Doprinos obrazovanju

Tjedan cjeloživotnog učenja: Nagrada riječkoj profesorici Aniti Zovko

Ingrid Šestan Kučić

Obrazovanje odraslih područje je na kojem se mora još dosta raditi ako želimo uhvatiti europske i svjetske trendove - kaže prof.Zovko



RIJEKA – Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih u sklopu ovogodišnjeg 14.Tjedna cjeloživotnog učenja četvrti put za redom dodijelila je priznanja za doprinos razvoju obrazovanja odraslih kojima se želi istaknuti, promovirati i odati priznanje pojedincima koji su, baveći se tim područjem aktivno više od trideset godina, svojim radom i djelovanjem zadužili obrazovanje odraslih u Hrvatskoj na stručnoj i znanstvenoj razini.


Pojedinac u središtu


Ove godine je priznanje za znanstveni doprinos razvoju obrazovanja odraslih otišlo u ruke profesorici Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci prof. dr. Aniti Zovko. U skladu s epidemiološkom situacijom aktivnosti ovogodišnjeg Tjedna cjeloživotnog učenja u najvećoj mjeri odvijale su se u virtualnom okruženju, a u takvoj situaciji posebno je istaknuta važnost kontinuiteta promicanja cjeloživotnog učenja te posljedičnog jačanja svijesti građana da je upravo cjeloživotno učenje odgovor na izrazito dinamične promjene na tržištu rada, ali i u brojnim segmentima društva i svakodnevnog života te da se unatoč novim okolnostima može i treba cjeloživotno učiti i obrazovati.


– S obzirom na to da je u središtu kampanje Tjedan cjeloživotnog učenja, pojedinac, odnosno osoba koju želimo motivirati da obrazovanjem promijeni svoj život i unaprijedi svoje životne okolnosti, najvažniji partneri na tom putu ipak su andragoški stručnjaci, profesionalci u području obrazovanja odraslih koji svojim stručnim i znanstvenim radom omogućuju da cjeloživotno učenje i obrazovanje postanu stvarnost. Obrazovanje odraslih područje je na kojem se mora još dosta raditi ako želimo uhvatiti europske i svjetske trendove – kaže ovogodišnja dobitnica nagrade.




Prof. dr. Zovko radi kao redovita profesorica u trajnom zvanju na Odsjeku za pedagogiju Filozofskog fakulteta u Rijeci te je pročelnica Katedre za andragogiju, a predaje set kolegija iz područja didaktike, andragogije i gerontologije. U veljači 2004. godine imenovana je članicom Povjerenstva Vlade RH za obrazovanje odraslih. Sudjelovala je u izradi Nacrta strategije obrazovanja odraslih, Akcijskog plana provedbe strategije obrazovanja odraslih i u izradi nacrta prvog hrvatskog Zakona o obrazovanju odraslih, a dobitnica je i godišnje nagrade Ivan Filipović za promicanje pedagoške teorije i prakse u obrazovanju odraslih te godišnje nagrade Grada Rijeke za područje znanosti-obrazovanje odraslih. Do sada je sudjelovala na sedam znanstvenih projekata iz područja andragogije koje je financiralo Ministarstvo znanosti i obrazovanja, a trenutačno je voditeljica istraživačkog projekta na Sveučilištu u Rijeci koji se bavi problematikom obrazovanja odraslih u Hrvatskoj.


Inoviranje znanja


Koncipirala je i osmislila programe ljetnih i zimskih Andragoških škola kojima se promiče širenje inoviranja znanja odraslih i koncepcija cjeloživotnog učenja te je sudjelovala u programu osposobljavanja nastavnika za temeljna andragoška znanja i vještine koji se realizirao u okviru projekta Vlade Republike Hrvatske »Za Hrvatsku pismenost – put do poželjne budućnosti« u skladu s UN-ovom Rezolucijom »Desetljeće pismenosti 2003. – 2012.« kao i u međunarodnom programu za edukatore u obrazovanju odraslih Curriculum GlobALE u svojstvu predavača.


Autorica je i koautorica pet knjiga iz područja obrazovanja odraslih i preko stotinjak znanstvenih radova koji tretiraju tematiku obrazovanja odraslih, poput stanja i perspektive obrazovanja odraslih u Hrvatskoj u koncepciji cjeloživotnog učenja, marginalnih socijalnih skupina i funkcionalne nepismenosti te edukacije edukatora za rad s odraslima. Aktivno je sudjelovala u organizaciji i realizaciji zimskih i ljetnih škola za djelatnike iz područja obrazovanja odraslih. Na taj način teorijske spoznaje primjenjuje u praksi, ali isto tako određene spoznaje i iskustva stručnjaka-praktičara koristi u svom nastavnom i istraživačkom radu.