Zavrzlama pred okončanjem?

U godinu dana već četvrti pokušaj odabira ravnatelja OŠ Vladimir Gortan. Donosimo kronologiju

Ingrid Šestan Kučić

Snimio VEDRAN KARUZA

Snimio VEDRAN KARUZA

Tako bi ta osnovnoškolska ustanova nakon gotovo godinu dana bez stalnog ravnatelja u veljači napokon mogla upotpuniti to radno mjesto i okončati zavrzlamu oko izbora čelnika ustanove



RIJEKA – Do kraja siječnja OŠ “Vladimir Gortan” četvrti će put raspisati natječaj za ravnatelja, jer kako najavljuje v.d. ravnatelja Venelin Mehić uskoro bi odluku o novom natječaju trebao donijeti Školski odbor te će uslijediti i njegova objava.


Tako bi ta osnovnoškolska ustanova nakon gotovo godinu dana bez stalnog ravnatelja u veljači napokon mogla upotpuniti to radno mjesto i okončati zavrzlamu oko izbora čelnika ustanove. Tu je zavrzlamu u dva navrata, uskraćujući suglasnost na imenovanje ravnatelja, dodatno potpirio ministar znanosti i obrazovanja Radovan Fuchs. Iako je ministrova uskrata suglasnosti na odluku svih dionika izbornog procesa ravnatelja iznimno rijetka pojava, jer lani se tek uz riječku osnovnoškolsku ustanovu s takvom situacijom suočila još samo jedna hrvatska škola, OŠ “Vladimir Gortan” čak je dva puta u kratkom roku doživjela tu “čast” i to bez objašnjenja resornog ministarstva unatoč traženjima škole da joj se razjasne proceduralne pogreške za koje ih je ministar teretio.


Sve je počelo u travnju prošle godine kada je objavljen prvi natječaj na koji se javio jedan kandidat, a taj je natječaj poništila sama škola zbog uočene proceduralne pogreške te je uslijedio novi natječaj na koji se ponovo javio isti kandidat, ali je dobio i protukandidatkinju koja je u konačnici i odabrana od Roditeljskog vijeća i Školskog odbora, međutim ne i od strane resornog ministra. Iako škola tada nije dobila nikakvo objašnjenje zbog čega je suglasnost uskraćena na naš upit iz Ministarstva su, uz pozivanje na članke Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi, tvrdili da su uočene nepravilnosti koje se odnose na provođenje postupka imenovanja i to formalno-pravni propusti koji se odnose na nepoštovanje odredaba Statuta.




Ujedno su napomenuli da postupak sazivanja i održavanja sjednica Školskog odbora nije proveden u skladu s odredbama Statuta škole, kao i da je zapisnik sa sjednice na kojoj je imenovan ravnatelj dostavljen nepotpisan te da je odluku o imenovanju ravnatelja potpisala članica Školskog odbora koja nije predsjedavala sjednici, iako je sjednici prema navedenom nepotpisanom Zapisniku predsjedavala predsjednica Školskog odbora. Istovremeno je potencijalnoj ravnateljici uskraćena mogućnost žalbe, a iako se činilo da je nakon prolaska cjelokupne procedure i dobivanja podrške na svim školskim razinama njen izbor riješena stvar, očito je da je ipak ministar imao posljednju riječ, jer zakonski mu okvir to omogućava.


Snimio Vedran KARUZA


Tada se ispostavilo i da je predsjednica Školskog odbora na sjednici na kojoj se birao ravnatelj potpisala tri odluke o davanju prethodne suglasnosti. Jedna je bila o imenovanju ravnatelja, a druge dvije su se ticale zapošljavanja domara i nastavnika informatike. Međutim, naknadno, od sve tri odluke, samo je odluka o imenovanju ravnatelja nestala. Nakon sjednice predsjednica Školskog odbora se razboljela, a unatoč njenim nastojanjima da potpiše zapisnik koji se naknadno ponovno sastavljao netko je Ministarstvu poslao nepotpisan zapisnik i novu odluku o prethodnoj suglasnosti za imenovanje ravnatelja koju ona nije potpisala. Iako nije bilo potrebe za tim, jer i nakon njenog zatvaranja bolovanja bilo je još dovoljno vremena da se u zakonskom roku sva dokumentacija pošalje Ministarstvu te da se sve regularno provede. Nakon tih zakulisnih igara za koje se teško može reći da su tek puka slučajnost, u OŠ »Vladimir Gortan« uslijedio je novi natječaj na koji je ministar ponovno uskratio zahtjev za prethodnu suglasnost za imenovanje ravnatelja i ponovo se to uskraćivanje odnosilo na istu kandidatkinju koja je bila izabrana nakon drugog natječaja.


Kao i kod prethodnog natječaja, i ovog puta je uskrata suglasnosti na adresu škole stigla bez objašnjenja, a istu informaciju, bez obrazloženja, zaprimio je i osnivač škole, Grad Rijeka. Radilo se o istoj kandidatkinji koja je izabrana na prethodnom natječaju. Tada je ponovno na upit naše redakcije resorno ministarstvo opet ustvrdilo da su u postupku za imenovanje ravnateljice utvrđene nepravilnosti te je zbog toga ministar uskratio suglasnost. Tada je pojašnjeno da je uvidom u dostavljenu dokumentaciju utvrđeno da je u postupku imenovanja ravnatelja jedan od kandidata odustao od kandidature. O čemu je obavijestio Učiteljsko vijeće, Skup radnika i Vijeće roditelja, a usprkos tome bio je na rang listi kandidata za ravnatelja i na glasačkim listićima u provedbi postupka glasovanja. Dakle, iako je kandidat odustao, pojedini članovi navedenih tijela mogli su glasati za kandidata koji je od kandidature odustao čime je počinjena bitna povreda postupka imenovanja ravnatelja. Osim toga, resorno je ministarstvo tada ustvrdilo i da kandidatkinja ne ispunjava uvjete za ravnatelja iz članka 26. i članka 105. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi kojim su propisani uvjeti za ravnatelja škole, a koji su detaljnije definirani Pravilnikom o odgovarajućoj vrsti obrazovanja učitelja i stručnih suradnika u osnovnoj školi.


Iako zvuči opravdano da se za ravnatelja škole ne može imenovati kandidat koji ne udovoljava uvjetima, zanimljivo je da prilikom prethodnog izbora iste kandidatkinje za ravnateljicu škole i objašnjenja uskrate suglasnosti nitko nije postavljao pitanje uvjeta koje ona ispunjava, već se resorno ministarstvo slijepo držalo počinjenih proceduralnih pogrešaka u provedbi postupka izbora. Još zanimljivije ili pak nevjerojatno je da se radi o kandidatkinji koja je radila za isto to Ministarstvo, kao članica obrazovne reforme Škola za život, projektu postojeće Vlade, kao i da ima diplomu Sveučilišta Ryerson iz Toronta, koju je nostrificiralo to isto Ministarstvo te položila stručni ispit za koji je dobila uvjerenje tog istog Ministarstva. Pored toga, broji godine radnog iskustva u osnovnoškolskom sustavu i nalazi se na doktorskom studiju na Sveučilištu u Torontu. Dakle, teško da se njene kompetencije mogu dovesti pod znak pitanja, a očito je da Ministarstvo osporava sve ono što joj je prethodno priznalo.


Što se pak prve zamjerke Ministarstva tiče i odustajanja jednog kandidata od kandidature, neslužbeno, škola je za takav potez dobila usmenu potporu prosvjetne inspekcije, od koje je zatražila savjet kako postupiti s obzirom na to da se na natječaj javilo četvero kandidata te se jedan kandidat do okončanja natječaja predomislio. U želji da se natječaj proceduralno odradi kako treba i napokon izabere ravnatelj škola, ovaj put nije ništa željela prepustiti slučaju te se i na taj način pokušala ograditi, ali očito savjet prosvjetne inspekcije i mišljenje ministra nisu na bili istom tragu.


Sada je pred školom četvrti pokušaj izbora ravnatelja za koji se svi nadaju da neće ponovno dobiti i treću odbijenicu resornog ministra te da će se potraga za novim ravnateljem napokon okončati.