»Školsko poslijepodne samo za mene«

U Rijeci se nastavlja program pomoći učenicima u riziku od školskog neuspjeha i nastanka poteškoća u ponašanju

Ingrid Šestan Kučić

Program je za polaznike besplatan, a ciljevi rada su pružanje podrške učenicima kojima je potrebna pomoć



RIJEKA – U Osnovnoj školi »Nikola Tesla« i ove će se školske godine provoditi program »Školsko poslijepodne samo za mene« koji je namijenjen učenicima u riziku od školskog neuspjeha i nastanka poteškoća u ponašanju od prvog do osmog razreda. Program okuplja učenike kojima je potreban dodatan oblik podrške – učenike iz obitelji slabijeg socioekonomskog statusa, učenike s određenim razvojnim teškoćama, učenike s teškom obiteljskom situacijom te učenike pripadnike romske nacionalne manjine. Program je pokrenut 2016. godine uz potporu Zaklade »Hrvatska za djecu« koja osigurava financiranje za samo jednu godinu.


Kako je program rezultirao velikim uspjehom te ostvarenjem postavljenih ciljeva, Grad Rijeka nastavio je pružati podršku provedbi programa kako bi djeca mogla nastaviti, u prijateljskom i poticajnom okruženju, razvijati pozitivan odnos prema učenju i školi, stjecati nova znanja i vještine, što značajno doprinosi njihovom psihofizičkom razvoju, kao i boljem školskom uspjehu. Tako će se ove godine iz gradskog proračuna izdvojiti 73 tisuće kuna, a riječ je o osiguranim sredstvima za plaću za redovan rad, doprinos za obvezno zdravstveno osiguranje, naknadu za prijevoz na posao i s posla za jednog provoditelja programa.


Program je za polaznike besplatan, a ciljevi rada su pružanje podrške učenicima u riziku od školskog neuspjeha i nastanka poteškoća na emocionalnom planu te poteškoća u ponašanju, odnosno skrb za psihofizičko zdravlje najranjivijih skupina učenika škole. U sklopu Programa aktivno se potiče razvoj radnih navika, stjecanje vještina efikasnijeg učenja te kulturnih i higijenskih navika kod učenika. Također, učenike se, u sklopu programa, potiče na usvajanje zdravih životnih navika, socijalnih i komunikacijskih vještina te pozitivne slike o sebi. Integracija među vršnjacima u razrednim odjelima i samoj školi, koja će polučiti i bolji školski uspjeh, važan je cilj programa, koji se horizontalno proteže kroz sve aktivnosti. Ostvarenju ciljeva doprinosi kontinuirana i intenzivna suradnja s roditeljima i skrbnicima učenika korisnika.




Provedene evaluacije i svi mjerljivi pokazatelji upućuju na visoku efikasnost programa, a učenici koji su prije uključivanja u program imali veliki broj negativnih ocjena, izostanaka i teškoća u praćenju nastavnih sadržaja nakon uključivanja u »Školsko poslijepodne samo za mene« postižu vrlo dobar i odličan uspjeh.