Foto Sergej Drechsler
Procjena je da se na njemu nalazi 70 tona ovog izolatornog materijala
povezane vijesti
- “Galeb” ni ovoga ljeta neće primiti prve posjetitelje, po tko zna koji put sve se odgađa. Ovo su novi rokovi
- Atlantska lutalica bluna. Ova veličanstvena ptica, duplo veća od galeba, za svoju je zimsku “rezidenciju” odabrala – Umag
- Obnova Galeba dodatno poskupjela, nađeni novi nepredviđeni radovi. Cijena prelazi 7.200.000€
RIJEKA – Čini se da radovi na obnovi brada »Galeb« koji su započeli lani krajem godine dobro napreduju, a trenutačno se s njega izvlači azbest.
Što je s tim materijalom, zanimalo je i vijećnika Gradskog vijeća Josipa Kukuljana koji je kroz rubriku Vijećnička pitanja upitao riječkoga gradonačelnika Vojka Obersnela koliko je azbesta na brodu, tko je zadužen za njegovo zbrinjavanje, gdje se odvozi te koliko iznose njegovi ukupni troškovi zbrinjavanja.
Kako stoji u odgovoru, a prema informacijama Odjela gradske uprave za kulturu, za radove na uklanjanju azbesta s »Galeba« izdvojit će se dva i pol milijuna kuna, a procjena je da se na njemu nalazi 70 tona ovog izolatornog materijala. Za uklanjanje, imobilizaciju i odvoz na deponij koji se nalazi u Zadru zadužena je tvrtka IND – EKO.
Azbest se prije često ugrađivao u brodove zbog svojih izolacijskih svojstava, odnosno sprečavao je stvaranje kondenzacije, smanjivao potrebu za ventilaciju u hladnim prostorima, omogućavao pojedinim strojevima da smanje gubitke topline i služio kao dobar izolator vrelih komponenti brodskih postrojenja.
Tek krajem prošlog stoljeća uslijedila su istraživanja koliko je taj materijal utjecao na zdravlje pomoraca, s obzirom na to da je kancerogen.