Važna služba

"Užarile" se telefonske linije u Županijskom centru 112, obišli ih predstavnici PGŽ

Orjana Antešić

UI službi bili Siniša Klepac i Melisanda Živanić / Foto Sergej Drechsler

UI službi bili Siniša Klepac i Melisanda Živanić / Foto Sergej Drechsler

Županijski centar ima šesnaest djelatnika koji osiguravaju neprekidno zaprimanje dojava, 24 sata dnevo 365 dana u godini. Nažalost, ima i slučajeva zloupotrebe poziva, a takvih je oko 1.000 godišnje



Današnje vremenske (ne)prilike »užarile« su telefonske linije u Županijskom centru 112, od onih koji su prije polaska na put, umjesto »skrolanja« i traženja po HAK-ovim web-stranicama, htjeli na najbrži mogući način čuti kakva je situacija u prometu do onih poziva zbog kojih Služba 112 postoji i djeluje, kao što su prijave raznih šteta i incidenta uslijed olujne i orkanske bure koja je harala priobaljem.


Važnost koordinacije


Kraj godine tradicionalno je prilika da se uvijek budne i operativne djelatnike Županijskog centra 112 i Područnog ureda Civilne zaštite Rijeka posjeti i zahvali na svim aktivnostima koje su poduzimali nakon zaprimanja dojava o hitnim situacijama, što su danas učinili i predstavnici Primorsko-goranske županije, predvođeni pročelnicom Upravnog odjela za poslove župana i Županijske skupštine Erminom Duraj.





Uz prigodne poklone, pročelnica Duraj voditelju Županijskog centra 112 Hrvoju Pecotiću i pročelniku Područnog ureda Civilne zaštite Rijeka Matku Škalameri zaželjela je čim manje alarmirajućih dojava i intervencija, kako u predstojećim blagdanskim danima, tako i tijekom cijele iduće godine.


Škalamera je ukratko predstavio operativni ustroj Civilne zaštite, koja se sastoji od triju segmenata – uz službu koja se bavi preventivnim i pripremnim djelovanjem za potencijalne krizne situacije, tu je i dio u čijoj su domeni inspekcijski poslovi te centar 112 koji, uz neprekidno zaprimanje dojava o hitnim situacijama, preuzima koordinacijsku ulogu u alarmiranju i djelovanju hitnih službi, od policije, vatrogasaca, hitne medicinske službe, službe traganja i spašavanja na moru, pomoći na cestama, zapravo svih onih koji trebaju i mogu pružiti pomoć u datim situacijama.


Županijski centar 112 trenutno broji šesnaest djelatnika koji osiguravaju neprekidno zaprimanje dojava, 24 sata na dan svih 365 dana u godini.


Tijekom današnjeg posjeta predstavnika Županije i novinarskih ekipa, svoj posao smireno su i profesionalno odrađivali Melisanda Živanić i Siniša Klepac.


Stres je neminovni pratitelj djelatnika Centra 112 u kojem, prema navodima voditelja Hrvoja Pecotića, godišnje zaprime više od 100.000 poziva što je posebno izraženo tijekom turističke sezone, kada se dnevno evidentira i po petstotinjak poziva šarolikog spektra, od onih koji se odnose na ozbiljne i urgentne situacije koje zahtijevaju brzu reakciju hitnih službi, do onih u kojima se traže informacije.


Dvadeseta obljetnica


Nažalost, ima i slučajeva zloupotrebe poziva dežurnima u 112, često je riječ o »ponavljačima« koji uvijek nekako pronađu volju, put i kanal da smetaju ovim operativcima u obavljanju njihovog posla, a evidencije iskazuju da je takvih oko 1.000 poziva godišnje.


U nadolazećoj godini Županijski centar 112 obilježit će jubilarnu, 20. godišnjicu djelovanja otkad je, podsjetimo, 2005. godine u Hrvatskoj uspostavljen sustav uvođenjem jedinstvenog europskog broja za hitne službe 112.