Važan projekt

Stiglo je pet ponuda za gradnju čvora Trinajstići na A7, evo o tko bi ga sve htio graditi

Marinko Glavan

Ideja o realizaciji ovog, za Matulje i Kastav izuzetno važnog projekta, seže još u 2009. godinu

Ideja o realizaciji ovog, za Matulje i Kastav izuzetno važnog projekta, seže još u 2009. godinu

Financijski najpovoljniju ponudu dao je GP Krk, s cijenom od 41,7 milijuna kuna, s uključenim PDV-om, dok je druga najpovoljnija ponuda, u visini od 43,5 milijuna kuna, stigla od slovenske tvrtke Kolektor CPG, koja s GP Krkom i bosanskohercegovačkom tvrtkom Euro Asfalt gradi cestu DC 403



RIJEKA – Pet ponuda stiglo je na natječaj za gradnju čvora Trinajstići na riječkoj zaobilaznici (autocesta A7) kojim će stanovnicima dobrog dijela Općine Matulji i Grada Kastva biti omogućeno kvalitetnije i brže prometno povezivanje na zaobilanicu i mrežu autocesta, potvrđeno je jučer iz Hrvatskih autocesta (HAC), investitora projekta.


Financijski najpovoljniju ponudu dao je GP Krk, s cijenom od 41,7 milijuna kuna, s uključenim PDV-om, dok je druga financijski najpovoljnija ponuda, u visini od 43,5 milijuna kuna, stigla od slovenske tvrtke Kolektor CPG, koja, inače, zajedno s GP Krkom i bosanskohercegovačkom tvrtkom Euro Asfalt gradi državnu cestu DC 403 u Rijeci. Ove dvije ponude jedine su unutar procijenjene vrijednosti ugovora od 37,56 milijuna kuna, bez PDV-a, odnosno nešto manje od 47 milijuna kuna s uključenim PDV-om. Preostale tri ponude dali su slovenski konzorcij koji čine Gorenjska gradbena družba i CPK iz Slovenije, s iznosom od 49,3 milijuna kuna, Strabag s 51,3 milijuna kuna i još jedna slovenska tvrtka – Godina gradbeništvo, s iznosom od 53 milijuna kuna.


Rasterećenje prometnica


Ponude za izvođenje radova na čvoru Trinajstići otvorene su jučer nakon dvotjedne odgode zbog dodatnih zahtjeva zainteresiranih strana za objašnjenja dijelova natječajne dokumentacije. U HAC-u će razmotriti sve pristigle ponude, a nakon objave odluke o odabiru izvođača i isteka roka za žalbe očekuje se potpis ugovora s odabranim ponuđačem. Rok za izvođenje samih radova je godinu i pol dana od uvođenja izvođača na gradilište.
Čvor Trinajstići bit će smješten otprilike na poziciji na kojoj je završavala riječka zaobilaznica prije izgradnje dionice od Trinajstića, na području Općine Matulji, do Rupe, dvjestotinjak metara prije sadašnjeg tunela Jušići, gledano iz smjera Rijeke prema Rupi.


Čvor Trinajstići bit će smješten dvjestotinjak metara prije sadašnjeg tunela Jušići, gledano iz smjera Rijeke prema Rupi

Čvor Trinajstići bit će smješten dvjestotinjak metara prije sadašnjeg tunela Jušići, gledano iz smjera Rijeke prema Rupi / Foto: V. KARUZA




Čvor je projektiran kao ulaz i izlaz sa zaobilaznice u obama smjerovima, a njegovom izgradnjom omogućit će se lakši i brži pristup zaobilaznici iz brojnih naselja na području Matulja i Kastva, čime bi se trebale znatno rasteretiti prometnice iz smjera Kastva prema Rijeci, preko Martinkovca i zameta kao i čvor Diračje, ali i prometnica koja prolazi središtem Matulja kojom se danas veliki broj vozača iz okolnih naselja koristi za pristup zaobilanici na postojećem čvoru Matulji. Budući čvor Trinajstići služit će i kao poveznica radnih zona R-1 i R-2 sa zaobilaznicom, čime bi se u budućnosti dodatno trebale rasteretiti lokalne prometnice.



Ideja o realizaciji ovog, za Matulje i Kastav izuzetno važnog projekta, seže još u 2009. godinu, kada su počele prve pripreme, kroz izradu projektne dokumentacije koju su sufinancirale Primorsko-goranska županija, Grad Kastav i Općina Matulji. Zajedno s tadašnjom Autocestom Rijeka – Zagreb (ARZ), Županija, Općina Matulji i Grad Kastav financirali su i imovinsko-pravnu pripremu, odnosno otkup zemljišta i druge pripremne radnje, ishođena je i građevinska dozvola, a koncem prošle godine napokon je bio raspisan i natječaj za izvođenje radova. Otvaranje ponuda bilo je predviđeno prošlog mjeseca, ali je zbog dodatnih upita bilo odgođeno za jučerašnji dan.
Osim Hrvatskih autocesta, pristiglim ponudama najzadovoljniji su bili u Općini Matulji i Gradu Kastvu, čiji se čelnici nadaju i skorom početku radova uz napomenu kako je sve skupa ipak malo predugo trajalo.


Tako načelnik Općine Matulji Mario Ćiković ističe da se ovaj projekt planira već punih 12 godina.


Zadovoljstvo u Matuljima i Kastvu


– Radimo na tome još od 2009. godine, otkad je produžena zaobilaznica prema Rupi. Neizmjerno smo zadovoljni činjenicom da se projekt konačno, nakon svih tih godina, približava realizaciji i nadamo se da ćemo čim prije vidjeti radnike i strojeve na gradilištu. Nama u Matuljima je to izuzetno važno jer će naši stanovnici dobiti još jedan čvor za ulaz i izlaz sa zaobilaznice, a ponajviše zbog toga što će izgradnja ovog čvora znatno smanjiti prometno opterećenje i gužve u samom centru s obzirom na to da stanovnici okolnih naselja više neće morati prolaziti kroz Matulje kako bi došli do zaobilaznice. Važno je da radovi krenu, a hoće li trajati godinu ili dvije, to je manje bitno, samo da se čvor napokon izgradi, rekao je Ćiković.


Izgradnju čvora Matulji pozdravio je i gradonačelnik Kastva Matej Mostarac.


– Grad Kastav uvijek podržava projekte cestovnog razvoja jer je promet i prometna povezanost osnova gospodarskog razvoja, ali i važan čimbenik u životu naših građana. Čvor Trinajstići značit će bolju povezanost i direktan ulaz na zaobilaznicu što će znatno olakšati svakodnevno funkcioniranje u ovom dijelu regije. Grad Kastav je, s Primorsko-goranskom županijom i Općinom Matulji, prepoznao važnost ovog projekta pred puno godina i krenuo u sporazum za otkup zemljišta. Žao mi je što se toliko dugo čekalo na početak realizacije, no nadam se da će sada, kada krene izgradnja, stvari ići puno brže, kazao je gradonačelnik Grada Kastva, Matej Mostarac.


Sam čvor, prema informacijama iz HAC-a, bit će izveden u obliku »trube« s desne strane kolnika, gledano iz smjera Rijeke prema Rupi, a priključci na lokalne prometnice bit će omogućeni putem četiriju traka, s proširenjima za skretanje sa same zaobilaznice, te jednim podvožnjakom i jednim nadvožnjakom, pri čemu će djelomično biti rekonstruirana i Šmogorska ulica, na koju se spaja čvor.