Češki željeznički prijevoznik

Sljedeće godine RegioJetov vlak vozit će za Rijeku i iz Poljske

Alenka Juričić Bukarica

Foto Marko Gracin

Foto Marko Gracin

RegioJet će u 2022. godini iz Praga prometovati u istom obimu kao i ove godine, ali planira i uvesti vlak iz Poljske – iz Katowica ili Krakowa – koji će za Rijeku i Split ići preko istočne Češke i Beča



RIJEKA – Češki željeznički prijevoznik RegioJet ovogodišnju je turističku sezonu na linijama za Hrvatsku, točnije za Rijeku i Split, zaključio s 50 posto putnika više nego lani.


Naime, ovaj privatni željeznički prijevoznik prevezao je od kraja svibnja do kraja rujna ukupno čak 90.000 putnika. Da podsjetimo, lani je RegioJet prvi put uveo željezničku liniju iz Praga preko Bratislave za Rijeku koja se, unatoč činjenici da se radilo o prvoj godini pandemije, pokazala doista uspješna.


Svakako je tome doprinijela i činjenica što su ponuđene izuzetno povoljne karte te u vrijeme kada je ograničen broj destinacija dostupan, a Hrvatska je, kako su često isticali u RegioJetu, Česima i Slovacima vrlo draga kao destinacija, velik broj njih iskoristio ovu novu ponudu. Lani su prepoznatljivi žuti RegioJetovi vlakovi vozili preko Ljubljane do Rijeke, dok je ove godine itinerar nešto izmijenjen te su u Hrvatsku stizali preko Budimpešte i Zagreba, dakle, otvorena je mogućnost dolaska i mađarskim turistima.




Osim toga, vlak je ove godine, osim za Rijeku, išao i za Split. I ove sezone karte su bile izuzetno povoljne tako da se za jednosmjernu kartu Prag-Rijeka za sjedište trebalo izdvojiti od 18,90 eura, dok se mjesto u kupeu za spavanje plaćalo već od oko 30 eura. Putnicima je ponuđena i mogućnost prijevoza njihovih bicikala. Kao i lani, ponovno su organizirani i autobusni transferi u čitav niz drugih mjesta, uz ostalo čak i do crnogorskog primorja.


Nova linija


Na tragu odličnih rezultata ove godine, u RegioJetu su, pak, najavili da će u sezoni 2022. otvoriti i još jedno tržište – poljsko. Naime, Poljska se i ove godine pokazala kao vrlo potentno tržište iz kojeg se bilježi rast dolazaka i noćenja te se popela na treće mjesto najjačih emitivnih tržišta iz kojih nam dolaze turisti, odmah iza Njemačke i Slovenije.


Prema najavama Aleša Ondruja, glasnogovornika RegioJeta, u narednoj godini se tako iz Praga planira prometovati u istom obimu kao i ove godine, a bit će uveden i vlak iz Poljske.


– Nadalje, planiramo i vlak iz Poljske, i to preko istočnog dijela Češke i Beča za Rijeku i Split. U Poljskoj bi nova linija trebala kretati iz Katowica ili iz Krakowa, najavio je Ondruj. Za sada se još trebaju definirati detalji nove linije, no sigurno je da potencijala ima. A što je poljsko tržište ove godine ponovno pokazalo, pa je, primjerice, i poljski nacionalni avioprijevoznik LOT Polish Airlines uvodio dodatne aviolinije za Zračnu luku Rijeka.


Inače, RegioJetovi vlakovi ove godine su počeli prometovati 29. svibnja, dakle, ranije nego lani, te su vozili ukupno mjesec dana duže nego prošle godine. Posljednji je, naime, krenuo 27. rujna, s time da su u lipnju i rujnu vlakovi vozili tri puta tjedno, dok su linije u srpnju i kolovozu bile svakodnevne.


Puni vlakovi


– Ove godine smo za Rijeku i Split imali više od 90.000 putnika u našim hrvatskim vlakovima s prosječnom popunjenošću od preko 90 posto. U odnosu na prošlu godinu imali smo 50 posto putnika više, tako da je u pogledu potražnje vlak bio vrlo uspješan, ocijenio je Ondruj dodajući da je najviše karata za vlak prodajno u samoj Češkoj, i to preko 70 posto svih prodanih karata.


Odličnu prodaju tijekom ljetnih mjeseci slijedio je i vrlo dobar rujan. Naime, Ondruj je kazao da je situacija u posezoni bila slična kao i prošle godine.


– Vlakovi su bili gotovo puni do posljednjih dana vožnje. Naravno, krajem rujna vlakovi koji su dolazili iz Hrvatske bili su puniji od vlakova u suprotnom smjeru iz jednostavnog razloga jer su se ljudi vraćali s ljetovanja u Hrvatskoj, pojasnio je.


Ono što je u cijeloj priči oko RegioJeta ove godine također bilo zanimljivo gostima bile su i doista brojne veze s drugim destinacijama za koje su u suradnji s turističkim agencijama nudili pakete s autobusnim prijevozom i smještajem. RegioJet je tako osigurao i autobusnu povezanost prema drugim destinacijama, i to iz Rijeke, Splita, Gračaca i Ogulina.


Tako se i dio gostiju, koji je RegioJetovim vlakom dolazio u Rijeku, odlučio za neki od takvih aranžmana. Naime, od svih turista koji su doputovali vlakom RegioJeta u Rijeku, njih nešto više od 10 posto je koristilo paket aranžmane kupljene preko RegioJeta i partnerskih turističkih agencija, primjerice Čedoka.


Transferna točka


Sveukupno gledano, sezona je ponovo pokazala da je Hrvatska i ove godine bila jako zanimljiva gostima iz srednje Europe. Nova linija zasigurno je bila prilika za Hrvatsku da privuče i nove skupine turista, koji u standardnim okolnostima ne bi išli u Hrvatsku. RegioJet vlakovi tako su još više podigli svijest čeških turista o Rijeci i Splitu te Hrvatskoj općenito kao turističkoj destinaciji.


– Svakako su doprinijeli još većem interesu čeških, ali i slovačkih gostiju za dolaskom u Hrvatsku. Primjerice sama Rijeka je postala mnogo posjećenija od strane čeških turista, i to upravo zahvaljujući tome što im je ponuđena ova nova željeznička linija. Samim time Rijeka je postala i još važnija transferna točka s obzirom na to da je dio gostiju u Rijeku dolazio vlakom i potom, bilo našim autobusima ili nekim drugim prijevoznim sredstvima, dalje putovao za druga hrvatska, a prije svega istarska odredišta, zaključio je glasnogovornik RegioJeta.


Odlična suradnja s HŽ-om


I prošlu i ovu godinu u postavljanju željezničkih linja RegioJet je, uz ostale, surađivao i s Hrvatskim željeznicama. Na pitanje kako ocjenjuju suradnju s HŽ-om, Ondruj nam je rekao da je suradnja s HŽ-om i ove godine bila vrlo dobra i vrlo profesionalna.


– S HŽ-om smo postali vrlo bliski partneri, razgovarajući i o razvoju drugih potencijalnih projekata suradnje, istaknuo je.