TITULA

Škola Podmurvice dobila status europske talent – točke. Evo što to zapravo znači

Ingrid Šestan Kučić

Foto Mateo Levak

Foto Mateo Levak

Vodit će se pritom računa o interesima i potrebama učenika, što podrazumijeva fleksibilan, prilagodljiv, promjenjiv nastavni plan i sadržaj te prakticiranje problemske nastave i stvarnog života



RIJEKA – Osnovna škola Podmurvice četvrta je europska talent-točka u Primorsko-goranskoj županiji te se odabirom za taj prestižan status pridružila OŠ Gornja Vežica, OŠ Vežica, Centaru za poticanje darovitosti iz Rijeke te OŠ »Milan Brozović« iz Kastva.


»Usudi se misliti«


Riječ je o tituli koju dodjeljuje Europska mreža za podršku talentima – ETSN, a radi se o mreži organizacija u čijem je središtu razvoj talenata. U sklopu mreže djeluju Europski talent-centri, a u Hrvatskoj je takav centar smješten u Varaždinu i upravo je odabirom među jakom konkurencijom varaždinski centar odlučio da ove godine na listu hrvatskih talent-točaka ubroji još jednu riječku školu.


Trenutno u Hrvatskoj djeluje 41 europska talent-točka, a navodeći kako se radi o časnoj tituli, psihologinja OŠ Podmurvice i voditeljica projekta Nada Kegalj kaže da je to i priznanje za rad i trud učitelja OŠ Podmurvice.




– To je i prigoda za dogovaranje i ostvarenje novih projekata, ali i obaveza za daljnji rad s darovitom djecom te poticanje njihovog razvoja. Odabrani smo za dobivanje certifikata zbog niza projekata koje u školi provodimo, redovito sudjelujemo na raznim manifestacijama, a naši učenici sudjeluju i u raznim natjecanjima gdje se posebno ističe Debatni klub. Klub u školi godinama djeluje pod motom »Usudi se misliti!«, a osim raznih turnira i natjecanja u organizaciji Agencije za odgoj i obrazovanje, zapažene rezultate debatanti postižu i na međunarodnom planu. Tako su ove godine dobitnici Oskara znanja za postignuto treće mjesto na međunarodnom nivou, gdje se debatira na engleskom jeziku. U Debatnom klubu učenike poučavamo da ne prihvaćaju činjenice bez razmišljanja te ih upućujemo na kritičko i logičko mišljenje, ističe Kegalj.


Škola veliku pažnju usmjerava i na rad s darovitim učenicima, ali i na promicanje raznolikosti, o čemu govore i razni međunarodni projekti koji se provode. Ostvarena je suradnja i s nekoliko europskih talent-centara s kojima se provode različiti projekti.


– Rad učitelja mora osigurati slobodan razvoj interesa svih učenika, pazeći na njihov emocionalni, tjelesni, socijalni i kognitivni razvoj. Pravednost u odgoju i obrazovanju nije davanje istog alata i istih metoda svim učenicima. Učitelji su svjesni da se mora individualizirati pristup ovisno o stupnju razvijenosti sposobnosti učenika. Cilj nam je senzibilizacija društva te prilagođavanje sustava specifičnim potrebama djece s posebnim potrebama, dati podršku učiteljima u radu s njima. Svaka posebnost zahtijeva ranu intervenciju kako bi se razvila do punog potencijala. U darovitu djecu i djecu s teškoćama treba dodatno i vrlo promišljeno ulagati, naglašava Kegalj.


Znanstvena soba


Ujedno dodaje da je cilj škole kreirati kurikulum za darovite učenike, vodeći pritom računa o interesima i potrebama učenika, što podrazumijeva fleksibilan, prilagodljiv, promjenjiv nastavni plan i sadržaj te prakticiranje u što većoj mjeri problemske nastave i stvarnog života. Stoga je u planu uvesti diferenciranu nastavu s integrativnim metodama poučavanja, mentorstvo darovitim učenicima, formirati vršnjačke i volonterske grupe učenja, organizirati nastavu prirodoslovnih i društvenih predmeta na stranom jeziku, integrirati rad talentiranih učenika i poduzetničkih ideja u Učeničkoj zadrugi te razvijati divergentno mišljenje. Među planovima je i organizirati rad Escape rooma, po predmetima i po uzrastu, s ciljem da se kod učenika igrom, logičkim i kreativnim zadacima te timskim radom razvijaju logičko i kreativno mišljenje, ali i otvoriti znanstvenu sobu i laboratorij STEM vještina u suradnji s vanjskim stručnjacima, kao i otvoriti znanstvenu igraonicu za mlađe učenike te to implementirati u nastavu, stvoriti portfolio za svakog učenika i tako pratiti njegov napredak.


Kegalj: Spremni smo učiti dalje


OŠ Podmurvice, kaže Nada Kegalj, već sad radi po principima Glasserove kvalitetne škole te je 70 posto učitelja educirano kroz višegodišnje tečajeve.


– Nadamo se da ćemo steći veliko iskustvo u projektu koji trenutno traje o darovitim učenicima, a sastoji se od edukacije i posjeta učitelja europskim školama i centrima u kojima se školuju darovita djeca, a nakon toga integracije naučenog u našoj školi. Imamo iskustvo u radu s darovitim učenicima i spremni smo učiti dalje. To područje nam mora biti izazov. Također, imamo iskustva u projektima koje financiraju lokalne, državne i međunarodne organizacije, a naši budući planovi otvoreni su za suradnju s vanjskim stručnjacima iz europskih talent-point i europskim centrima za talente iz Hrvatske i drugih zemalja kroz posjete predstavnika, stručnjaka i mladih, zaključuje Kegalj.