Strpljenje se isplatilo

Uskoro kraj dvogodišnjih muka vozača! Doznajemo kada se završava obnova Krčkog mosta

Marinko Glavan

Foto: S. DRECHSLER

Foto: S. DRECHSLER

Radovi, vrijedni 55 milijuna kuna, s PDV-om, koje izvodi konzorcij domaćih tvrtki Sitolor, Spegra i Geotehnika, počeli su u rujnu 2020. godine



RIJEKA – Dvogodišnjim mukama vozača koji putuju preko Krčkog mosta za najkasnije desetak dana trebao bi biti kraj, jer će krajem idućeg tjedna biti završeni radovi na kolničkoj plohi, u sklopu sveobuhvatne obnove, započete još 2020. godine, a promet vozila mostom bit će pušten u oba smjera.


Potvrdio je to Sanjin Velebit Pešut, glavni inženjer u Hrvatskim Autocestama (HAC) zadužen za projekt obnove, s kojim smo obišli gradilište, kazavši kako će radovi na obnovi kolnika biti završeni dvadesetak dana prije ugovorenog roka, a s obzirom na to da su istodobno pri kraju i radovi na sanaciji ostalih dijelova konstrukcije, cijeli projekt obnove bit će završen oko četiri mjeseca ranije.


Čvršće i jače


Radovi, vrijedni 55 milijuna kuna, s PDV-om, koje izvodi konzorcij domaćih tvrtki Sitolor, Spegra i Geotehnika, počeli su u rujnu 2020. godine na velikom luku, a prošle jeseni nastavljeni su na malom luku mosta, između otočića Sveti Marko i Krka.




Obuhvaćaju postavljanje nove betonske ploče, zamjenu asfaltnog zastora i hidroizolacije te dovršetak primarne sanacije i zaštite preostalih betonskih površina mosta od utjecaja agresivnog djelovanja klorida iz morske vode. U sklopu sanacije izvodi se i novi sustav odvodnje, s obzirom na to da se dosadašnji sustav sastojao od slivnika iz kojih su oborinske vode direktno curile u more i na kopno ispod mosta.


Sada se ugrađuju novi slivnici, a u fazi izvođenja radova ispod kolnika ugradit će se novi sustav kontrolirane odvodnje. Na mostu je postavljena i nova zaštitna ograda između kolničkih traka i pješačke staze, znatno čvršća od dosadašnje, što je jasno vidljivo prilikom prelaska mosta. Nosivi stupovi ograde postavljeni su puno gušće, odnosno s manjim razmacima nego do sad, znatno su čvršći od dosadašnjih, kao i na njih postavljena zaštitna obloga. Sigurnost prometa s novom će ogradom biti znatno veća, ali se s njenim postavljanjem izgubio pogled na more iz vozila prilikom prelaska mosta.


SNIMIO : SERGEJ DRECHSLER


Radovi na mostu temeljito su istestirali strpljenje vozača u zadnje dvije godine, a slično je bilo i jučer, kada se na prelazak mosta čekalo i po dvadeset minuta, no tome bi uskoro trebao biti kraj.


– Zadnji veliki radovi na kolniku koji usporavaju promet bit će gotovi za otprilike tjedan dana, ukoliko ne bude većih vremenskih nepogoda. U najgorem slučaju očekujemo da će promet na oba traka biti pušten do iduće srijede, čime će biti završena privremena regulacija prometa. Jedino što će preostati u tom smislu je horizontalna signalizacija, ali njeno iscrtavanje zahtijeva puno manja ograničenja prometa, kaže Pešut.



U nova desetljeća


Ugovoreni rok za uspostavu dvosmjernog prometa mostom je 5. lipnja ove godine, ali unatoč kasnijem početku radova prošle jeseni, dijelom i zbog povoljnih vremenskih prilika ovog proljeća, bit će završeni nešto ranije. Prema Pešutovim riječima, obnova mosta koja kontinuirano traje već dugi niz godina, a trenutni radovi su završna faza sveobuhvatne obnove, omogućit će nesmetano korištenje Krčkog mosta još nekoliko desetljeća.


– Obnova mosta traje zapravo već gotovo dvadeset godina. U ovoj zadnjoj fazi je kompletno sanirana kolnička konstrukcija, zamijenjeni su energetski kanali, ograde, izgrađena je nova betonska ploča kolnika, uz brojne druge zahvate, poput hidroizolacije i novih prelaznih naprava.


Saniraju se i površine ispod kolnika, što će, uz održavanje, nakon ovako opsežne sanacije, omogućiti da most potraje još duga desetljeća, rekao je Pešut.