogi se pitaju

Zašto su nove ograde u Rijeci toliko visoke? Dobili smo objašnjenje

Marinko Glavan

Foto: M. LEVAK

Foto: M. LEVAK

Ograde se postavljaju na nekoliko lokacija u Rijeci i Primorsko-goranskoj županiji



RIJEKA – Hrvatske ceste ovih dana postavljaju nove, visoke metalne ograde na nogostupima na raskrižju Zvonimirove, Liburnijske i Zametske ulice na Krnjevu te na potezu Krešimirove kod podvožnjaka ispod željezničke pruge.


Ograde, naprave i prometna signalizacija za povećanje sigurnosti prometa postavljaju se ili su već postavljene na još tri lokacije u Primorju, na izlazu iz Klanfara na Jadransku magistralu, između Jadranova i Dramlja na području grada Crikvenice, na zavoju Jasenova na području Novog Vinodolskog te na Jadranskoj magistrali iznad Bakra.





Riječ je redom o utvrđenim opasnim mjestima na prometnicama kojima upravljaju Hrvatske ceste, a navedeni zahvati odvijaju se u sklopu njihove sanacije, odnosno povećanja sigurnosti prometa na navedenim lokacijama, potvrdio je Goran Rački iz riječke ispostave Hrvatskih cesta.


Najviše zanimanja građana izazvalo je postavljanje ograde na Krnjevu, najvećim dijelom duž Zametske i Zvonimirove, a Rački ističe kako je ono bilo nužno zbog povećanja sigurnosti u prvom redu pješaka. Rački ističe kako se sanacija opasnih mjesta na prometnicama kojima upravljaju Hrvatske ceste dio Projekta sanacije u više hrvatskih županija, a koji je sufinanciran sredstvima Europske unije.


– Postoji metodologija po kojoj je identificirano svako od tih opasnih mjesta, a riječ je o različitim opasnostima. Konkretno, u slučaju križanja Zvonimirove, Liburnijske i Zametske, tamo je uočen povećan broj naleta vozila na pješake koji cestu prelaze izvan obilježenih pješačkih prijelaza, kao i povećan broj naleta vozila na vozilo ispred, a čiji su vozači bili primorani naglo kočiti zbog pješaka koji prelaze cestu izvan pješačkih prijelaza, objašnjava Rački, dodajući kako se iz istih razloga postavljaju i pješačke ograde kod podvožnjaka ispod željezničke pruge u Krešimirovoj, s tim da se prvo postavljaju na južnoj strani ulice, s obzirom na to da na sjevernoj traju radovi na postavljanju novih kanalizacijskih i vodovodnih cijevi, u sklopu projekta poboljšanja vodno-gospodarske usluge u aglomeraciji Rijeka.



Nove ograde postavljaju se, ističe, kako bi se promet pješaka usmjerio prema obilježenim pješačkim prijelazima i time izbjegla opasnost za sve sudionike u prometu. Kako je riječ o prilično visokim ogradama, kakve se do sad nisu postavljale uz riječke prometnice, zanimalo nas je zbog čega je tome tako.


– Visina ograda, kao i njihova izvedba propisana je relativno novim pravilnikom te se one razlikuju od ograda kakve su se prije postavljale.


Nove ograde imaju vertikalne šipke, kako bi se spriječilo da se pješaci penju preko njih ili se provlače između šipki ograde. Cilj je pješake usmjeriti na sigurne pješačke prijelaze, kaže Rački.


Ukupna vrijednost Projekta sanacije opasnih mjesta na cestama u 12 županija, za koji je ugovor o financiranju bio potpisan još prije četiri godine, iznosila je 68 milijuna kuna, od čega je 55 milijuna bilo financirano iz bespovratnih sredstava Europske unije.