Cjeloživotno obrazovanje

Sveučilište u Rijeci odobrilo nove programe usavršavanja za nastavnike i učitelje hrvatskog jezika

Ingrid Šestan Kučić

Foto Vedran Karuza

Foto Vedran Karuza

»Poučavanje i vrednovanje pisanja - program usavršavanja za učitelje i nastavnike« odobrio je Senat Sveučilišta u Rijeci, a izvodit će ga 



RIJEKA – »Poučavanje i vrednovanje pisanja – program usavršavanja za učitelje i nastavnike« jedan je od novih programa cjeloživotnog učenja koji je odobrio Senat Sveučilišta u Rijeci, a izvodit će ga Filozofski fakultet.


Razvoj kritičkog mišljenja


Riječ je o programu koji je prvenstveno namijenjen nastavnicima s obzirom na to da je novim kurikulumom predmeta hrvatski jezik propisan niz nastavnih ishoda koji se odnose na razvoj kritičkoga mišljenja općenito, razvoj stvaralačkoga i kritičkoga mišljenja o različitim vrstama tekstova, argumentirano raspravljanje i različite strategije kojima se učenik učinkovito priprema za oblikovanje pisanoga teksta, nastavnici iskazuju potrebu za takvom edukacijom, a i istraživanja Nacionalnoga centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja te druga edukacijska mjerenja potvrđuju da je usavršavanje nastavnika primjeren put prema unaprjeđivanju nastavnih ishoda.


Naime, višegodišnji rezultati postupaka vanjskoga vrednovanja obrazovanja u Hrvatskoj pokazuju da učenici ne vladaju pisanim diskursom na zadovoljavajućoj razini. Osobito se to odnosi na sastavljanje argumentacijskoga teksta te primjenu i izražavanje kritičkoga mišljenja. Slične su rezultate potvrdila i PISA istraživanja pokazavši nedovoljnu razinu ovladanosti čitateljskom pismenošću među učenicima u hrvatskim školama.




Stoga se novi program cjeloživotnog učenja pokreće s ciljem da se nastavnicima omogući usavršavanje u suvremenim pristupima poučavanju i vrednovanju pisanja i pismenosti u skladu s predmetnim kurikulumima, a program je koristan i svim stručnjacima u širem području humanističkih i društvenih te interdisciplinarnih znanosti jer je usmjeren na temeljne i prenosive komunikacijske vještine.


»Cjelovita« pedagogija


Senat je Filozofskom fakultetu dao zeleno svjetlo i za »Program za stjecanje kompetencija za upis na sveučilišne diplomske studije Odsjeka za pedagogiju Filozofskog fakulteta u Rijeci«. Također je riječ o programu cjeloživotnog obrazovanja čiji je cilj stjecanje potrebnih kompetencija za upis na sveučilišne diplomske studije. Potreba za pokretanjem razlikovnog programa cjeloživotnog obrazovanja utemeljena je na iskustvu rada na sveučilišnom diplomskom studiju Pedagogija na kojima su studenti koji su završili sveučilišne neistovrsne studije pojedinačno polagali razlikovne ispite, što je utjecalo na ritam studija, ali zahtijevalo i različitu dinamiku angažmana nastavnika. Osim toga na Odsjek za pedagogiju kontinuirano pristižu upiti potencijalnih studenata koji su prethodno završili stručni studij, a koji bi svoje obrazovanje nastavili na jednom od sveučilišnih diplomskih studija koji se izvode na Odsjeku za pedagogiju. Upisom jednog cjelovitog razlikovnog programa cjeloživotnog obrazovanja potencijalnim studentima će se omogućiti sustavna prijava i podrška tijekom trajanja razlikovnog programa s ciljem stjecanja potrebnih kompetencija kao preduvjeta za upis na sveučilišne diplomske studije koji se izvode na Odsjeku za pedagogiju.


Primjena umjetne inteligencije u biotehnologiji


Uz programe Filozofskog fakulteta Senat je odobrio i pokretanje programa cjeloživotnog obrazovanja Fakulteta informatike i digitalnih tehnologija te Građevinskog fakulteta.


Tako će se ponuditi program »Primjena umjetne inteligencije i računarstva u biotehnologiji« koji je namijenjen polaznicima koji su završili prijediplomski sveučilišni studij Informatika, odnosno srodni sveučilišni prijediplomski studij iz područja društvenih, tehničkih ili prirodnih znanosti kojim se stječu temeljne kompetencije iz područja informacijsko-komunikacijske tehnologije ili završeni prijediplomski sveučilišni studij Biotehnologija i istraživanje lijekova, odnosno srodni studij.


Građevinski fakultet ponudit će program »Primijenjena mehanika u suvremenoj inženjerskoj praksi«, a riječ je o programu stjecanja znanja, vještina i kompetencija u okviru akreditiranog studijskog programa.