Kao lani

U produženom boravku ili cjelodnevnoj nastavi od jeseni 2148 učenika

Ingrid Šestan Kučić

Foto Vedran Karuza

Foto Vedran Karuza

Među prijavljenim učenicima njih 1.950, odnosno 91 posto, je s prebivalištem na području grada Rijeke, dok je 198 učenika iz drugih jedinica lokalne samouprave



U riječkim osnovnim školama iduće školske godine bit će organizirana 81 skupina produženog boravka i cjelodnevnog odgojno-obrazovnog rada, a u Odjelu gradske uprave za odgoj i školstvo kažu da je nakon prikupljenih podataka škola i propitivanja interesa za programe produženog boravka i cjelodnevne nastave u 25 osnovnih škola Rijeke, utvrđeno da je 52 posto roditelja učenika razredne nastave zainteresirano za korištenjem ove usluge što je neznatno manje nego prethodne školske godine. U konačnici, za uslugu jedna od ta dva programa prijavilo se 2.148 učenika.


Za plaće 7 milijuna kuna


– Naime, prethodne godine je 53 posto roditelja iskazalo potrebu i interes za korištenjem ovih programa. U novoj će se školskoj godini organizirati 81 skupina, od čega 61 skupina produženog boravka te 20 razrednih odjela cjelodnevnog odgojno-obrazovnog rada. U usporedbi s tekućom školskom godinom, radi se o umanjenju za jednu skupinu produženog boravka, ističu u Odjelu.


Prema podacima Grada Rijeke u 3 škole bit će organizirana po jedna skupina, 4 škole imat će po dvije skupine, 9 škola po tri skupine, 6 škola po četiri skupine, 1 škola po pet skupina, 1 škola po šest skupina i 1 škola po osam skupina.




Prema iskazanom interesu roditelja u 21 školi organizirat će se skupine produženog boravka, u 3 škole razredni odjeli cjelodnevne nastave, a u jednoj školi mješovito, i skupine produženog boravka i razredni odjeli cjelodnevne nastave.


Među prijavljenim učenicima, njih 1.950 učenika, odnosno 91 posto, je s prebivalištem na području grada Rijeke, dok je 198 učenika iz drugih jedinica lokalne samouprave. Najviše zainteresiranih učenika je iz drugih razreda sa 693 učenika. Slijede, prvi razredi i to 672 učenik, pa treći razredi s 561 učenikom i četvrti razredi s 223 učenika.


Grad za plaće učitelja u produženom boravku i cjelodnevnoj nastavi izdvaja 7 milijuna kuna godišnje, a program će provoditi 81 učiteljica za koje će Grad osigurati dio sredstava za rashode za zaposlene u produženom boravku i cjelodnevnoj nastavi, i to za jednu učiteljicu razredne nastave po skupini učenika.


Roditelji pak sufinanciraju troškove prehrane te troškove provođenja terenskih i izvanučioničkih aktivnosti te dio troškova za rad učitelja. Učenicima slabijeg imovinskog statusa Odjel gradske uprave za zdravstvo i socijalnu skrb odobrava besplatan ručak i užinu u produženom boravku ili cjelodnevnoj nastavi te podmiruje troškove rada učitelja.


Organizirana prehrana


Dio troškova za rad učitelja roditelji učenika koji ima prebivalište na području Rijeke plaćaju tijekom deset mjeseci školske godine ovisno o dohotku po članu kućanstva, od 100 do 320 kuna mjesečno. Za drugo dijete cijena se smanjuje za 30 posto, za treće dijete za 60 posto, a za četvrto i svako sljedeće dijete roditelji ne plaćaju troškove rada učitelja.


Za učenike koji nemaju prebivalište na području grada Rijeke iznos sufinanciranja rada učitelja iznosi 450 kuna mjesečno.


Produženi boravak omogućuje učenicima boravak u školi prije i nakon redovne nastave, s organiziranom prehranom te nastavnim i izvannastavnim aktivnostima, dok cjelodnevna nastava predstavlja specifičan oblik ovog programa, osmišljen kao kombinacija razredne nastave i organiziranog slobodnog vremena tijekom najmanje osam sati dnevno.


Izjednačiti uvjete za ostvarivanje programa


Uz analizu potreba za organiziranjem produženog boravka, odnosno cjelodnevnog odgojno-obrazovnog rada te ostvarenja u prethodnim školskim godinama po školama, Odjel gradske uprave za odgoj i školstvo analizirao je i trendove upisa i ispisa učenika po školama kako bi se utvrdile stvarne potrebe korisnika ovih programa kao i obuhvat tijekom nekoliko proteklih školskih godina.


Podaci koji su sada prikupljeni predstavljaju preliminarni interes roditelja za ove programe te u usporedbi s iskazanim i stvarnim potrebama u prethodnim školskim godinama vidljivo je da postoje značajna odstupanja u iskazanom interesu na kraju prethodne školske godine sa stvarnim upisima u navedene programe u novoj školskoj godini.


Uočeno je da u pojedinim školama tijekom školske godine dolazi do značajnog pada broja učenika u skupinama, a utvrđeno je i da su u pojedinim školama ta odstupanja nešto veća, odnosno pojedine skupine imaju tijekom školske godine značajno manji broj učenika u odnosu na druge škole i skupine te se nameće potreba da se prilikom planiranja organizacije produženog boravka i razrednih odjela cjelodnevno odgojno-obrazovnog rada pokušaju po školama izjednačiti uvjeti za ostvarenje ovih programa prema broju učenika i obuhvata učenika razredne nastave.