Strateška prometnica

Službeno su počeli radovi na izgradnji ceste D 403: Pola milijarde vrijedna prometnica gotova do 2023.

Marinko Glavan

Strateška prometnica će povezivati kontejnerski terminal na Zagrebačkoj obali s čvorom Škurinje na riječkoj obilaznici te biti u funkciji novog prilaza centru grada sa zapadne strane



RIJEKA – Radovi na izgradnji pola milijarde kuna vrijedne državne ceste DC 403 službeno su započeli, nakon što je u riječkoj ispostavi Hrvatskih cesta (HC) zajednici izvođača radova koju čine GP Krk, bosanskohercegovački Euroasfalt i slovenski Kolektor, gradilište predano u posjed, zajedno s potrebnom dokumentacijom.


Time je, ističe Goran Legac, voditelj projekta u Hrvatskim cestama, započeo teći i rok od trideset mjeseci, za gradnju prve dvije faze ove strateške prometnice koja će povezivati kontejnerski terminal na Zagrebačkoj obali s čvorom Škurinje na riječkoj obilaznici te ujedno biti u funkciji novog prilaza centru grada sa zapadne strane.


Prve dvije faze obuhvaćaju najveći dio radova, od čvora Škurinje i tunela Podmurvice, do spoja sa Zvonimirovom ulicom.




– Izvođač će u gradilište treće faze, od spoja sa Zvonimirovom, do same Zagrebačke obale, biti uveden do kraja ove godine, do kad će biti izdana građevinska dozvola za ovaj dio projekta, kaže Legac.


Radovi bi, prema planu, trebali biti završeni 2023. godine, a u Hrvatskim cestama ističu kako većih odstupanja od ugovorenih rokova ne bi smjelo biti, jer je projekt sufinanciran s 85 posto troškova iz europskog fonda za regionalni razvoj, a dodijeljena sredstva moraju se potrošiti u ugovorenom roku.


– Što se tiče samih radova, do sad je već izveden dio priprema, u prvom redu rušenje objekata na trasi ceste. Ukupno se ruši oko sedamdeset objekata, od čega je polovica već uklonjena. Riječ je o nekoliko stambenih zgrada, a ostalo su uglavnom veći i manji gospodarski objekti, barake, ali i nekoliko tankova za naftu i derivate na području zatvorene Inine rafinerije Mlaka, kaže Legac.


Tunel Podmurvice


Izvođači će sa svojim dijelom radova započeti u idućih nekoliko tjedana, nakon što se odradi logistička organizacija gradilišta, te prometna rješenja za ulaze i izlaze vozila na nekoliko lokacija, što se trenutačno usuglašava s Rijeka prometom.


– Prvi zemljani radovi bit će na Škurinjama, gdje treba probiti put do budućeg portala tunela Podmurvice, iskope i pripremu čela tunela. Tunel će se, zbog relativno kratkog roka za izgradnju, istovremeno probijati s obje strane.


Drugi portal tunela bit će u blizini Zapadnog trgovačkog centra (ZTC). Cesta DC 403 bit će duga tek nešto manje od tri kilometra, a na trasi će, osim tunela Podmurvice, dugog 1.200 metara, biti izgrađena i dva velika vijadukta – Mlaka, duljine 144 metra i Piopi, duljine 316 metara. Ispod željezničke pruge, na dionici od izlaza iz tunela kod ZTC-a prema Zagrebačkoj obali, bit će izgrađen i 56 metara dug podvožnjak, a investitor tog dijela prometnice je HŽ Infrastruktura.


Butković: Najveći problem bilo je osigurati financiranje izgradnje

Službeni početak radova na izgradnji ceste DC 403 pozdravio je ministar prometa Oleg Butković, podsjetivši kako je projekt od samog starta bio suočen s preprekama koje su ipak uspješno otklonjene.


– Veliki problem bilo je financiranje gradnje ove strateški važne ceste za Rijeku i riječku luku jer za to nismo mogli osigurati vlastita sredstva. Prije dvije godine uspjeli smo osigurati sufinanciranje iz Europske unije, čime su stvoreni uvjeti za početak gradnje. Nakon raspisanog natječaja, imali smo brojne žalbe koje su usporavale postupak odabira izvođača, no veseli da su radovi sada i službeno počeli. Cilj nam je da što prije budu i završeni, jer je riječ o projektu od golemog značaja za riječku luku, Rijeku i čitavu Hrvatsku, rekao je Butković.

Spoj na obilaznicu bit će izveden novim kružnim tokom, s kojega će cesta DC 403 ići prema tunelu Podmurvice. Na izlazu iz tunela bit će izgrađen još jedan kružni tok, s kojeg će se jedan krak pružati prema kontejnerskom terminalu, u obliku slova U, zbog velike visinske razlike, a drugi, tik uz željezničku prugu, prema Zvonimirovoj ulici na koju će se spajati kraj zgrade Novog lista, na sadašnjem spoju Zvonimirove i Ulice Rikarda Benčića.


Transportni izlazi


– Prometnica će, zbog nagiba, biti trotračna, s jednim prometnim trakom u smjeru od obilaznice prema kontejnerskom terminalu i dva traka u suprotnom smjeru, kako teretna vozila ne bi usporavala promet uzbrdo. Jedino će spojna cesta prema Zvonimirovoj ulici imati dva prometna traka, kaže Legac.


Za potrebe probijanja tunela, prema njegovim su riječima, već odrađeni pregovori s Gradom Rijekom i Primorsko-goranskom županijom, oko lokacija za odlaganje iskopanog materijala.


– Određeno je deset mogućih lokacija, a na izvođaču je da odabere koje od njih će koristiti. Paralelno, s Rijeka prometom će se, kako radovi budu napredovali, dogovarati transportni izlazi s gradilišta na prometnice. Vjerujemo da će sve teći u skladu sa zadanim rokovima i postignutim dogovorima te da neće biti značajnijih kašnjenja u izgradnji prometnice, kaže Legac.


Državna cesta DC 403 sastavni je dio projekta izgradnje Zagrebačke obale, odnosno novog kontejnerskog terminala koji ne može dobiti uporabnu dozvolu bez izgrađene ceste.


U Lučkoj upravi Rijeka, gdje je još uvijek u tijeku postupak procjene pristiglih ponuda za koncesionara novog kontejnerskog terminala, očekuju da će izgradnja ceste i opremanje terminala koje mora provesti budući koncesionar, biti završeni otprilike u isto vrijeme, do sredine 2023. godine, kada bi kontejnerski terminal mogao početi s radom.