Internacionalni program

Uspješan EU projekt: Veleri-OI IoT School ili škola interneta stvari

Vladimir Mrvoš

Nova generacija IoT stručnjaka / Foto V. MRVOŠ

Nova generacija IoT stručnjaka / Foto V. MRVOŠ

Osim što su studenti dobili IoT certifikate u sklopu razvoja ovog internacionalnog programa, provedena je i edukacija nastavnika iz područja razvoja novih obrazovnih programa te inovativnih načina poučavanja



RIJEKA – Jedna od najbrže rastućih informatičkih tehnologija je tehnologija Internet stvari, poznata i po skraćenici IoT (»internet of things«). To je tehnologija povezivanja fizičkih uređaja, vozila i drugih stvari, koje prikupljaju, dijele i razmjenjuju podatke putem interneta. Spajanje uređaja može biti žično ili bežično te omogućuje potpuno nove mogućnosti za međusobnu interakciju, odnosno komunikaciju između ljudi i različitih sustava. Na taj način mogu komunicirati stvari – uređaji, odnosno stvari s ljudima, uz zajednički cilj olakšavanja i pojednostavnjivanja života ljudi.


U zadnje tri godine Rijeka je bila EU centar u smišljanju novih edukativnih programa kada je riječ o Internetu stvari. Veleučilište u Rijeci s partnerom na projektu, Sveučilištem u Rijeci, Odjelom za informatiku provelo je projekt Razvoj internacionalnog obrazovnog programa Veleri-OI IoT School, čija je ukupna vrijednosti bila 1.769.698,00 kuna i koji je u potpunosti sufinancirao EU. Projekt je započeo 12. listopada 2018., a završio je ovih dana, podjelom diploma studentima, koji su ga pohađali i uspješno prošli sedam obrazovnih modula i završio izradom konkretnih uređaja, koji će uskoro naći i praktičnu primjenu u svakodnevnom životu.


U sklopu razvoja ovog internacionalnog programa, provedena je i edukacija nastavnika iz područja razvoja novih obrazovnih programa te inovativnih načina poučavanja. Stečene kompetencije će nastavnicima omogućiti razvoj novih obrazovnih programa. U sklopu ovog programa razvijen je i novi kurikulum na engleskom jeziku iz područja IoT koji se ubraja u sve popularnije STEM područje. Važno je napomenuti da se njegov razvoj temelji na analizi potreba internacionalnog tržišta rada. Tako je projekt pratio, ne samo razvoj novog internacionalnog obrazovnog programa na području »Internet of Things« (IoT), već i konkretnu provedbu pilot-projekta u sklopu kojega je provedena i edukacija prve generacije polaznika. Važan je element projekta i izrada poslovnog plana kojim se planira održivost obrazovnog programa nakon završetka projekta. Obrazovni program je na engleskom jeziku, uključuje moderan pristup poučavanju, individualne projekte te osigurava kompetencije koje pozitivno utječu na mogućnost zapošljavanja i samozapošljavanja.